Witajcie. Mój pierwszy post i od razu niestety z problemem. Krótko: po odpaleniu silnika i ruszeniu zapala się żółta kontrolka ESP, które zostaje wyłączone, zapala się żółta kontrolka check engine, wyświetla się komunikat "abgas werkstatt" (samochód był sprowadzony z niemiec). Podczas postoju na biegu jałowym obroty oscylują pomiędzy 500 a 600 obrotów/min. Podczas jazdy czuć spadek mocy. Samochód Skoda Octavia II rocznik 2005, silnik 1.6 MPI 75 KW z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową. W razie potrzeby i jeśli jest tu taka możliwość mogę wrzucić filmiki z pracy silnika i informacji na zegarach.
Awaria ESP, kontrolka check engine, spadek mocy
Zwiń
X
-
W moim tak się działo na źle wyregukowanej mapie Lpg ,nie zawsze ale od czasu do czasu wyskakiwal błąd esp a potem błąd silnika, w błędach wtedy było wypadanie zaplonów i uboga mieszanka. Sprawdź błędy wykasuj i jazda na samej pb95 jeśli nie wyskoczy blad to masz instalacja lpg do regulacji bądź naprawy.Ostatnio edytowany przez *specu*; 27515.
Komentarz
-
-
Witaj,
czy mógbyś napisać coś więcej o przyczynach awarii. Moja octavia II 1.6 MPI MA BARDZO PODOBNE OBJAWY. Po zamontowaniu LPG ,sporadycznie zapala się kontrolka ESP, następnie cały silnik drży/wibruje , następnie zapala sìę check engine. Opisane błędy są dosyć ciężkie do uchwycenia przez mechanik gdyż występują raz na 200-300 km. Co w znacznej mierze utrudnia diagnostykę. Ponadto zauważyłem pewną zależność-gdy pada deszcz częstotliwość występowania ww. Błędów się zwiększa.
Chciałbym nadmienić iż auto ma obecie przejechane 48 kkm zaś na gazie od 43 kkm. Wcześniej ( przed instalacją LPG) podonne błędy nie występowały.
Będę zobowiązany za odwiedź.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ppawel555 Zobacz wpisWitaj,
czy mógbyś napisać coś więcej o przyczynach awarii. Moja octavia II 1.6 MPI MA BARDZO PODOBNE OBJAWY. Po zamontowaniu LPG ,sporadycznie zapala się kontrolka ESP, następnie cały silnik drży/wibruje , następnie zapala sìę check engine. Opisane błędy są dosyć ciężkie do uchwycenia przez mechanik gdyż występują raz na 200-300 km. Co w znacznej mierze utrudnia diagnostykę. Ponadto zauważyłem pewną zależność-gdy pada deszcz częstotliwość występowania ww. Błędów się zwiększa.
Chciałbym nadmienić iż auto ma obecie przejechane 48 kkm zaś na gazie od 43 kkm. Wcześniej ( przed instalacją LPG) podonne błędy nie występowały.
Będę zobowiązany za odwiedź.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
TEMAT ZDIAGNOZOWANY I ZAKOŃCZONY!!!
A mianowicie okazało się, że pod kontrolkę ESP podpięte są komunikaty/błędy związane z napięciem w układzie zapłonowym silnika, a opisane przeze mnie objawy wynikały z wypadających zapłonów. W związku z powyższym, w celu weryfikacji uszkodzenia, w nocy silnik spryskany został wodą i odpalony, a na kablach zapłonowych pojawiła się piękna dyskoteka. Jednak opisany we wcześniejszych postach błąd nadal się pojawiał - tylko rzadziej. Dopiero wymontowanie i sprawdzenie cewki zapłonowej dało odpowiedź, iż uszkodzone są obwody odpowiadające za zapłon na pierwszym i trzecim cylindrze.
Reasumując, po wymianie kabli zapłonowych oraz cewki zapłonowej opisane wcześniej objawy/usterki ustąpiły.
Ps. Z mojej strony mogę polecić kable zapłonowe BERU oraz cewkę NGK.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz