dziwne brzmienie silnika przy obr. 1100-1200 przy schodzeniu lub ich trzymaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SZEF
    Classic
    • 2017
    • 1

    dziwne brzmienie silnika przy obr. 1100-1200 przy schodzeniu lub ich trzymaniu

    witam,

    od pól roku występuje w mojej skodzie 2.0 TDI (2011.12) data produkcji dziwne brzmienie silnika ( taki rezonans, metaliczny dźwięk z dużą częstotliwością) przy obrotach 1100-1200 w momencie schodzenia z obrotów lub trzymania obrotów na tych wartościach. odgłos dochodzi z prawej strony silnika.

    wcześniej dźwięk występował przy obrotach 1400. po wizycie w warsztacie (problemy z układem spalin - np. wymiana sondy lambda) coś kalibrowali, ustawiali lub przypadkiem ruszyli a może niezależnie od tego dźwięk zaczął pokazywać się na 1100-1200

    brak innych objawów, czasami na krótko dźwięk zanika.
    dziękuję za pomoc
  • kamilkamien
    Drive
    • 2011
    • 51
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    Jak długo masz samochód? Czy masz DPF? U mnie w silniku innym, co prawda 1.6 z DPF też słychać dzwonienie. Mechanik nic nie stwierdził, na forum podpowiedzieli mi, że mój akurat silnik tak potrafi dzwonić przed procesem wypalania DPFu. Jest dzwonienie, następnie wzrastają obroty silnika- dpf się wypala, dzwoni cały czas, silnik się uspokaja, dzwoni jeszcze chwilę i przestaje... do kolejnego wypalania. To tak najbardziej łopatologicznie.

    Komentarz

    • Sony
      Rider
      • 2015
      • 342
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Być może nie pomogę, ale ...
      U mnie dawniej w Oplu podobny rezonans pochodził od łącznika stożkowego (chyba z plecionką) pomiędzy kolektorem wydechowym a resztą wydechu. Być może wystarczyło to miejsce doszczelnić/dokręcić, ale zdecydowałem się wówczas na jego wymianę. Od wymiany nastała cisza. Rezonans ten przenosił się po rurze i wydawało się, że brzęczenie pochodzi z tłumika lub co wydawało się bardziej prawdopodobne - z katalizatora. Metaliczne brzęczenie było wyraźnie słyszalne nawet przy mocniejszym przygazowaniu na postoju.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Dwa rezonanse. Jeden to zawor na pompie CR, pod oslona wlasnie od strony pasazera. Do testu trzeba dwoch osob.

        A drugie to szuranie, rezonans przy spadku obrotow gdy wypala sie filtr DPF - mam tak w kazdym VAGu z DPFem.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        Pracuję...