Byłem zmuszony zmienić zacisk hamulcowy prawy tył. Założyłem polecony przez mechanika zamiennik z firmy bodajże SKV. Wszystko działa ok poza ręcznym. Z jednej strony trzyma a z drugiej gorzej jest. Byłem na kontroli i wychodzi że gorszy jest lewy tył. Po liniach jak chciałem podciągnąć to ta z lewej jest jakby bardziej naciągnięta niż ta z prawej. Zastanawiam się czy idzie to jakoś naprawić czy poprostu zacisk z lewej też umiera?
Hamulec ręczny bierze nierówno
Zwiń
X
-
Gość
Zamieszczone przez Tabel Zobacz wpisZałożyłem polecony przez mechanika zamiennik z firmy bodajże SKV.
Yongkang Honglin Metal Products Co., Ltd.
https://www.google.com/maps/place/Yo...5!4d120.047651Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
Jeśli to rzeczywiście skv, to wiedz, że jest to parszywa chińska podróbka podszywająca sie pod markę SKF (która nie robi zacisków). A żeby uchodzić za dobrą, to wszędzie ładują sobie słowo GERMANY tuż obok loga. A producent to:
Yongkang Honglin Metal Products Co., Ltd.
https://www.google.com/maps/place/Yo...5!4d120.047651ŚKODA 120 L z 1977 roku.
ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.
Komentarz
-
-
Gość
Mnie tylko obrzydzają takie udawańskie produkty ze "sposobem na Niemca", typu denckermann geprufte qualitat (kolejny przebieraniec).
Przy okazji spytaj mechanika czy wie, że to chińszczyzna.
A w kwestii czyszczenia czegokolwiek w aucie, to uważam, że nikt nie zrobi tego tak starannie, jak sam właściciel. Bo mechanicy nie mają czasu na porządne czyszczenie. I nie mam tu na myśli szczegółowicieli, bo z ich usług nigdy nie korzystałem.Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpisobstawiam, że zacisk skv kosztował ok 200zł a TRW oryginał mzna mieć za 250zł.... Czy warto dopłacac - kwestia indywidualna. ja po obejrzeniu w sklepie SKV kupiłem TRW za nieco wyższą kwotę ale z wiekszym spokojem na dalsza eksploatację....
Wracając do mojego problemu, dziś pojechałem na stację diagnostyczną i poprosiłem o sprawdzenie hamulców. Wynik wyszedł tak jak się spodziewałem - strona lewa jest słabsza i to zarówno hamulec roboczy jak i postojowy. Różnica nie jest dramatyczna, bo przegląd bym przeszedł, ale ewidentnie coś się dzieje z zaciskiem z lewej strony tylko nie wiem co. Na wydruku z badania wygląda to tak:
hamulec roboczy tylna oś opory toczenia: lewy 106 N prawy 307 N
hamulec roboczy tylna oś maksymalna siła hamowania lewy 1703 N prawy 1982 N
hamulec postojowy tylna oś opory toczenia: lewy 487 N prawy 736 N
hamulec postojowy tylna oś maksymalna siła hamowania: lewy 895 N prawy 1481 N
Tak więc po badaniu widać, że zacisk z prawej strony (SKV) sprawuje się dobrze, a lewy zaczyna kuleć. Zostawić to i obserwować co będzie dalej czy brać się za jego rozbieranie, ewentualnie wymianę?ŚKODA 120 L z 1977 roku.
ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.
Komentarz
-
Komentarz