Witam, dopadł mnie problem z wypadającym zapłonem 2 i 3 cylindra na wyższych obrotach. Na biegu jałowym pracuje gładziutko bez najmniejszych szarpnięć. Od 1.5 tyś obrotów zaczyna wypadać zapłon a od 2tyś wypada cały czas. Wymieniłem cewkę , świece, kable , sprawdzony rozrząd, zamieniłem miejscami wtryskiwacze lecz dalej wypada zapłon na 2 i 3 . Padła decyzja o zrobieniu głowicy warsztat zajmujący się regeneracją głowic stwierdził duże luzy na prowadnicach zaworów i że to powinno być związane z wypadaniem zapłonu na wyższych obrotach. Po montażu głowicy problem dalej występuje. Możecie mi podpowiedzieć na jakich blokach zrobić logi i pomóc je rozszyfrować. Zapłon wypada na gazie i benzynie tak samo , wymontowałem sterownik od lpg i zrobiłem zworki na wtyczce do sterownika .
Wypadanie zapłonu pow 1.5 tyś obrotów silnik 1.6 BSE
Zwiń
X
-
ciśnienie na cylindrach po 8 barów , równiutko na wszystkich. Jest to ciut mało , ale wypadają tylko dwa cylindry , a ciśnienie równe. Po próbie olejowej ciśnienie wzrasta do 10.
Błędów brak , dopiero jak pojawi się wypadanie to zapisuje błędy wypadania zapłonu cylinder 2 i 3 i rozłączanie cylindrów. Jak spuścimy auto z obrotów i zostawimy chwilę na wolnych to wszystka wraca do normy i gaśnie check.. Do 1.5 tyś obrotów wszystko gra , jak tylko przekroczymy 1.5 tyś to zaczyna się wypadanie,
Komentarz
-
-
Zrób statyczne grup po kolei to CI powiem jakie grupy ale BSE to chyba simos czyli pewnie to siądzie:
https://workshop-manuals.com/skoda/o...elf-diagnosis/
generalnie to raczej trudny do diagnostyki silnik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpiskompresjia jest stanowczo za niska .jest lpg?
sterowni nie wpierniczał.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpisZrób statyczne grup po kolei to CI powiem jakie grupy ale BSE to chyba simos czyli pewnie to siądzie:
https://workshop-manuals.com/skoda/o...elf-diagnosis/
generalnie to raczej trudny do diagnostyki silnik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpisprzy naprawie głowicy zrobili cos jeszcze oprucz prowadnic?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpis
Zrobiłem logi statyczne , jakie grupy wrzucić
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
Wrzuć wszystkie zobaczymy które będąbędą potrzebne. Korzystaj że strony vaglogi lub malonetuning
Komentarz
-
-
Przydatne grupy u Ciebie to:
002 - czas wtrysku, podciśnienie
003 - podciśnienie, przepustnica
004 - temperatura cieczy, temperatura powietrza dolotowego
015,016 - missfire
nie ma grupy 020 - ale zapewne jest tam spalanie stukowe
032 - LTFT Idle i Run
033 - STFT - lambda % i V
To chyba manual do Twojego silnika
https://workshop-manuals.com/skoda/o...aracteristics/ ale nie ma tam czego chce.
Wydaje mi się, że masz za wysokie podcisnienie, najczęściej spowodowane nieszczelnościa czy przytkaną przepustnicą. Proponuje spr szczelność i przeczyścić i zaadaptować przepustnicę. LPraca lambdy też serdnio mi pasuje, ale tu byłbym ostrożny z oceną.
Z lgów można by robić 002+033, 003=)20, 015+016. Dynamiczne w benzynie to 1500do6200RPM, z butem w podłodze na trójce. Przed logiem 002+033 koniecznie ksasować błędy nawet jeśli ich nie ma. 5 minut przed nie godzinę przed logiem. Kasowanie ma na celu wyzerowanie LTFT - grupy 032.
Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpisTak , poszła kompletna regeneracja , gniazda, zawory uszczelniacze itdOstatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
-
Zwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów .podcisnienie miesci sie jeszcze w normie .sprawdzenie szcelnosci nie zaszkodzi do sprawdzenia jest łoncznie kolektora dolnego i górnego . zdzarza sie ze przy skaładaniu uszkadaja sie uszczelnienia nałaczeniu kolektorów .jakiej firmy masz załorzona cewke i swiece i przewody ?
diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpisZwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpispodcisnienie miesci sie jeszcze w normie
większości VW jest 0,3bar podciśnienia. Ba sam nie dawno miałem w 2.0 8V AZJ, 0,35bar i była nieszczelność kolektora na uszczelce. W V6, V8 te podciśnienia "normalne" są rzędu 0,35-0,37 (sprawdzane w softach do LPG). Tu jest jeszcze więcej. Wg mnie to nieszczelność lub coś innego co powoduje zwiększone dawkowanie i zwiększone podciśnienie, np. właśnie przepustnica. Choć jeśli jest 8bar kompresji to może też powodować podwyższone podciśnienie.
Najprostsze, ale nie najdokładniejsze sprawdzenie szczelności:
Najdokładniejsze to kompresor.
