Sprawdzenie pompowtrysków oraz zapłon bloki pomiarowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz9501
    Classic
    • 2018
    • 16
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Sprawdzenie pompowtrysków oraz zapłon bloki pomiarowe

    witam ,chciałem sprawdzić w nowym nabytku pompowtryski .Silnik 1.9ttdi 105km 260 tyś nalotu . Sytuacja wygląda ,iż delikatnie telepie silnikiem na biegu jałowym ,więc postanowiłem sprawdzić pompowtryski .
    A więc : Na rozgrzanym 80-90stopni
    blok pomiarowy 003
    1)0.40
    2)2.10
    3)1.0
    4)07
    Parametry delikatnie skakały to wiadome .Lecznie podoba mi się zbytnio 2 cylinder bo waha się około 2.2/2.0

    Nastepnie sprawdzilem blok pomiarowy 018
    Wszystkie odd 1) do 4) =0
    Następnie 023 tylko na biegu jałowym
    1)89,0
    2)100,0
    3)110,0
    4)86,0
    st
    Czy pomiar w bloku pomiarowym 023 jest okey ? Fakt ,faktem ,gdzieś wyczytałem ,że ten pomiar trzeba mierzyć przy 3000rmp a ja sprawdzałem na biegu jałowym


    Dojdźmy do kątu zapłonu
    A więc grupa :004
    4) -5,88 stopni KW
    To chyba zbyt dużo ?
    Proszę o zweryfikowanie .
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 11002
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    blok chyba 13, korekcje dawek
    cylinder drugi, jest już za duża korekcja, pompka chyli się ku końcowi
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • dieselinside1900
      Ambiente
      • 2017
      • 228
      • Ford
      • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zanim wymienisz pół silnika to zacznij od wymiany filtra paliwa, następnie popraw kąt synchronizacji, a później dobierz się do pompek, ustaw ich skok, sprawdź ustawienie ich względem głowicy i popraw wtyczki. Jak to wszystko zrobisz, to powtórz logi. Coś mi się wydaje, że jakiś pseudo mechanik łapy wkładał do tego motoru.
      Ostatnio edytowany przez dieselinside1900; 43793.
      Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

      Komentarz

      • lukasz9501
        Classic
        • 2018
        • 16
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Myśle ,że napewno ,bo rozrząd byłrobiony na dniach przez wczesniejszego właściciela . Dokłądnie blok 013 ,mój błąd . Czy kąt zapłonu normalnie ustawiamy na fasolkach od wałka rozrządu ?

        Komentarz

        • lukasz9501
          Classic
          • 2018
          • 16
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Witam ponownie ustawiłem kat synchronizacji walka na 0.00 .Wydaje mi się ,że silnik odrazu bardziej płynnie chodzi . Przy okazji sprawdziłem blok pomiarowy 013
          I poniżej -1.41 nie schodzi czyli lepiej .
          Natomiast blok 023
          Mi się wydaje ,że coś jest nie tak .
          1)75
          2)96
          3)102
          4)82

          Czy te parametry są okey ?

          Komentarz

          • dieselinside1900
            Ambiente
            • 2017
            • 228
            • Ford
            • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Nie są ok, Skoro synchro poprawione to teraz sprawdź wtyczki i ustawienie pompek. Ważne też czy bipy są minus czy na plus.
            Ostatnio edytowany przez dieselinside1900; 43793.
            Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11002
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              korekcje +czy- bez znaczenia przy dobrym ustawieniu, a Pompka nie daje rady
              pytanie czy ktoś coś dłubał i jka mocno
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • lukasz9501
                Classic
                • 2018
                • 16
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Czyli zostaje mi zdjęcie pokrywy i sprawdzenie po kolei ustawienie pompowtrysków ? Innej opcji nie ma ?

                Komentarz

                • lukasz9501
                  Classic
                  • 2018
                  • 16
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Witam , po kilku dniach użytkowania skody ,po odpaleniu na zimnym silniku ,dziwnie odpalał mi silnik .M.in jak by na jednym cylindrze nie chodził i po sekundzie praca prawidłowo pracowała .
                  Bład na vagu ,który zauważyłęm : 017675 P1267 Zawór pompy ( cylinder 3) N242 Zakres regulacji przekroczony .Sygnał poza zakresem tolerancji
                  Czyżby pompowtrysk ?
                  Nie sprawdzałem ustawienia ich ,bo nie miałem kiedy to zrobić .

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2324
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Spróbuj na początek zdemontować pokrywę i popraw - po doginaj blaszki we wtyczka od pompowtrysków najlepiej na wszystkich od razu .ok
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • lukasz9501
                      Classic
                      • 2018
                      • 16
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      witam ponownie . Wytłumacze mi ktoś ,czy dobrze patrze na grupe 004 jeśli chodzi o kat synchronizacji zapłonu .
                      otóż na pierwszym zdjęciu jest ukazana grupa 004 .Oczywiscie wszystko było sprawdzane na silniku temp 80 stopni na biegu jałowym .
                      Chodzi dokładnie o 4 wers 0.00 to jest kąt synchronizacji ? bo wogóle się nie zmienia .Natomiast 3 wers zmienia się .
                      Reszte zdjęcia ukazują parametry na rozgrzanym silniku na biegu jałowym .






                      Komentarz

                      • wesol
                        Rider
                        • 2008
                        • 689

                        #12
                        Czwarty wtrysk ma najslabszy wydatek paliwowy no chyba ze naciag niewyregulowany lub 4 cylinder odszedl do lamusa. Posprawdzaj kompresje,naciag i na koniec pompki do sprawdzenia bo to tylko koszt 150 zl. Ale dodam ze zapoeiadaja sie problemy.
                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                        Komentarz

                        Pracuję...