[O2] BKD - weryfikacja EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sylweks
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O2] BKD - weryfikacja EGR

    Zamieszczone przez lilo
    Zamieszczone przez maxpaynemm
    A co do HID-ów w soczewkach to chyba nie ma co sie martwić o oślepianie bo wielu forumowiczów tak ma i sobie chwali
    Ja mam hidy od kilku lat i nie oślepiam nawet panowie na stacji diagnostycznej nie zauważyli że to nie ori ksenon , tylko podstawą jest wybór odpowiedniej barwy , czyli 4300k lub 5000k .
    Właśnie taką barwę czyli 4300K wybrałem. Ta chyba najbardziej odpowiada oryginałowi
  • Wowek
    Classic
    • 2010
    • 16

    #2
    [O2] BKD - weryfikacja EGR

    Witam wszystkich serdecznie,
    Z forum OCP korzystam pierwszy raz i ładnie się witam

    Zwracam się o poradę w sprawie mojego auta.

    O2 posiadam od dnia "zero". Auto zakupione jako nowe w listopadzie 2008.
    Wersja 2.0TDI Elegance.
    W ty momencie przebieg to 119tkm, serwisowany w ASO w trybie QG1, olej Castrol 507.

    90% czasu auto jezdzi w trasie - raczej mocno dynamicznie.

    Problemy jakie zauważyłem w ostatnim czasie - ok 4t km temu.

    Auto zaczęło konsumować więcej oleju niż zawsze - odnotowałem 1l na 2,500km - może to zasługa upałów. Normalnie 1l starczał na 4500-5000km spokojnie

    Spalanie na kompie zawsze nie było większe niż 6,9 - zawsze!
    Komputer odpoczątku minimalnie przekłamywał - realne spalanie wychodziło ciąglei 0,4-,05 litra mniej niż pokazywał komp. Metoda mieżenia najprostsza - bak tankowany do "pełnego pełna".

    Paliwa tylko BP, Statoil ale żadne tam Ultimate - normalny ON.

    Dodatkowo oprócz oleju zauważyłem że na ostatnich 3 tankowniach - spalanie na kompie wzrosło do 7,5 (czyli realne 7litrów) i wyraźnie odczuwam mniejsza dynamikę auta do 2400obr/min. Powyćej tej granicy do 3500obr/min zdaje sie przyspieszać dobrze. Powyżej 3500 znów jakby słabiej w prównianiu do tego co było wcześniej.

    Efekt jest taki ze macham biegami przy każdym wyprzedzaniu jak nigdy dotąd!?

    Auto brzmi normalnie, spaliny bez sadzy, bez nibieskiego dymku, nie pokazuje żadnych błędów.

    A teraz sedno sprawy. Poczytałem chwilkę forum i napewno koledzy podpowiecie mi EGR, i klapka gaszenia silnika. Kapkę silnika słychać ale jest to ciche buczenie - nic nadzwyczajnego.


    Moje pytanie - co może być przyczyną?
    Czy np jeżeli wina leże po stronie nagaru w dolocie to czy jest to sprawa gwarancyjna?
    Czy ktoś już miał podobne problemy?
    Czy można zweryfikować stan EGR i silnika w Octavi2 na podstawie odczytu parametrów pracy silnika kompem
    Czy ASO zajmie sie czyszczenie układu dolotowego jako usterką?
    Czy moze ktoś z OCP z Łodzi jest w stanie zweryfikować stan ojego auta zanim pojadę do ASO?

    Skąd moje wątpliwości:
    Auto jezdzi i jest "sprawne" - taki pewnie bedzie werdykt ASO. Spalanie oleju w normie (0,5 na 1000km), spalanie paliwa zależy od "nogi". Ale ja wiem ze nie jezdzi jak dawniej.

    PS. Przy 100tkm - auto było w serwise - padł kompresor od klimy - został wymieniony - po wyjechaniu z ASO po jakichś 4 km - spadła rura od IC. ASO szybko poprawiło bład mechnika - pewnie dali nowe opaski. Czy powodem kłopotów może być ucikające powietrze na którymś z połaczeń za turbo?

    Koledzy i koleżanki podpowedzcie.

    Będe bardzo wdzięczyn.
    Wowek

    Komentarz

    • rrysio
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 493

      #3
      Zrób logi dynamiczne - może ma nich będzie coś widać.