Komentarz
-
-
odłanczanie aku tez nie pomomoze w tym sterowniku .kasowanie adaptacji nastepuje tylko przez adaptacji bloku 0 i zrobieniu nastawów podstawowych bloku 60.co do podcisnienia to juz wdziałem vw ktpóre miały podcisnienie 0,25-0,28 mbar.i tak samo z v6 i v8 .co do nieszczelnosci po wskazaniach sondy to raczej jesli juz jest to na tyle niewielka ze nie powinna powodowac wypadania zapłonu .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpisZwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów .podcisnienie miesci sie jeszcze w normie .sprawdzenie szcelnosci nie zaszkodzi do sprawdzenia jest łoncznie kolektora dolnego i górnego . zdzarza sie ze przy skaładaniu uszkadaja sie uszczelnienia nałaczeniu kolektorów .jakiej firmy masz załorzona cewke i swiece i przewody ?
Komentarz
-
-
Dziś zrobię logi dynamiczne, zastanawia mnie jedna rzecz. W miejscu gdzie odma wchodzi do rury dolotowej jest też cienki wężyk jak od podciśnienia.
Wyraźnie słychać tam jakby nieszczelność , wężyk sprawdzony , przewód odmy też . Wygląda to jak zawór sterujący odmą , może ty będzie problem , spróbuję podmienić rurę dolotową jak ją gdzieś znajdę. Nie jest to jakaś nieszczelność na zewnątrz , popsikałem dookoła plakiem , samostartem i nie było zmian w pracy silnika.Ostatnio edytowany przez bąbel 11; 48332.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpisNie jest to jakaś nieszczelność na zewnątrz , popsikałem dookoła plakiem , samostartem i nie było zmian w pracy silnika.
W każdym razie problemów już nie ma, silnik chodzi jak żyleta. Na ciepłym przechodziło bo rozszerzalność termiczna robiła robotę. Aczkolwiek po korektach i lekko zaniżonym przepływie i podwyższony podciśnieniu MAP można było wnioskować, że jest nieszczelność
W tym miejscu: http://vaglogi.pl/log-001_X5D1VgS.html i tym http://vaglogi.pl/log-033_PX664UY.html widać że lambda pokazuje ubogo, dlatego sprawdź dobrze szczelność. Nie powtarzaj mojego błędu. Wymienione świece i cewki, koszt świece (70zł)+wymiana+kompresja na zimnym razem 200zł. Cewka 350 wymieniona samemu. Powiedzmy że świece i tak były do wymiany bo w wyniku nieszczelności świeca dostała po dupie i miała pękniętą ceramikę. Ale 350 wydałem nie potrzebnie. Kolejne bodajże 150 kosztowała mnie wymiana uszczelek która pomogła i pomogłaby od razu gdyby chciało mi się lepiej niż na początku sprawdzić szczelność.
Jeśli sprawdzisz i będziesz pewien szczelności to idziesz w świece cewki kable... Dodatkowo kable możesz łatwo sprawdzić, psikajac wodą w nocy, jednak to 100% pewności nie daje.
Dodatkowo tu: http://vaglogi.pl/log-003_QubUA.html
w wierszu 3 masz "Throttle valve angle (Potentiometer)" czyli przepustnicę. Wg logu nie była cały czas otwarta w 100% co jest dziwne. WIdziałem wielu logów, nie zawsze jest 100% bo to zależy od sterownika itp, ale wartość przy bucie jest zazwyczaj stała, dlatego warto by do niej zerknąć.
Tu widać wypadanie zapłonów: http://vaglogi.pl/log-015_w93FpoS.html. Jak widać wypada na 2 i 3 (co zresztą widać też na fotkach błędów), 1 i 4 jest git. Idąc tym tropem możesz próbować obejrzeć świece 2 i 3, porównać opór kabli 2 i 3, sprawdzić cewkę... Cewkę masz chyba jak u mnie 5 czy 6 pin więc tu ze sprawdzeniem gorzej...
TU: http://vaglogi.pl/log-020_EsdXEq.html widać spalanie stukowe na cylindrze 3cim potem 4tym... Szkoda że nie robiłeś tego logu razem z obrotami bo tu tak jakby widać, że spalanie stukowe zaczyna się przy wyższych obrotach a według tematu masz wypadanie powyżej 1500.
podsumowując na Twoim miejscu poszedłbym w stronę dokładniejszego sprawdzenia szczelności, zwłaszcza że coś Ci syczy. Potem zerknąłbym do przepustnicy. Te rzeczy możesz zrobić dość prosto sam (sprawdzenie szczelności lepiej w dwie osoby, jedna obserwuje korekty druga psika).
Potem sprawdzanie kabli świec cewek itp bo to są już sprawy trudniejsze do zrobienia samemu... No i dopytać kogoś kto się zna o tą kompresje.Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
-
Dodatkowo tu: http://vaglogi.pl/log-003_QubUA.html
w wierszu 3 masz "Throttle valve angle (Potentiometer)" czyli przepustnicę. Wg logu nie była cały czas otwarta w 100% co jest dziwne. WIdziałem wielu logów, nie zawsze jest 100% bo to zależy od sterownika itp, ale wartość przy bucie jest zazwyczaj stała, dlatego warto by do niej zerknąć.
Przepustnica była czyszczona i robiona adaptacja , oring przepustnicy nowy.Wszystkie oringi kolektora ssącego nowe , jedynie przy wtryskach zostały stare.
Dziś spróbuję sprawdzić szczelność jak na przesłanym filmiku.
Komentarz
-
-
Filtr spoko można wymienić ale ciśnieniea bym nie sprawdzał chyba że autor ma do tego swój sprzęt. Zazwyczaj jak pompa robi lipe to jest ubogo na max a tu nie jest. Dodatkowo padająca pompa to wzrost ubogo w miarę wzrostu rpm a tu na górze spada wskazanie na infoOstatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
Komentarz