Witam.
Mam taki dylemat związany z jazdą moją skodą. Otóż zaobserwowałem, że podczas jazdy ze skręconymi kołami, np na rondzie, podczas dodawania
i odejmowania gazu wyczuwa się jakby coś w rodzaju "pompowania", coś jakby np. poduszki były wyrobione i przesuwał się zespół napędowy. Jednocześnie
słychać taki odgłos, jakby powietrze się sprężało i rozprężało. Być może ten odgłos nie ma nic do rzeczy ale ponieważ się pojawia, dlatego o tym piszę.
W zasadzie pewnie bym się nie zorientował, gdybym akurat nie ustawiał instalacji gazowej (nawet przez chwilę myślałem, że może coś z reduktorem gazu
się dzieje ale na benzynie jest ten sam odgłos) i po prostu zbierałem punkty mapy. Przy jeździe na wprost nic złego się nie dzieje, auto zachowuje się normalnie podczas raptownego dodawanie i odpuszczanie gazu w takich samych warunkach jak powyżej.
Ten "efekt" jest wyczuwalny najbardziej podczas jazdy na 2 biegu, przy prędkości ok. 22-25km/godz i jak zaznaczyłem, ze skręconymi kołami (zarówno w lewo jak i w prawo).
Czyli takie "pompowanie" samochodu przy niskiej prędkości obrotowej silnika, na niskim biegu.
Mam wrażenie, że im więcej koła są skręcone tym to zjawisko się pogłębia. Coś jakby był jakieś luzy. Tak samo jest, gdy np. dojeżdżam do skrętu. Mam taki nawyk, że dojeżdżając do skrzyżowania zdarza mi się wciskać sprzęgło (nie wyrzucając biegu) i przyhamowuję nożnym, by zwolnić prędkość. Po skręcie puszczam sprzęgło. I właśnie w tym momencie czuć również to "kłapnięcie", to chyba dobre słowo - to jest rodzaj takiego "kłapania"
z wyczuwalnym przesuwaniem się czegoś tam - jakby poduszki silnika były za miękki czy jakoś tak (ale to moje wrażenie, nie jestem mechanikiem więc mogę bzdury pisać).
Nie wiem jak to lepiej opisać mam więc prośbę. Jeśli to dla Was nie będzie kłopotem i akurat będziecie mieli okazję spokojnie sprawdzić - Czy moglibyście potestować,
czy w Waszych Skodach również coś takiego występuje? o potrwa dosłownie chwilkę a będzie wiadomo.
Najlepiej np na jakimś większym palcu lub na rondzie. Podczas jazdy na 2 biegu z prędkością ok. 20-25km/h dość gwałtownie należy dodawać gazu a następnie odpuszczać, tak cyklicznie co mniej więcej 1 sekundę.Tak samo można sprawdzić np przy skręcie - wg. opisu powyżej.
Kupiłem Skodę niedawno i nie znam tego auta, w zasadzie to jeździ ładnie ale zastanawia mnie to zachowanie się samochodu podczas skrętu.
Jeśli Wasze samochody nie zachowują się podobnie to co może być przyczyną takiego zachowania?
Auto ma przejechane 133tys km.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.
Mam taki dylemat związany z jazdą moją skodą. Otóż zaobserwowałem, że podczas jazdy ze skręconymi kołami, np na rondzie, podczas dodawania
i odejmowania gazu wyczuwa się jakby coś w rodzaju "pompowania", coś jakby np. poduszki były wyrobione i przesuwał się zespół napędowy. Jednocześnie
słychać taki odgłos, jakby powietrze się sprężało i rozprężało. Być może ten odgłos nie ma nic do rzeczy ale ponieważ się pojawia, dlatego o tym piszę.
W zasadzie pewnie bym się nie zorientował, gdybym akurat nie ustawiał instalacji gazowej (nawet przez chwilę myślałem, że może coś z reduktorem gazu
się dzieje ale na benzynie jest ten sam odgłos) i po prostu zbierałem punkty mapy. Przy jeździe na wprost nic złego się nie dzieje, auto zachowuje się normalnie podczas raptownego dodawanie i odpuszczanie gazu w takich samych warunkach jak powyżej.
Ten "efekt" jest wyczuwalny najbardziej podczas jazdy na 2 biegu, przy prędkości ok. 22-25km/godz i jak zaznaczyłem, ze skręconymi kołami (zarówno w lewo jak i w prawo).
Czyli takie "pompowanie" samochodu przy niskiej prędkości obrotowej silnika, na niskim biegu.
Mam wrażenie, że im więcej koła są skręcone tym to zjawisko się pogłębia. Coś jakby był jakieś luzy. Tak samo jest, gdy np. dojeżdżam do skrętu. Mam taki nawyk, że dojeżdżając do skrzyżowania zdarza mi się wciskać sprzęgło (nie wyrzucając biegu) i przyhamowuję nożnym, by zwolnić prędkość. Po skręcie puszczam sprzęgło. I właśnie w tym momencie czuć również to "kłapnięcie", to chyba dobre słowo - to jest rodzaj takiego "kłapania"

Nie wiem jak to lepiej opisać mam więc prośbę. Jeśli to dla Was nie będzie kłopotem i akurat będziecie mieli okazję spokojnie sprawdzić - Czy moglibyście potestować,
czy w Waszych Skodach również coś takiego występuje? o potrwa dosłownie chwilkę a będzie wiadomo.
Najlepiej np na jakimś większym palcu lub na rondzie. Podczas jazdy na 2 biegu z prędkością ok. 20-25km/h dość gwałtownie należy dodawać gazu a następnie odpuszczać, tak cyklicznie co mniej więcej 1 sekundę.Tak samo można sprawdzić np przy skręcie - wg. opisu powyżej.
Kupiłem Skodę niedawno i nie znam tego auta, w zasadzie to jeździ ładnie ale zastanawia mnie to zachowanie się samochodu podczas skrętu.
Jeśli Wasze samochody nie zachowują się podobnie to co może być przyczyną takiego zachowania?
Auto ma przejechane 133tys km.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.
Komentarz