      Komentarz

      • Wowek
        Classic
        • 2010
        • 16

        #4
        Zrób logi dynamiczne - może ma nich będzie coś widać.
        Z miłą chęcią. Tylko pytanie czy któryś z forumowiczów będzie w stanie mi pomóc.
        Czy może polecicie mi jakiś wyspecjalizowany warsztat - Łódź, Warszawa okolice?
        Pozdrawiam
        Wowek

        Komentarz

        • neck99
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1326

          #5
          Zamieszczone przez Wowek
          Auto zaczęło konsumować więcej oleju niż zawsze - odnotowałem 1l na 2,500km - może to zasługa upałów. Normalnie 1l starczał na 4500-5000km spokojnie
          sorki ze troche nie na temat. Ale mam podobny przebieg i auto od wymiany do wymiany 10-12 tys nie bierze ani kropli :/ Co prawda po trasach mniej latam ale jak juz to ide ogniem.

          Sprawdź czy nie masz wycieków pod silnikiem może gdzieś na łączeniach turbo/ic lub odma albo cos. Zobacz moze masz wyciek lekki. na poczatku jak był fabryczny long life zdarzyło sie cos dolac. Ale od 40 tys jak zmieniam motula regularnie nie wiem co to dolewki.

          Auto raczej masz przedmuchane skoro lecisz trasa ciągle wiec to nie nagar. Stawiam na nieszczelność w dolocie lub gdzieś leci olej i jest mniejsze cisninienie .. no nie wiem.. Moze tez aso rączki spaprali oni jedno naprawia drugie zepsuja :/
          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

          Komentarz

          • Wowek
            Classic
            • 2010
            • 16

            #6
            Pod autem sucho jak pieprz! Olej kupuje w bańkach 4l ...
            Auto jest jeżdżone szybko w trasie ale zawsze dobrze wystudzone przed zgaszeniem.

            Ostatni pomiar oleju zrobiłem nie chcąca bardzo dokładnie - trasa Polska Holandia Polska. Przed wyjazdem olej był dolany na max, na powrocie przed Ładzie zaświeciła się ostrzegawcza kontrolka ze już mało oliwy...2600km na stukane.
            Wowek

            Komentarz

            • wojtek1982
              Ambiente
              • 2009
              • 108

              #7
              Zamieszczone przez Wowek
              Z miłą chęcią. Tylko pytanie czy któryś z forumowiczów będzie w stanie mi pomóc.
              Czy może polecicie mi jakiś wyspecjalizowany warsztat - Łódź, Warszawa okolice?
              Pozdrawiam
              Podjedź na Przybyszewskiego obok Hondy, w sklepie z częściami dadzą Ci namiary lub sami to zrobią. Możesz do Gal-Zeko na Limanowskiego, oni też robią diagnostykę. Oprócz tego na spocie łódzkim ktoś na pewno Ci pomoże w zakresie VAGowania. Ewentualnie Duś-Car, Sienkiewicza 100

              Komentarz

              • Wowek
                Classic
                • 2010
                • 16

                #8
                Z miłą chęcią. Tylko pytanie czy któryś z forumowiczów będzie w stanie mi pomóc.
                Czy może polecicie mi jakiś wyspecjalizowany warsztat - Łódź, Warszawa okolice?
                Panowie czy ktoś pomoże w tej kwestii - ASO nic nie stwierdziło... po przeglądzie.
                związanego ze zurzyciem oleju.

                Druga kwestia to sprawdzenie parametrów pracy silnika?

                Czy znacie dobra firmę gdzie mogę podjechać? Potrzebuję ludziów co fachują sie VAGiem....


                [/quote]
                Wowek

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  Wowek, ja na twoim miejscu zacząłbym od :

                  - wymianę filtru paliwa - ok 80zł
                  - przeczyszczenie pompek preparatem LiqyMoly 2666 (procedurę opisze na dniach) strasznie dożo to pomaga na dynamikę. ok 50zł
                  - próbował od kolegów / znajomych / OCP pożyczyć na przekładkę i szybki test przepływomierz.

                  Po tych zabiegach zobaczysz czy jest poprawa - IMHO będzie i to zauważalna.

                  A co do oleju :

                  Proponuje ci przepłukać silnik przed następną zmiana oleju Liqui Moly 2427 ok 50zł
                  zalać olej inny niż castrol (z doświadczenia wiem ze jak castrola pił na początku moj BKD to odkąd mam motula nie dolewam od wymiany do wymiany ani kropli). I zmieniac ten olej co 12-15 bo LL uważam jest niedobre dla silnika.

