Pobór oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lukasz147
    Classic
    • 2018
    • 5
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAB 1.8 TSI 152 KM

    Pobór oleju

    Witam, mam pytanie odnośnie skody octavii II Family z 2011 r., 1.8 TSI 152 km CDAB- czy ten egzemplarz jest po regeneracji wadliwych pierścieni? Kupiłem auto dwa miesiące temu z przebiegiem 162 tys., jednakże po wymianie oleju zauważyłem, że dosyć często go ubywa po wymianie zrobiłem może z 400 km i już musiałem dolać ok.1 litra (mój olej to motul 5w40). Czy ktoś z Was orientuje się co do tego modelu bądź też taki posiada i nie ma problemów z nadmiernym zużyciem oleju?
  • oolsztyniak
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6647
    • Superb II combi (3T5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #2
    jeśli poszedł litr na 400 km to niestety, motor do remontu.
    chyba, że ma gruby wyciek ale to byś zauważył
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz

    • osiak_89
      Drive
      • 2018
      • 67
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      nie kopci na niebiesko? Bo taki ubytek to już chyba chmurka powinna iść jeżeli to przez pierścienie.

      Komentarz

      • Lukasz147
        Classic
        • 2018
        • 5
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CDAB 1.8 TSI 152 KM

        #4
        Właśnie ani nie ma żadnych wycieków, ani niebieskiej chmurki..do tego silnik pracuje cicho i nie słychać żadnych niepokojących odgłosów.

        Komentarz

        • klarus
          RS
          ModeratoRS
          • 2013
          • 5400
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Poprawa pierścieni z tego co twierdzi VAG była w połowie 2011

          Zapoznaj się z tym tematem... lektura obowiązkowa
          Forum ogólne czyli wszystko o serwisowaniu i eksploatacji Skoda Octavia II (1Z). Porady i wskazówki. UWAGA! Na tym forum nie piszemy o problemach i usterkach!

          Komentarz

          • EŁ
            L&K
            • 2004
            • 1168
            • Octavia III (5E3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            pytanie jeszcze jaki był stan na miarce po wymianie...max połowa itp....teraz po dolaniu obserwuj , miedzy min a max jest ok 1 l.

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              W 2012 też był problem. Robiliśmy kilka z tego roku.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • kazek103
                Rider
                • 2012
                • 351

                #8
                W Family były chyba szersze pierścienie stosowane, silnik przystosowany do spalania niskooktanowego paliwa z tond też obniżona moc.

                Komentarz

                • klarus
                  RS
                  ModeratoRS
                  • 2013
                  • 5400
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Robert, ale jak...? Rozebrałeś silnik z 2012 roku, a tam tłoki i pierścienie jeszcze po staremu...? i przerabiać tłoki i dawać szersze pierścienie trzeba było...?
                  Bo niby VW twierdzi, że w połowie 2011 poprawił...

                  Komentarz

                  • Lukasz147
                    Classic
                    • 2018
                    • 5
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                    #10
                    Zmieniłem olej na gęściejszy motul 5w40 i do tego wlałem ceramizer w nadziei, że może to coś pomoże. Dało to tylko tyle, że musiałem dolać oarę kropli po 600 km. Panowie a jak właściwie prawidłowo sprawdzać olej? Na zimnym, bardzo zimnym, ciepłym, lekko ciepłym silniku?

                    Komentarz

                    • luckd
                      Rider
                      • 2012
                      • 311
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Najważniejsze aby zawsze w takich samych warunkach, najlepiej po nocy kiedy cały olej spokojnie zdąży spłynąć do miski.

                      Komentarz

                      • EŁ
                        L&K
                        • 2004
                        • 1168
                        • Octavia III (5E3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #12
                        jakies 15 min po skonczeniu jazdy

                        Komentarz

                        • smajler
                          Rider
                          • 2017
                          • 658
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Ja po skonczeniu jazdy czekam moze nie az 15 minut ale tak aby olej spłyną.

                          Komentarz

                          • Lukasz147
                            Classic
                            • 2018
                            • 5
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                            #14
                            Panowie, którzy przerabiali pierścienie- czy możecie się wypowiedzieć czy Wam to pomogło??

                            Komentarz

                            • klarus
                              RS
                              ModeratoRS
                              • 2013
                              • 5400
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Lukasz147 Zobacz wpis
                              Panowie, którzy przerabiali pierścienie- czy możecie się wypowiedzieć czy Wam to pomogło??
                              Tak, pomogło....

                              Komentarz

                              • HAKSIU
                                Ambiente
                                • 2016
                                • 155
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis
                                Robert, ale jak...? Rozebrałeś silnik z 2012 roku, a tam tłoki i pierścienie jeszcze po staremu...? i przerabiać tłoki i dawać szersze pierścienie trzeba było...?
                                Bo niby VW twierdzi, że w połowie 2011 poprawił...
                                Bo poprawienie wady dotyczy silników z drugiej połowy 2011...buda może być i z połowy 2012...a motor nie koniecznie żebym raz spotkał silnik starszy od budy to bym się zdziwił
                                ANTY MECHANIK YT

                                Komentarz

                                Pracuję...