Czujnik ESP

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fenxable
    Classic
    • 2018
    • 4

    Czujnik ESP

    Witam, od pewnego czasu pali mi się kontrolja od ESP. Po podpięciu komputera wyskakuje taki błąd
    01542 -czujnik wokół osi pionowej pojazdu
    -obwód nieprawidłowy
    - stale
    Błędu nie można skasować... Mam pytanie gdzie jest ten czujnik czy można go zregenerować czy trzeba wymienić na nowy? Mam Skodę Octavię 2 kombi 2011 r. 1.6 MPI.
  • patryk23
    L&K
    • 2011
    • 1105
    • Octavia II (1Z3)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #2
    Moduł ze zintegrowanymi czujnikaqmi do ESP jest w pompie ABS . Niech inni się wypowiedzą jak jest z wymiana samej elektorniki czy nie latwiej całą pompę.

    Komentarz

    • gacek1
      Ambiente
      • 2018
      • 111
      • Octavia II (1Z3)
      • BGU 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Jak sama nazwaw błędzie mówi czujnika szukał bym w osi pojazdu :

      https://echodnia.eu/swietokrzyskie/e...sta/ar/8531026


      Komentarz

      • patryk23
        L&K
        • 2011
        • 1105
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        S45-0261.jpg
        W samochodach produkowanych do TK 21/08 znajduje się sterownik układu ABS Mark 60.
        t W samochodach produkowanych od TK 22/08 znajduje się sterownik układu ABS Mark 60 EC. W tym sterowniku jest wbudowany zespół sterownika układu ESP -G419-. W samochodach wyposażonych w napęd na oś przednią nie musi być sterownika układu ABS Mark 60 EC zależnego od wyposażenia z tymi czujnikami.
        1 - Sterownik układu ABS -J104-
        q miejsce zamontowania w samochodach z kierownicą po lewej stronie: w komorze silnika, po prawej stronie
        q miejsce zamontowania w samochodach z kierownicą po prawej stronie: w komorze silnika, po lewej stronie
        q od TK 22/08 z wbudowanym zespołem czujnika układu ESP -G419- - poz. 11
        q Nie odłączać wtyczki przed pomyślnym zakończeniem autodiagnostyki. Przed odłączeniem złącza wyłączyć zapłon.
        q sprawdzanie → Tester
        q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
        q z zespołem hydraulicznym układu ABS -N55-
        Na zespół hydrauliczny składają się:
        q pompa hydrauliczna ABS -V64-
        q Czujnik ciśnienia hamowania 1 -G201-
        q sprawdzanie → Tester
        q zespół zaworów (z zaworami dolotowymi i wylotowymi)
        q Nie wolno oddzielać sterownika układu ABS -J104- i zespołu hydraulicznego układu ABS -N55-
        q nie wolno oddzielać pompy hydraulicznej -V64- od zespołu zaworów
        2 - Lampka kontrolna klocków hamulcowych -K32-
        q działanie: → Rozdział
        3 - Lampka kontrolna układu ABS -K47-
        q działanie: → Rozdział
        4 - Lampka kontrolna wskaźnika ciśnienia powietrza w oponach -K220-
        q działanie: → Rozdział
        5 - Lampka kontrolna układu hamulcowego -K7-
        q działanie: → Rozdział
        6 - Lampka kontrolna układu ESP i ASR -K155-
        q działanie: → Rozdział
        7 - Włącznik świateł hamowania -F- i włącznik pedału hamulca -F47-
        q montowany do 10.05
        q regulacja → Rozdział
        q sprawdzanie → Tester
        8 - Włącznik świateł hamowania -F- i włącznik pedału hamulca -F47-
        q montowane od 11.05
        q Lokalizacja: w pompie hamulcowej
        q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
        q sprawdzanie → Tester
        9 - Przycisk układu ASR i ESP -E256-
        q położenie montażowe: w konsoli środkowej
        10 - Złącze diagnostyczne
        q lokalizacja: w dolnej pokrywie tablicy rozdzielczej po lewej stronie
        11 - Zespół czujników układu ESP -G419-
        Samochody produkowane do TK 21/08:
        q lokalizacja: pod prawym przednim siedzeniem
        q zespolony czujnik przyspieszenia poprzecznego -G200-, czujnika obrotu samochodu -G202- i czujnika przyspieszenia wzdłużnego -G251-
        q we wspólnej obudowie
        q sprawdzanie → Tester
        q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
        Samochody produkowane od TK 22/08
        q położenie montażowe: wbudowanie w sterownik ABS -J104-
        q zespolony czujnik przyspieszenia poprzecznego -G200-, czujnika obrotu samochodu -G202- i czujnika przyspieszenia wzdłużnego -G251-
        q sprawdzanie → Tester
        12 - Czujniki ABS koła tylnego prawego i przedniego lewego -G44-/-G46- (samochody wyposażone w napęd na wszystkie koła)
        q sprawdzanie → Tester
        q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
        13 - Zwrotnica – oś tylna (samochody wyposażone w napęd na wszystkie koła)
        14 - Piasta koła z łożyskiem (samochody wyposażone w napęd na wszystkie koła)
        q pierścień impulsowy układu ABS wbudowany w piastę koła
        15 - Piasta koła z łożyskiem (samochody wyposażone w napęd na oś przednią)
        q pierścień impulsowy układu ABS wbudowany w piastę koła
        16 - Zwrotnica – oś tylna (samochody wyposażone w napęd na oś przednią)
        17 - Czujniki ABS koła tylnego prawego i przedniego lewego -G44-/-G46- (samochody wyposażone w napęd na oś przednią)
        q sprawdzanie → Tester
        q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
        18 - Piasta koła z łożyskiem – oś przednia
        q pierścień impulsowy układu ABS wbudowany w piastę koła
        19 - Korpus łożyska koła – oś przednia
        20 - Czujniki prędkości obrotowej koła przedniego prawego i przedniego lewego -G45-/-G47-
        q sprawdzanie → Tester
        q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
        21 - Czujnik kąta skrętu kierownicy -G85-
        Wszystkie samochody (oprócz samochodów z kierownicą po prawej stronie od TK 22/08)
        q lokalizacja: na kolumnie kierownicy, pomiędzy kierownicą a przełącznikiem pod kierownicą
        q sprawdzanie → Tester
        q wymontowanie i zamontowanie →Układ elektryczny; Grupa napraw94
        Samochody z kierownicą po prawej stronie od TK 22/08
        q położenie montażowe: w układzie wspomagania kierownicy – nie można wymienić osobno
        q sprawdzanie → Tester