                  Ja bym tak zrobił gdyby mnie to spotkało.
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • emilasty
                    Classic
                    • 2010
                    • 3

                    #10
                    Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie - ostanio miałem paska bo zaczął więcej brać paliwa i stracił dynamikę. W vagu czysto, na logach poprawnie, a jednak coś tam siedzi...

                    Komentarz

                    • Wowek
                      Classic
                      • 2010
                      • 16

                      #11
                      wymianę filtru paliwa - ok 80zł
                      Zrobione 2,5tkm temu - w Aso

                      - przeczyszczenie pompek preparatem LiqyMoly 2666 (procedurę opisze na dniach)
                      Jakich pompek?

                      - próbował od kolegów / znajomych / OCP pożyczyć na przekładkę i szybki test przepływomierz.
                      Kto chętny? Moze spróbować wyczyścić?

                      I zmieniac ten olej co 12-15 bo LL uważam jest niedobre dla silnika.
                      Dużo jezdzę - u mnie auto stygnie na wieczór i praktycznie nie w miescie.
                      Na pewno nie na krótkich odcinkach w mieście


                      PS wczoraj latałem na A2 - z wiatrem czy pod wiatr autonie wyszło z 202km/h - wynik z GPS(blat 210) - 2 miechy temu latało jak fabryka kaze - 210 - GPS ..220 blat...

                      Jak to wytłumaczyć w ASO.... hehe
                      Wowek

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Wowek
                        Jakich pompek?
                        pompo-wtryskiwaczy :szeroki_usmiech

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          wowek jak latasz takimi prędkosciami to czasem zastanawiasz sie jaką temperature osiąga olej? Bo moze się okazać ze w lecie i z pokrywą silnika mozesz niestety przekraczać bezpieczną granice i wtedy olej traci własciwosci a co za tym idzie smarowanie :!:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • neck99
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1326

                            #14
                            Zamieszczone przez piramida
                            wowek jak latasz takimi prędkosciami to czasem zastanawiasz sie jaką temperature osiąga olej? Bo moze się okazać ze w lecie i z pokrywą silnika mozesz niestety przekraczać bezpieczną granice i wtedy olej traci własciwosci a co za tym idzie smarowanie :!:
                            Dokładnie stąd moje zalecenie dobrego oleju często wymienianego

                            Zamieszczone przez Wowek
                            Cytat:
                            - próbował od kolegów / znajomych / OCP pożyczyć na przekładkę i szybki test przepływomierz.


                            Kto chętny? Moze spróbować wyczyścić?
                            Możesz daje to efekty jeśli nie jest bardzo zabrudzony a w twoim przypadku nie powinien być. Sa rożne szkoły ale najbardziej sprawdza sie posikanie alkoholem izotopowym który jest w tych wszystkich sprejach do układów elektrycznych. LiqyMoly ma też swój preparat do tego :

                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                            Czyści to te delikatne druciki które jak sie zabrudza juz nie maja takiej przepływności jak powinny.

                            A co do czyszczenia POMPEK .. robiłem juz u siebie po tym jak uratowały sie pompki fabi i odżyły u kumpla w pasku. ja u siebie robiłem profilaktycznie bo przecież nie zaszkodzi. Nie widzę różnicy w sumie za bardzo po tym zabiegu u mnie ale u mnie było wszytko okej. W fabi natomiast nie ma juz błedów w pompkach (pojawiały sie co jakis czas sporadyczne) a w passacie przestał silnik sie dygotać jak galareta

                            procedura tutaj :

                            W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                            Komentarz

                            • radekgw
                              L&K
                              • 2010
                              • 1182

                              #15
                              ja w swoim alh tez musze dolewac olej - 1 litr na 15tys. wczesniej nie musialem bo nie latalem tras, a teraz na 15 tys. 13 tys jest robione na niemieckich autobahnach z duzymi predkosciami, wiec pewnie dlatego bierze troche oleju.
                              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                              Komentarz

                              • Wowek
                                Classic
                                • 2010
                                • 16

                                #16
                                Zamieszczone przez abstinent
                                Zamieszczone przez Wowek
                                Jakich pompek?
                                pompo-wtryskiwaczy :szeroki_usmiech

                                no tak...
                                Wowek

                                Komentarz

                                Pracuję...