Witam ,zakupiłem świeżo skode 1.9tdi 105km .Po powrocie zauważyłem ,że wskazówka temp na liczniku trzyma 60stopni a po dłuższej jeździe 90 i czasem spadała . Wnioskowałem ,że jest to termostat ,który wymieniłem wczoraj .Po dzisiejszej jeździe czyli rano -2 Odpalił dość topornie .Załapał na dwa ,trzy baniaki i chodził ale przez sekundy nie równo . Podłączyłem szybko delphi i ukazał się błąd stały elektryczny świecy żarowej cyl 1 . CO do temp cieczy . Kiedy pojechałem do pracy 9km ,temp cieczy ledwo ruszyła się na 70stopni .... Mam mini vaga czy delphi .Jest opcja sprawdzenia czujników temp ,tylko pytanie czy wszystkie temp w blokach pomiarowych o temp czyli n007 i 003 mają być takie same ?
Problem z nagrzewaniem się 1.9tdi oraz cieżko pali
Zwiń
X
-
Dzięki kolego za informacje.Czytałem sporo i również są takie opinie .Natomiast przed momentem dla potwierdzenia chciałem sprawdzić to ,a wiec na zimnym silniku w
bloku pomiarowym silnika 007
1) 3)4) były podobne temp około 3stopni .
Po rozgrzaniu na wskaźniku dobiło do 90stopni a w bloku pomiarowym było
1) 59
2)--
3)34
4)76 Po chwili doszło do 84stopni i po uruchomieniu nawiewu na HI spadła do 70 stopni .
Dość dziwne jak dla mnie ...
Komentarz
-
-
Sprawny termostat po osiągnięciu temperatury 90st C utrzymuje stałą temp. niezależnie od tego czy na postoju w minusowych czy wysokich dodatnich temp. otoczenia, czy podczas jazdy. Takie jest jego zadanie. Zrobiłem wczoraj trasę Warszawa-Pasłęk i z powrotem, (560 km) wskazówka temp. nie drgnęła nawet na chwilę.Maro
Komentarz
-
-
Co do nagrzewania, to potwierdzam. Przy temperaturze około +3 stopni Celsjusza wskazówka płynu chłodniczego podnosi mi się dopiero po 4 kilometrach jazdy z prędkością 90 km/h. Wtedy włączam grzanie w kabinie na 20 stopni, a pełne nagrzanie płynu chłodniczego następuje po przejechaniu następnych 8 kilometrów.
Co do trzymania temperatury, to sprawny termostat trzyma temperaturę 90 stopni nawet jak samochód długo stoi na wolnych obrotach, więc to nie jest "ten typ tak ma".
Komentarz
-
-
Też się wtrącę. Nagrzewać rzeczywiście się długo grzał, ale jak już osiągnął 90°C to już ją trzymał nieważne czy się stało, czy jechało. Jak na nogach zaczyna Ci się coś skraplać, to z dużym prawdopodobieństwem jest to nagrzewnica. Ogólnie drogi temat w naprawie... A nie masz szyb zaparowanych od takiego tłustego nalotu??Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
Komentarz