Zamieszczone przez lilo
[O2] BKD - weryfikacja EGR
Zwiń
X
-
[O2] BKD - weryfikacja EGR
Witam wszystkich serdecznie,
Z forum OCP korzystam pierwszy raz i ładnie się witam
Zwracam się o poradę w sprawie mojego auta.
O2 posiadam od dnia "zero". Auto zakupione jako nowe w listopadzie 2008.
Wersja 2.0TDI Elegance.
W ty momencie przebieg to 119tkm, serwisowany w ASO w trybie QG1, olej Castrol 507.
90% czasu auto jezdzi w trasie - raczej mocno dynamicznie.
Problemy jakie zauważyłem w ostatnim czasie - ok 4t km temu.
Auto zaczęło konsumować więcej oleju niż zawsze - odnotowałem 1l na 2,500km - może to zasługa upałów. Normalnie 1l starczał na 4500-5000km spokojnie
Spalanie na kompie zawsze nie było większe niż 6,9 - zawsze!
Komputer odpoczątku minimalnie przekłamywał - realne spalanie wychodziło ciąglei 0,4-,05 litra mniej niż pokazywał komp. Metoda mieżenia najprostsza - bak tankowany do "pełnego pełna".
Paliwa tylko BP, Statoil ale żadne tam Ultimate - normalny ON.
Dodatkowo oprócz oleju zauważyłem że na ostatnich 3 tankowniach - spalanie na kompie wzrosło do 7,5 (czyli realne 7litrów) i wyraźnie odczuwam mniejsza dynamikę auta do 2400obr/min. Powyćej tej granicy do 3500obr/min zdaje sie przyspieszać dobrze. Powyżej 3500 znów jakby słabiej w prównianiu do tego co było wcześniej.
Efekt jest taki ze macham biegami przy każdym wyprzedzaniu jak nigdy dotąd!?
Auto brzmi normalnie, spaliny bez sadzy, bez nibieskiego dymku, nie pokazuje żadnych błędów.
A teraz sedno sprawy. Poczytałem chwilkę forum i napewno koledzy podpowiecie mi EGR, i klapka gaszenia silnika. Kapkę silnika słychać ale jest to ciche buczenie - nic nadzwyczajnego.
Moje pytanie - co może być przyczyną?
Czy np jeżeli wina leże po stronie nagaru w dolocie to czy jest to sprawa gwarancyjna?
Czy ktoś już miał podobne problemy?
Czy można zweryfikować stan EGR i silnika w Octavi2 na podstawie odczytu parametrów pracy silnika kompem
Czy ASO zajmie sie czyszczenie układu dolotowego jako usterką?
Czy moze ktoś z OCP z Łodzi jest w stanie zweryfikować stan ojego auta zanim pojadę do ASO?
Skąd moje wątpliwości:
Auto jezdzi i jest "sprawne" - taki pewnie bedzie werdykt ASO. Spalanie oleju w normie (0,5 na 1000km), spalanie paliwa zależy od "nogi". Ale ja wiem ze nie jezdzi jak dawniej.
PS. Przy 100tkm - auto było w serwise - padł kompresor od klimy - został wymieniony - po wyjechaniu z ASO po jakichś 4 km - spadła rura od IC. ASO szybko poprawiło bład mechnika - pewnie dali nowe opaski. Czy powodem kłopotów może być ucikające powietrze na którymś z połaczeń za turbo?
Koledzy i koleżanki podpowedzcie.
Będe bardzo wdzięczyn.Wowek
-
-
Zamieszczone przez WowekAuto zaczęło konsumować więcej oleju niż zawsze - odnotowałem 1l na 2,500km - może to zasługa upałów. Normalnie 1l starczał na 4500-5000km spokojnie
Sprawdź czy nie masz wycieków pod silnikiem może gdzieś na łączeniach turbo/ic lub odma albo cos. Zobacz moze masz wyciek lekki. na poczatku jak był fabryczny long life zdarzyło sie cos dolac. Ale od 40 tys jak zmieniam motula regularnie nie wiem co to dolewki.
Auto raczej masz przedmuchane skoro lecisz trasa ciągle wiec to nie nagar. Stawiam na nieszczelność w dolocie lub gdzieś leci olej i jest mniejsze cisninienie .. no nie wiem.. Moze tez aso rączki spaprali oni jedno naprawia drugie zepsuja :/OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Pod autem sucho jak pieprz! Olej kupuje w bańkach 4l ...
Auto jest jeżdżone szybko w trasie ale zawsze dobrze wystudzone przed zgaszeniem.
Ostatni pomiar oleju zrobiłem nie chcąca bardzo dokładnie - trasa Polska Holandia Polska. Przed wyjazdem olej był dolany na max, na powrocie przed Ładzie zaświeciła się ostrzegawcza kontrolka ze już mało oliwy...2600km na stukane.Wowek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WowekZ miłą chęcią. Tylko pytanie czy któryś z forumowiczów będzie w stanie mi pomóc.
Czy może polecicie mi jakiś wyspecjalizowany warsztat - Łódź, Warszawa okolice?
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Z miłą chęcią. Tylko pytanie czy któryś z forumowiczów będzie w stanie mi pomóc.
Czy może polecicie mi jakiś wyspecjalizowany warsztat - Łódź, Warszawa okolice?
związanego ze zurzyciem oleju.
Druga kwestia to sprawdzenie parametrów pracy silnika?
Czy znacie dobra firmę gdzie mogę podjechać? Potrzebuję ludziów co fachują sie VAGiem....
[/quote]Wowek
Komentarz
-
-
Wowek, ja na twoim miejscu zacząłbym od :
- wymianę filtru paliwa - ok 80zł
- przeczyszczenie pompek preparatem LiqyMoly 2666 (procedurę opisze na dniach) strasznie dożo to pomaga na dynamikę. ok 50zł
- próbował od kolegów / znajomych / OCP pożyczyć na przekładkę i szybki test przepływomierz.
Po tych zabiegach zobaczysz czy jest poprawa - IMHO będzie i to zauważalna.
A co do oleju :
Proponuje ci przepłukać silnik przed następną zmiana oleju Liqui Moly 2427 ok 50zł
zalać olej inny niż castrol (z doświadczenia wiem ze jak castrola pił na początku moj BKD to odkąd mam motula nie dolewam od wymiany do wymiany ani kropli). I zmieniac ten olej co 12-15 bo LL uważam jest niedobre dla silnika.
Ja bym tak zrobił gdyby mnie to spotkało.OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
wymianę filtru paliwa - ok 80zł
- przeczyszczenie pompek preparatem LiqyMoly 2666 (procedurę opisze na dniach)
- próbował od kolegów / znajomych / OCP pożyczyć na przekładkę i szybki test przepływomierz.
I zmieniac ten olej co 12-15 bo LL uważam jest niedobre dla silnika.
Na pewno nie na krótkich odcinkach w mieście
PS wczoraj latałem na A2 - z wiatrem czy pod wiatr autonie wyszło z 202km/h - wynik z GPS(blat 210) - 2 miechy temu latało jak fabryka kaze - 210 - GPS ..220 blat...
Jak to wytłumaczyć w ASO.... heheWowek
Komentarz
-
-
wowek jak latasz takimi prędkosciami to czasem zastanawiasz sie jaką temperature osiąga olej? Bo moze się okazać ze w lecie i z pokrywą silnika mozesz niestety przekraczać bezpieczną granice i wtedy olej traci własciwosci a co za tym idzie smarowanie :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidawowek jak latasz takimi prędkosciami to czasem zastanawiasz sie jaką temperature osiąga olej? Bo moze się okazać ze w lecie i z pokrywą silnika mozesz niestety przekraczać bezpieczną granice i wtedy olej traci własciwosci a co za tym idzie smarowanie :!:
Zamieszczone przez WowekCytat:
- próbował od kolegów / znajomych / OCP pożyczyć na przekładkę i szybki test przepływomierz.
Kto chętny? Moze spróbować wyczyścić?
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Czyści to te delikatne druciki które jak sie zabrudza juz nie maja takiej przepływności jak powinny.
A co do czyszczenia POMPEK .. robiłem juz u siebie po tym jak uratowały sie pompki fabi i odżyły u kumpla w pasku. ja u siebie robiłem profilaktycznie bo przecież nie zaszkodzi. Nie widzę różnicy w sumie za bardzo po tym zabiegu u mnie ale u mnie było wszytko okej. W fabi natomiast nie ma juz błedów w pompkach (pojawiały sie co jakis czas sporadyczne) a w passacie przestał silnik sie dygotać jak galareta
procedura tutaj :
OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
ja w swoim alh tez musze dolewac olej - 1 litr na 15tys. wczesniej nie musialem bo nie latalem tras, a teraz na 15 tys. 13 tys jest robione na niemieckich autobahnach z duzymi predkosciami, wiec pewnie dlatego bierze troche oleju.Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
Komentarz