1.6 BSE - postało w słońcu i nie zapaliło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pawelt
    Ambiente
    • 2009
    • 189
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    1.6 BSE - postało w słońcu i nie zapaliło

    Cześć,

    Wczoraj moje autko postało w słońcu. Temperatura około 27 stopni. Autko stało pod robotą 8 godzin w słońcu. Przekręciłem kluczyk, wszystkie co do jednej kontrolki pojawiły się i zgasły dokładnie tak samo jak zwykle. Pomimo, że podczas uruchamiania słychać było pompę paliwa (syk/szum) i jednocześnie rozrusznik kręcił to autko nie chciało zapalić. Kontrolka Check i EPC nie znikały z zegarów. Silnik rozkręcał się maks do 200-300 obrotów, może na 5 prób 2 razy obroty podbiły do około 500 a chceck i EPC zniknęły na ułamek sekundy aby za chwilę wszystko zdechło i znowu zapaliły się Check i EPC. Generalnie tak jakby auto w ogóle nie reagowało na odpalanie.

    Wieczorem gdy zaszło słońce przyjechałem po auto, które odpaliło za 3 razem z lekkim trudem (może było trochę już "zalane", ale zwykle nie kręcę dłużej jak 2-3 sekundy). Od wczoraj odpalałem auto jeszcze z 15 razy i wszystko jest ok - pali na dotyk ale nie było dziś takiego ostrego słońca aby autu przypiec.

    Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Identyczny problem miałem w 2013 roku ale wtedy przeczyszczono mi kostkę stacyjki i był spokój. Na jesieni wymieniłem tę kostkę po kilku latach dla komfortu i jednak usterka powróciła.

    Nie zapisały się żadne błędy, wtedy w 2013 też nie było błędu.

    Ostatnio mam wrażenie, że przepustnica nie reaguje w 100% idealnie, jak gdyby zrobiła się lekko leniwa i autko potrafi czasem minimalnie przywiesić obroty przy około 1300 gdy ruszam i jednak gwałtownie odpuszczę gaz tuż po dodaniu (np. ktoś przede mną przyhamuje). Czy brudna przepustnica mogła by uniemożliwić odpalenie auta w upał, np. zablokowała się zamknięta? Nie gasnąca kontrolka EPC mogła by wskazywać na problem z przepustnicą.

    No bo tak to zimne pali, ciepłe pali, 50, 70 stopni na blacie - pali, ale kolejny raz ma tak, że postało w słońcu coś się nagrzało i nie zapaliło.

    Świece nowe, auto w dobrym stanie, dopiero 73 500 km w blisko 10 lat, bez gazu. Kieruję się ku przepustnicy, kostce stacyjki lub jakiemuś zablokowanemu przekaźnikowi.
  • lackypl
    Drive
    • 2014
    • 49
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Kolego jeżeli kręcisz a na zegarach obrotów nie widać ? znakiem tego czujnik położenia wału (znajduje się koło filtra oleju) . Ostatnio miałem też z tym problem. Tyle, że u mnie błąd wywaliło na desce i skan błędów wykazał ten problem. Ogólnie 2x mi się zdarzyło podobnie jak opisujesz, tak się zdarzyło po wymianie oleju przypadek ?. Nie wiem czujnik jak ulegnie uszkodzeniu nic nie zrobisz tylko laweta, wiec już go zakupiłem ale jeszcze nie wymieniłem. Teraz skoda jeździ.

    Komentarz

    • Pawelt
      Ambiente
      • 2009
      • 189
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Dzięki za info ale u mnie było widać obroty przy kręceniu.

      Źródłem kłopotów jest obecnie przepustnica. Była bardzo zanieczyszczona. Po czyszczeniu i adaptacji powoduje błędy. Uszkodzony jest nastawnik.

      Komentarz

      Pracuję...