Analizator spalin - za duże wartości HC na benzynie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • FRESH
    Drive
    • 2012
    • 86
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Analizator spalin - za duże wartości HC na benzynie

    Proszę o poradę co może być przyczyną dużej wartości HC podczas pracy silnika nabenzynie. Na LPG chyba wszystko ok.

    temp. 21

    CO -------3.44% obj
    COcor----3.44% obj
    CO2 -----12.8% obj
    HC -------415 ppm obj
    O2 -------0.28% obj
    lambda -0.902

    a tutaj poniżej wartości na LPG

    temp.21

    CO --------0.15% obj
    COcor --------% obj
    CO2 ------13.3% obj
    HC --------224 ppm obj
    O2 --------0.87% obj
    lambda --1.030


    auto z 2011 z LPG. Pali od strzała przyspiesza, hamuje Nie czuję żadnych problemów a analizator wie swoje. Auto głównie jeździ na LPG. zbiornik paliwa wystarczy na około pół roku
    rocznie robię około 10kkm głównie po mieście. Świece, filtry, oleje wymienione. oleju nie spala. nie dymi. rura wydechowa czysta gdzie szukać przyczyny?
    Ostatnio edytowany przez FRESH; 23027.
  • radekrp90
    Ambiente
    • 2014
    • 158
    • Volkswagen
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Proponuję na początek spróbować jakiegoś środka do "czyszczenia" układu paliwowego.
    Przy jeździe na benzynie, nie ma błędów?

    Komentarz

    • FRESH
      Drive
      • 2012
      • 86
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Nie podłączałem kompa w związku z powyższym nie wiem czy są błędy. Czasami odczuwam pojedyncze szarpnięcia/drgania siedzenia - pewnie wypadanie zapłonów. świece NGK maja 10 kkm przebiegu, filtr powietrza wymieniony. zalałem do baku środek wypierający wodę. zobaczymy czy pomoże.

      Komentarz

      • Jaroslav92525
        Rider
        • 2009
        • 361
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez FRESH Zobacz wpis
        Proszę o poradę co może być przyczyną dużej wartości HC podczas pracy silnika nabenzynie. Na LPG chyba wszystko ok.

        temp. 21

        CO -------3.44% obj
        COcor----3.44% obj
        CO2 -----12.8% obj
        HC -------415 ppm obj
        O2 -------0.28% obj
        lambda -0.902

        a tutaj poniżej wartości na LPG

        temp.21

        CO --------0.15% obj
        COcor --------% obj
        CO2 ------13.3% obj
        HC --------224 ppm obj
        O2 --------0.87% obj
        lambda --1.030


        auto z 2011 z LPG. Pali od strzała przyspiesza, hamuje Nie czuję żadnych problemów a analizator wie swoje. Auto głównie jeździ na LPG. zbiornik paliwa wystarczy na około pół roku
        rocznie robię około 10kkm głównie po mieście. Świece, filtry, oleje wymienione. oleju nie spala. nie dymi. rura wydechowa czysta gdzie szukać przyczyny?
        Witam,
        wydaje mi się że norma dla HC (węglowodory) w obu wypadkach (noPb i LPG) nie została raczej przekroczona. Z opisu zawartego tutaj wynika że dopuszczalna zawartość HC dla aut z silnikiem benzynowym (normy od Euro 4 do Euro 6) wynosi 0,1% czyli 1000 ppm. Większe zaniepokojenie budzi poziom tlenku węgla (CO) w spalinach ponieważ dopuszczalna wartość (1%) została przekroczona przy jeździe na noPB (3,44%). Na LPG jest OK. Miałem kiedyś podobny przypadek - diagnosta zasugerował że to wina nie w pełni rozgrzanego silnika - fakt, na corocznej kontroli (zima) byłem po 5 minutach licząc od momentu wyjazdu z garażu.
        Ostatnio edytowany przez Jaroslav92525; 7495.
        Pozdrawiam,
        Jaroslav92525

        -----------------------
        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

        Komentarz

        • FRESH
          Drive
          • 2012
          • 86
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          kolego ja tam mam wartość HC wynosząca 415 a norma jest jak piszesz jest 0.1. wg mnie przekroczona i to w huk;/
          idąc tym samym tropem to i dla LPG HC wynoszące 224 to też znacznie przekracza 0.1 ;/
          silnik w momencie pomiaru miał 90 st czyli temperaturę roboczą.

          Komentarz

          • Jaroslav92525
            Rider
            • 2009
            • 361
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez FRESH Zobacz wpis
            kolego ja tam mam wartość HC wynosząca 415 a norma jest jak piszesz jest 0.1. wg mnie przekroczona i to w huk;/
            idąc tym samym tropem to i dla LPG HC wynoszące 224 to też znacznie przekracza 0.1 ;/
            silnik w momencie pomiaru miał 90 st czyli temperaturę roboczą.
            Zauważ tylko w jakich jednostkach jest to wszystko podane - mylisz ppm-y z % objętościowymi...
            Dobra, tłumaczę: ppm (ang. part per million) oznacza jedną część na milion (z całości) co stanowi 1/1000 część promila bo z kolei 1 promil (1/10 procenta :-) to 1/1000 część całości. Zatem 415 ppm to niecały promil (0,1% - dopuszczalna norma). W każdym razie promil to 1000 ppm-ów. A co do tej temperatury to tez byłbym ostrożny - co innego pokazuje wskaźnik w kabinie a co innego np. skaner (szczególnie tuż po odpaleniu silnika) - u mnie jest tak że wskazówka dobija do 90 stopni a oprogramowanie np. VCDS lub Omegas (od LPG) twierdzi że temperatura cieczy chłodzącej to 70 stopni... Jest różnica....
            Ostatnio edytowany przez Jaroslav92525; 7495.
            Pozdrawiam,
            Jaroslav92525

            -----------------------
            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

            Komentarz

            • FRESH
              Drive
              • 2012
              • 86
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Może ktoś z kolegów robił ostatnio przegląd i ma wyniki z analizatory do porównania?

              Komentarz

              • FRESH
                Drive
                • 2012
                • 86
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Więc tak... do pełnego zbiornika paliwa dolalem środek wypierający wodę/czyszczący wtryski. Wyjezdzilem paliwo do rezerwy. Jakas trasa. Obroty 3-3.5. Zalalem swierze paliwo i pojechalem do diagnosty. Wyniki ponizej:


                CO -------0.04% obj
                COcor--------------obj
                CO2 -----13.0% obj
                HC -------30 ppm obj
                O2 -------2.23% obj
                lambda 1.117

                wygląda na to ze przyczyna leżała w paliwie.

                Komentarz

                Pracuję...