Wymiana pompy haldex?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skodafan29
    Classic
    • 2013
    • 2
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    Wymiana pompy haldex?

    Witam,

    Octavia II Kombi 4x4, 1.9 TDI BKC 105kM, 2005, haldex 2 gen.

    Po odpaleniu silnika wszystko działa jak należy, napęd działa bez problemu. Po przejechaniu kilku kilometrów zapala się kontrola kontroli trakcji i napęd na tył przestaje działać.
    Komputer pokazuje błąd pompy ciśnienia wstępnego. Dodam że po ponownym uruchomieniu silnika napęd znowu działa (ale nie zawsze).
    Postanowiłem zdemontować pompe i sprawdzić problem z bliska. I tu moje pytanie... Macie jakieś rady i wskazówki jeżeli chodzi o wyjęcie/ wymianę pompy haldexa? Jak sprawdzić czy rzeczywiście pompa jest uszkodzona a nie np sterownik? Myślałem żeby ją podłączyć "na krótko" ale nie wiem czy tak da sie ją sprawdzić. Z drugiej strony jakby była spalona czy coś to napęd nie działał by od początku a tak jak wspominałem - napęd dziąła przez jakiś czas po odpaleniu (sprawdzone na śniegu). Jeżeli ktoś miał już styczność z takim problemem to bardzo prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
  • ROBAL_26
    RS
    • 2010
    • 2323
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Pompę wstępną haldexa możesz sprawdzić bez demontażu miernikiem ustawiając go na omomierz , z tego co pamiętam to powinna mieć około 6ohm , co do kupna nowej pompki to jest na forum kolega hubi.pl ,który prowadzi sprzedaż części do haldexów , wiadomo przy wymianie pompki trzeba wymienić filtr i olej w haldexie .ok
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz

    • hubi_pl
      Classic
      • 2013
      • 39
      • Audi

      #3
      Hej,
      Dzięki Robal za pamięć.
      Co do sprawdzenia pompy to masz 2 najpewniejsze sposoby:
      1. VCDS i output test - tu będziesz słyszał pacę pompy
      2. Podpięcie na krótko pod np prostownik - musi działać. Nie ma znaczenia jak ją podłączysz, najwyżej zakręci w drugą stronę.
      Sprawna pompa pracuje żwawo i jednostajnie, nie ma przerw.
      pzdr
      Hubi
      Mr Haldex - jak umiem to zawsze pomogę.
      www.awdcarparts.com

      Komentarz

      • Pablooo
        Ambiente
        • 2010
        • 151
        • Octavia III (5E3)
        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        Podbijam temat. Kumpel ma identyczny problem w audi a3. Ktoś coś więcej podpowie

        Komentarz

        Pracuję...