witam serdecznie wszystkich...ponieważ od jakiegoś czasu mam problem z załączeniem tempomatu a do tego od wczoraj doszedł problem z kierunkowskazami( raz działają a raz nie) doszedłem do wniosku że mam do wymiany manetkę kierunkowskazów.w zwiążku z tym mam takie pytanie...czy do wymiany w/w manetki muszę zdjąć kierownicę i wypiąć airbag czy wystarczy tylko zdjąc osłonę kolumny kierowniczej i będę miał wszystko jak na talerzu...niestety Wujek Google poskąpił informacji na ten temat....jeśli wystarczy zdjąć osłonę kierownicy ogarnę to sam,jeśli całą kierownicę trzeba zdemontować itd to chyba jestem na to "za krótki".proszę o radę i dziekuję z góry za podpowiedzi.Przemek
wymiana manetki kierunkowskazów z tempomatem
Zwiń
X
-
Jeżeli dysponujesz odpowiednimi kluczami torx i do kierownicy spline to ogarniesz to samemu . Tak jak kolega pisze wyżej trzeba zdjąć kierownicę . Ja osobiście nawet nie odpinam akumulatora ale ważne by kluczyk był wyjęty ze stacyjki inaczej nałapiesz błędów od airbaga .
Pomocny filmik .
Komentarz
-
-
to i tak wszystko d....nawet jeśli ogarnę samą wymianę to bez komputera nie uda mi się tego zakodować.czyli sama wymiana manetki bez podpięcia kompa nic nie da? tempomat nie zadziała? w tej chwili 1 raz na 10 tempomat się włącza ale i tak nic nie wyświetla na Fis-ie.poza tym z kierunkami dzieją się cuda.załączam prawy-3-4 razy mrugnie prawidłowo po czym albo gaśnie albo zaczyna mrugać lewy kierunek.po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy.czy po wymianie tej manetki kodowanie jest nieuniknione?
Komentarz
-
-
Tak jak piszą koledzy, nie potrzebny Ci komputer. Klemy z aku też nie trzeba ściągać.
Najważniejsze są narzędzia. Klucz nasadowy spline M12 do śruby kierownicy. Torx T25 do obudowy kolumny i chyba T10 do małej śrubki na module, płaski śrubokręt do odczepienia poduszki.
Na filmiku wszystko ładnie pokazane.
Do wymiany manetki nie trzeba modułu całkowicie zdejmować i odpinać wtyczki. Wystarczy tylko ten zaczep z przodu odczepić i odchylić moduł w dół. Wystarczy aby wyjąć manetkę.
Jak masz czujnik skrętu wpięty w moduł to wystarczy krótka jazda i skręcenie kierownicy max w lewo i max w prawo żeby czujnik i krańcówki się ustawiły.
Jak nie masz czujnika to wymieniasz manetkę składasz do kupy i gotowe.
Zawsze możesz dzwonić na numer poniżej. Jak będę wolny to pomogę a jak w pracy to oddzwonię.
A gdybyś był przejazdem na Śląsku to Ci to zrobię.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
witam.kierunki uspokoiły się ale tempomat nadal działa bardzo rzadko.dzisiaj przeglądając forum natrafiłem na informację że prawdopodobnie zanieczyszczone są styki w manetce i dlatego tempomat tak kaprysi.jest opis jak to wyczyścić ale nie widzę żadnego fotostory z tej operacji..czy ktoś z kolegów mógłby ewentualnie wstawić jakieś fotki z tego zabiegu ewentualnie wytłumaczyć mi łopatologicznie jak się do tego zabrać.z opisu wynika że nie jest to zbyt trudne a niektórzy nawet w czasie drogi potrafią sobie to ogarnąć...sam chętnie też bym się za to zabrał ale nie wiem jak.z góry dziękuję za podpowiedzi i ewentyalne zdjęcia.Przemek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez borsuk1977 Zobacz wpisewentualnie wytłumaczyć mi łopatologicznie jak się do tego zabrać.
Jak nie pomoże to czeka Cię wymiana manetki na nową. Pisz jakbyś potrzebował.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
serdeczne dzięki.obecnie jestem za granicą i trochę mam galara się za to zabierać bo jak przypadkiem coś uszkodzę np.kierunki to ciężko będzie bez nich wrócić na święta do domu....operacja trudna w skali 1-5? generalnie raczej staram się naprawiać auto sam ale nie wiem czy dam radę z elektryką///...
Komentarz
-
-
Akurat to robiąc nie ruszasz kierunkowskazów. Próbujesz tylko naprawić tempomat.
Były dwie opcje tych przełączników (tempomatu). Możesz mieć przewody lutowane do płytki lub wsuwaną wtyczkę na płytkę. W drugiej opcji bierzesz to do domu i w ciepełku, przy kawie czyścisz. Opcja pierwsza - naprawiasz w aucie (lub też w domu ale wyjmujesz całą manetkę).
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
mam opcję drugą.wyciągnąłem tempomat z wtyczki i rozebrałem.styki pzeczyszczone.jutro montaż i próba...czy trzeba coś sprawdzać kompem.mam kabel OBD2 z szyną Can i dysponuję tylko Vag Commanderem.w razie czego da on radę? jak wrócę do polski postaram się o VCDS-a ale w Niemczech moje możliwości są ograniczone....:-).czy muszę coś programować? czy po podpięciu powinien działć bez żadnych kodowań? serdecznie dziękuję Ci za pomoc.Ciężko jezdzi się Autobahnami ponad 1000km bez tempomatu...nóżka cierpnie :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez borsuk1977 Zobacz wpisaoszczędzone ca.200 PLNTempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
Komentarz