Octavia II 1.6 BSE falowanie obrotów przy dogrzewaniu
Zwiń
X
-
Kabelek zakupiony coś tam patrzałem ale nie bardzo wiem co z czym się je, myślę że wszystkiego z czasem się nauczę. Spójrzcie na parametry jakie odczytałem i doradzie czy coś zmienić. Oraz dlaczego nie mogę zrobić automatycznego mapowania w programie omegas 2.16.9?
Zostaw komentarz:
-
-
-
-
-
Przepustnica wyczyszczona nie była za bardzo brudna wystarczyło wytrzeć ręcznikiem papierowym po adaptacji chodzi jakby równiej ale zobaczymy jak będzie dalej. Kolektor wypsikany dookoła plakiem nie widać nie szczelności. Co do czujnika położenia pedału sprzęgła nie rozbierałem ponieważ skoro przy odpalaniu muszę wcisnąć pedał sprzęgła więc stwierdziłem że działa inaczej auta bym nie odpalił. Mam rację? Poniżej wrzucam screeny z programu wow przedstawiający wartości rzeczywiste proszę o sprawdzenie czy wszystko jest dobrze, odczyty były robione na LPG wartości minimalne bez gazu a max przy około 4tys.obr. Czekam na komentarze.
Skoda adaptacja przepustnicy.jpgSkoda Wartośći rzeczywiste.jpgSkoda Wartośći rzeczywiste1.jpgSkoda Wartośći rzeczywiste4.jpgSkoda Wartośći rzeczywiste2.jpg
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Maniek89 Zobacz wpisMoże ściągnę też dolot i zobaczę jak wygląda przepustnica.
Zostaw komentarz:
-
-
Każda rada i wskazówka jest cenna. Serwisówki gdzieś widziałem ale po czesku poszukam może się przydadzą. Może ściągnę też dolot i zobaczę jak wygląda przepustnica.
Zostaw komentarz:
-
-
Zapewne masz instalację sekwencyjną . Na gaz przełącza się automatycznie po osiągnięciu zadanej temperatury oraz obrotów . Przeważnie w instalacji LPG można wymusić rozruch na gazie bez osiągnięcia właściwej temperatury ( poczytaj w instrukcji swojej instalacji LPG ) Czasem za tzw kulturę pracy na ssaniu odpowiada czujnik temperatury więc warto było sprawdzić jak auto zachowuje się przy wymuszonym uruchomieniu na gazie . LPG ma swój własny czujnik temperatury . Jeśli Tobie faluje na obu paliwach to taki test nic nie wniesie . Co do wartości , dla Ciebie najważniejsza jest masa zasysanego powietrza na wolnych obrotach a to wykaże czy jest nieszczelność w dolocie . Musisz poszukać w sieci serwisówki dla BSE . W starszym BFQ ( 102 KM ) prawidłowa wartość masy zasysanego powietrza wynosi nie mniej niż 2.05 g/s więc jeśli u Ciebie na wolnych obrotach wartość ta będzie niższa to z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić że gdzieś jest nieszczelność .
Zostaw komentarz:
-
-
Kot72 co znaczy awaryjnie odpalić na gazie? Z tego co zaobserwowałem to dzieję się tak na gazie i na benzynie. Jutro podepnę kompa i będę badał auto może coś wyjdzie, sprawdzę również multimetrem ten czujnik od pedału sprzęgła. Macie jakieś screeny do zapodania jakie wartości m.in. przepustnicy są w normie.
Zostaw komentarz:
-
-
Wydaje mi się że na 99% kolega ma problem z uszczelkami.
Sam napisał że między 50 a 90 stopni szaleje a potem czuć tylko delikatne drgania. (raczej czujnik temperatury nie daje takich objawów)
Jak guma zimna i zagięta po ostatniej wymianie świec to łapie lewe powietrze a jak się wszystko nagrzeje to chodzi w miarę OK.
Kup oba komplety na górę i dół i będzie ok.
Nieszczelność można sprawdzić plakiem delikatnie psikając na miejsca łączeń i auto doda samo gazu jeśli jest nieszczelność.
A co do Mechanika to d..a nie mechanik.
Po kiego grzyba adaptować przepustnicę bez czyszczenia. Do czego ma się zaadaptować? Do nowego prądu w akumulatorze czy do wiatru północnego??
Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.
Zostaw komentarz:
-
-
Spróbuj awaryjnie odpalić go na LPG gdy będzie zimny . Zobaczymy czy też faluje ...