        gacek1 w Skodzie jest pod siedzeniem... i ma całkiem inny numer reszta opisana jest wyżej .

        Komentarz

        • Fenxable
          Classic
          • 2018
          • 4

          #5
          Pod którym siedzeniem? Pasażera? Bo szukałem bez rozbierania fotela i nic nie znalazłem.

          Komentarz

          • patryk23
            L&K
            • 2011
            • 1105
            • Octavia II (1Z3)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Pod siedzeniem jest do 2008 pozniej jest w pompie Abs zintegrowany.

            pozycja 11 na schemacie

            Komentarz

            • Fenxable
              Classic
              • 2018
              • 4

              #7
              Czy można wymienic/zregenerowac sam czujnik? Czy trzeba cała popompę?

              Komentarz

              • patryk23
                L&K
                • 2011
                • 1105
                • Octavia II (1Z3)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Szperaj na forum , wydaje mnie się ,ze ktoś elektronikę samą wymieniał ale myślę ,że dla ciebie i ew mechanika będzie założyć całą pompę . Numery znajdziesz na pompie .

                Komentarz

                • Fenxable
                  Classic
                  • 2018
                  • 4

                  #9
                  Byłem wczoraj u mechanika. Stwierdził że pompa do wymiany ale powiedział mi że warto sprawdzić taśmę w ktorej jest czujnik kąta skrętu bo może to jest przyczyną. Dziś podjadę na hamownię i dam znac.

                  Komentarz

                  Pracuję...