Błąd P0698 1.9 TDI BLS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JOGI
    Ambiente
    • 2017
    • 105
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

    Błąd P0698 1.9 TDI BLS

    Cześć, koledzy. Mam problem z moją Octavią.
    Rano odpaliłem samochód i wyskoczył komunikat VISIT WORKSHOP oraz mrugała kontrolka świec żarowych.
    Podpiąłem VCDS i wyskoczył błąd P0698, log błędu zamieszczam poniżej:

    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-021-BLS.clb
    Oznaczenie elementu SW: 03G 906 021 DN HW: 03G 906 021 AB
    Komponent: R4 1,9L EDC G000SG 9105
    Weryfikacja: --H06--- Numer seryjny: SKZ7Z0G4176293
    Kodowanie: 0000071
    Kod serwisu: WSC 73430 000 00000
    VCID: 6ED2F624799704310B-803A

    Znaleziono 1 błąd:
    001688 - napięcie odniesienia czujnika C
    P0698 - 000 - za niskie - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 11100000
    Priorytet błędu: 1
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 255
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 0 /min
    Prędkość: 0.0 km/h
    Bity binarnie: 00100000
    Bity binarnie: 00000000
    Bity binarnie: 00100000
    Bity binarnie: 00100000
    Bity binarnie: 00100000

    Kody gotowości: 1 1 0 0 0

    Podładowałem akumulator, ale nic to nie dało. Gdzie dokładnie szukać usterki? Za każdą radę będę mega wdzięczny.
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #2
    zwarcie/przetarcie kabla na drodze sterownik-czujnik może być

    Komentarz

    • JOGI
      Ambiente
      • 2017
      • 105
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Rozumiem, że mam szukać pomiędzy sterownikiem silnika, a każdym czujnikiem silnika?

      Dodatkowo szukałem obwodu, w którym mogłoby to wystąpić. Namierzyłem, że jak ze skrzynki bezpieczników pod maską wyjmę bezpiecznik odpowiedzialny za zawór recyrkulacji spalin, to żaden dodatkowy błąd się nie pokazuje. Czy to dobry trop?

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #4
        tak, ale od wtyczek bym zaczął
        tak jak tam piszą, chyba 3 czujniki są na 5V. trzeba by schemat instalacji dorwać, na forum trzeba poszukać

        myślę, że jakbyś miał uwalony ECM to byłoby więcej objawów, więc od kabelków i wtyczek bym zaczął.

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          piszesz, że jak odłączysz bezpiecznik od egra, to nie wywala błędu? czy błąd zostaje nadal?. To może to zwarcie przy czujniku od egra jakimś. Trzeba i tak schemat instalacji, żeby to zlokalizować.Odnośnie Egra przychodzi mi do głowy tylko zawór N18 (ale on jest chyba na 12v). Jakkolwiek, możesz nie mieć masy i stąd ten błąd na szafie, bo sterownik steruje nim masą.
          to taki:
          http://allegro.pl/zawor-egr-skoda-oc...261430967.html
          zlokalizuj i sprawdź, tylko nie pomyl z N75 (bo ten od egr nie jest)
          aczkolwiek w wypadku N18 raczej by wywaliło błąd tego zaworu

          chyba, że się nie zrozumieliśmy. i błąd zostaje, a nie wyświetla nowego. Jeśli tak, to trzeba zrobić jak w poście poprzednim napisałem.
          Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

          Komentarz

          • JOGI
            Ambiente
            • 2017
            • 105
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Jedynymi objawami są mrugająca kontrolka świec żarowych i błąd p0698 z pierwszego postu. Silnik pracuje bez żadnych zmian dźwiękowych, obroty nie falują, samochód jeździ poprawnie (przynajmniej do 1600 RPM, bo więcej nie gazowałem).
            Co do wyjęcia bezpiecznika od EGR, to VCDS po jego wyjęciu pokazuje tylko błąd p0698 - nic nie znika i nic nowego nie przychodzi.

            Szukałem jakichś schematów elektrycznych silnika i jedyne, co znalazłem, to schemat z chomika użytkownika gradek, ale nie widzę nigdzie czujników zasilanych 5V (chyba, że źle patrzę). Jutro będę kombinował, chociaż w święto trochę nie wypada, ale samochód być sprawny musi.

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              no z tego co piszą (ten link z elektrody), to z edc 16 wychodzą takie 3 - do jakiś 3 czujników, ale lepiej dobrze sprawdzić na schemacie. Jakkolwiek to pewnie przepięcie na wtyczce, kablu, jak objawów nie ma to tymbardziej

              Komentarz

              • JOGI
                Ambiente
                • 2017
                • 105
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Przejrzałem wzrokowo wszystkie kable jakie miałem w zasięgu wzroku i nie znalazłem żadnego przetarcia... Złożyłem wszystko do kupy, odpaliłem samochód i włączyłem w VCDS bloki pomiarowe, żeby sprawdzić, czy czujniki działają.
                Podczas wciskania pedału gazu wszystkie wartości się zmieniały, ale natrafiłem na jeden czujnik, który cały czas wskazywał 0. Był to czujnik G185 w bloku 28. Czy ta wartość powinna się zmieniać podczas wciskania gazu, czy nie? Może to mieć związek z mrugającą kontrolką świec żarowych? Przypominam, że jedyny błąd w komputerze to P0698.

                Komentarz

                Pracuję...