Zostaw komentarz:
-
-
Mieliśmy ale nie potwierdzamy . W przypadku uszkodzenia tego czujnika auto opieszale schodzi z wysokich obrotów a wręcz chwilowo je podbija . Do podstawowych odczytów oraz kasowania błędów wystarczy prosty skaner ( ja mam zielony viaken z all ... ) Taniej wyjdzie kabel ale potrzebny też jest laptop który jest duży i niewygodny . Skaner zostawiasz w schowku i masz zawsze pod ręką . Menu po polsku .
Zostaw komentarz:
-
-
Gdzieś na forum doczytałem że coś wspólnego z falowaniem obrotów i takimi skoczkami na niskim biegu może mieć czujnik położenia pedału sprzęgła potwierdzacie mieliście z nim do czynienia?
Zostaw komentarz:
-
-
Przebieg na dzień dzisiejszy to 63000km i jest oryginalny samochód pochodzi z polskiego salonu. Ale widziałem wartości w jakich porusza się przepustnica i jest to raczej pełny zakres od 0 do bodajże 24 chyba było stopni lub procent nie pamiętam, dostęp do komputera będę miał jutro lecz jest to komp uniwersalny do wszystkich marek a nie żaden vagowski w taki dopiero planuję się zaopatrzyć przy okazji może polecicie vas czy vcds i mówimy tu o klonach z ali lub alledrogo? Może jakiś konkretny sprzedawca lub może na forum się ktoś zajmuje interfejsami?
Zostaw komentarz:
-
-
Jakaś d.. nie mechanik . Ja w swojej O1 , wykręcałem przepustnice , wypinałem wtyczkę i nie było potrzeby adaptacji bo działała jak wcześniej . Tu adaptował po odpięciu aku .... Nie psikaj plakiem bo jeśli jest mała nieszczelność to niczego nie ujawni . Ja u siebie nieszczelności wykryłem dymem z papierosa przy bezwietrznej pogodzie . Niezależnie od wszystkiego i tak do wymiany musisz zdjąć cały kolektor . Podepnij wcześniej do komputera . Wszystko wyjdzie po parametrach . Jaki przebieg ma to auto ?
Zostaw komentarz:
-
-
Adaptacja przepustnicy była robiona tylko bez jej czyszczenia tak zalecił mechanik po wymianie wszystkiego gdzie też był odłączany akumulator, dajcie odpowiedź jeszcze czy te uszczelki sprawdzę plakiem psikając na połączenie kolektora?
Macie może jakiś linki do tutoriali jak zdjąć wyczyścić przepustnice i z wymiany uszczelek na kolektorze?
Zostaw komentarz:
-
-
Wymień uszczelki kolektora i problem zniknie.
Miałem to w O1, po wymianie wszystko ok.
Możesz też rzucić okiem na stan przepustnicy czy nie jest zaj....a olejem Ci się przycina zanim się cały ten syf nie nagrzeje. Tu pomaga czyszczenie i adaptacja do ustawień fabrycznych.Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.
Zostaw komentarz:
-
-
Zasadniczo do wymiany świec tego kolektora się nie ściąga. Do świec jest specjalny klucz.
Ściągnięcie kolektora raczej oznacza później wymianę uszczelek.
Zostaw komentarz:
-
-
Właśnie w tym rzecz że za wymianę wszystkiego zabrałem się troszkę wcześniej niż powinienem ponieważ po zakupie auta już ta usterka występowała niestety przy oględzinach auta tego nie zauważyliśmy ponieważ podczas jazdy testowej się nagrzał a kiedy jest ciepły mniej faluje najbardziej kiedy się dogrzewa powyżej 50 stopni do 90 stopni, Przed wymianą wszystkiego chodził chyba tak samo może teraz jest troszkę ciszej ale to podejrzewam że olej troszkę pomaga.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeśli przed wymianą było w miarę o.k. to zapewne w czasie montażu któraś uszczelka się podwinęła i stąd problem . Podpiąć pod komputer i sprawdzić masę zasysanego powietrza na wolnych obrotach . Będzie wiadomo czy przepływ jest w normie . Jeśli będzie za mało to kolektor do ściągnięcia i uszczelki do wymiany
Zostaw komentarz:
-
-
Ok w sumie kolektor był ściągany do wymiany świec i kabli WN a uszczelki nie wymienione ale były oglądane przez mechanika i stwierdził że będzie dobrze. Słyszałem ale nigdy nie testowałem o metodzie sprawdzania szczelności np. plakiem jak uważacie zdiagnozuje w ten sposób szczelność dolotu?
Zostaw komentarz:
-
-
Zapewne nieszczelność w dolocie lub odmie . Poczytaj w dziale starszych modeli . Silnik BSE to jedynie rozwiniecie starszych wersji . Silnik nowszy a problemy te same co u starszych braci .
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: