Zerwany rozrząd DWA RAZY! 2.0 BKD DSG 2009r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czyzys
    Classic
    • 2019
    • 2
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    Zerwany rozrząd DWA RAZY! 2.0 BKD DSG 2009r.

    Witam,
    robiłem serwis "pozakupowy" (DSG, rozrząd, filtry/oleje) kupiłem rozrząd kompletmy z INA (szpilka do napinacza w komplecie). Auto trafiło do dobrego warsztatu - tak mi się wydaję bo nigdy żadnych problemów nie było a robią Nam dużo aut a mechaników zwiedziliśmy już duuuużo.
    Odbieram auto w piątek - wszystko było OK. Przez weekend przejechałem jakieś 20-30km, w poniedziałek rano jadąc około 110km/h mam brak mocy i słyszę klekotanie dość głośne.
    Auto na lawetę i z powrotem do warsztatu. Zerwany rozrząd stwierdzili, i powiedzieli, że ich wina -montażu. Następnego dnia (wtorek) dzwoni warsztat, że okazało się że winowajca to napinacz paska, że się zatarł i stanął... Więc ustaliliśmy, że założą swój zestaw (BOSCH) za który muszę zapłacić ponieważ to nie była ich wina a zestaw INY do reklamacji oddam.
    Zapłaciłem znowu za to, wracam do domy (jakieś 20km) i przy prędkości 20-30km/h słyszę znajomy dźwięk.... :/ otwieram pokrywę rozrządu i TO SAMO!
    Dzwonię do mechanika, który mówi, że dziwna sprawa... i że to zrobi a koszty mi zwróci jeśli się okaże, że jego wina. Dodam, że dzwoniąc do mechanika zapytałem na wstępie czy ten sam mechanik to robił to odpoweidział, że tak ten sam.
    Moje pytane:
    - co się stało, bo chyba nie przypadek... ja na starym rozrządzie zrobiłem sam 10000km a ogólnie miał już przejechane jakieś 50-60 tysięcy a na tych dwóch ledwo po 30km...

    Mój typ pada na przeciągnięty gwint w bloku mocujący szpilkę a Wy co myślicie ??
    AAA i co ważne, podobno nic się nie stało silnikowi przy pierwszym zerwanym rozrządzie - twierdzą, że on ma jakiś czujnik wykrywający przeskoczenie rozrządu - to prawda? i że niby nic a nic ?
  • luker
    Ambiente
    • 2010
    • 169

    #2
    Znam taki temat szpilka od napinacze się wykręciła z głowicy powód to przeciągnięty gwint co powoduje popuszczanie się napinacza

    Komentarz

    • czyzys
      Classic
      • 2019
      • 2
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      LUKER miałeś racje.
      Mechanik teraz będzie to jakoś wymieniał, ale możliwe, że powie, że to nie jego wina bo to już materiał zmęczony był itp.
      Co w takiej sytuacji mogę zrobić ??

      Komentarz


      • #4
        Reklamacja i wskazanie mechanika, który przekrecil gwint co spowodowało zerwanie. Skoro wczesniej było dobrze itd a teraz zerwal sie dwa razy po wymianie

        Komentarz

        • zadariusz1
          Rider
          • 2011
          • 543
          • Octavia III (5E3)
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Ja czegoś nie rozumiem,jak mechanik może powiedzieć ,że materiał zmęczony,jak go kuźwa przeciągnął to przekręcił gwint, partacz powinien oddać za dwa rozrządy i jeszcze jakieś zadośćuczynienie dać

          Komentarz

          Pracuję...