2.0 TDI 140KM nie odpala na ciepłym. Turbina ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Biperol
    Classic
    • 2015
    • 4

    2.0 TDI 140KM nie odpala na ciepłym. Turbina ?

    Witam,

    Skoda z przebiegiem 150kkm, ostatnio podczas jazdy (silnik dopiero łapał temperature) auto zgasło, odpaliło dopiero po okolo 15 minutach i przejechalo 600 m i znowu zgasło. Pali sie kontrolka silnika. Mechanik szukal 2 dni przyczyny i wczoraj dzwonił z info ze obstawiają ze to turbina (wylamany wirnik chyba) bo komputer nic nie pokazuje, wszystkie punkty wrazliwe dla tego silnika sprawdzone i po odpieciu jakieś tam rury od silnika, pracuje normalnie. Co o tym myslicie ? Czy jest mozliwe zeby turbo padło od tak i takie dawało objawy ? Drugi mechanik po rozmowe telefonicznej obstawia ze to pompowtryski, nie wiem czy jest sens go do niego holować. Bede wdzieczny za kazda uwage.

  • Biperol
    Classic
    • 2015
    • 4

    #2
    Dziewczyna zarzeka sie, że na ostatniej wizycie na stacji lała diesla do baku :-)
    Ostatnio edytowany przez Biperol; 39113.

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      i jak jechało to 600m to normalnie się zachowywało? - to kluczowa sprawa.

      pierwsze słyszę, żeby przez padnięte turbo silnik gasł i potem zapalał. jak zgasł, to by już nie odpalił - bo albo olej by zassał silnik z turbo lejącego i by poszły obroty w górę, rozwalając silnik (jakby się nie udało zgasić) - tzw. "wściekły diesel", albo by coś się urwało i wpadło do silnika robiąc tam burdel - tutaj jedynie może być ta teoria z tym wyłamanym wirnikiem. Tylko, że odpalając je jeszcze większy burdel się zrobiło w silniku pewnie.... To nagłe przypadki, przez nie wiadomy stan turbinki.
      Natomiast padające stopniowo turbo daje objawy (niedoładowanie, przeładowanie) - auto wchodzi w tryb awaryjny, traci moc.

      Mi to wygląda na jakiś czujnik bardziej teoretycznie np. położenia wału, jak auto się zgrzeje i gaśnie - ale piszesz, że w kompie podłączonym nic nie było...dziwne...albo ewentualnie coś z paliwem - pompa, wtryski, ale to by też raczej na zimnym było topornie z odpalaniem.

      a jak uwalony wirnik rzeczywiście wpadł w silnik i zgasił auto, a potem udało się je odpalić, to myślę, że w środku niezły burdel może być już teraz.
      Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

      Komentarz

      • Biperol
        Classic
        • 2015
        • 4

        #4
        niestety ja jechalem drugim autem. Dziewczyna prowadziła i przez stres niewiele pamieta. To byla spokojna jazda po miescie i chyba na trojce zgasł. To samo mowil mechanik, ze dopiero pod obciazeniem motor gasnie i potem juz nie odpala. Jak nam zgasł po tych 600metrach to za minute znowu odpalił i holowalismy go przez jakies 10 minut na lince z zapalonym silnikiem i nic sie nie działo. Wjechalem nawet na podworko do mechanika.
        Ostatnio edytowany przez Biperol; 39113.

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          jak sie pali kontrolka silnika wiec sa zapisane błedy w sterowniku . co to sa badz były za błedy
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • samtech84
            Elegance
            • 2008
            • 988
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            G28 do sprawdzenia

            Komentarz

            • Biperol
              Classic
              • 2015
              • 4

              #7
              wlasnie tez sie dziwie, bo jak sie pali kontrolka czyli uklad zgłasza jakis blad. A mi gosc przez tel mowil, ze komputer nic nie wykazuje. Nie sądze zeby nie mieli kompa do zczytania bledow. A powiedzcie mi czy jak bledy zostaly wykasowane, to jak podepne VAG'a to moge je odczytać jeszcze ?

              Komentarz

              • samtech84
                Elegance
                • 2008
                • 988
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Podłącz pod VCDS i zobacz wartości czujnika prędkości obrotowej wału czy pokazuje stabilne wartości czy wartość mocno skacze. Czasem nie wywali błędu, a furmanka zgaśnie, najczęściej na ciepłym silniku.

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  też mi to śmierdzi najbardziej czujnikiem wału właśnie, jak już pisałem....

                  Komentarz

                  Pracuję...