Witam,
piszę z prośbą o pomoc, mianowicie:
od 2 tygodni jestem właścicielem O2 w silniku BSE 1.6 MPi z 2007r z instalacją gazową Vialle zamontowaną w 2008r. Objaw, który mnie niepokoi to fakt, że silnik po odpaleniu na zimnym gaśnie, przy drugiej próbie nie gaśnie ale ma problemy z wejściem na obroty, po chwili sytuacja się normuje i na ciepłym problem nie istnieje. Dodatkowy symptom, który mnie niepokoi (być może niezwiązany z problemem palenia) to dziwne stuki/ klekotanie po odpaleniu na zimnym (popychacze hydrauliczne?).
Naprawy/ czynności, które już zrobiłem:
- wymiana 8 uszczelek kolektora dolotowego,
- wymiana uszczelki, czyszczenie i adaptacja przepustnicy,
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów (był wyciek),
- wymiana świec zapłonowych (NGK BKUR6ET-10),
- wymiana przewodów zapłonowych (BOSCH),
- podmiana cewki z prawidłowo działającego silnika,
- wymiana oleju (SHELL HELIX HX8 5W30 504.00) i wszystkich filtrów,
- sprawdzenie czujnika temperatury VCDSem - wskazania prawidłowe,
- pomiar ciśnienia sprężania: 1 cyl. - 12,5 bar; 2 cyl. - 13 bar; 3 cyl. - 12,5 bar; 4 cyl. - 12,5 bar.
Nie ma żadnych błędów od silnika, na ciepłym autko śmiga na benzynie i gazie jak wściekłe!!!
Jakieś pomysły?
Z góry dziękuję za pomoc!
piszę z prośbą o pomoc, mianowicie:
od 2 tygodni jestem właścicielem O2 w silniku BSE 1.6 MPi z 2007r z instalacją gazową Vialle zamontowaną w 2008r. Objaw, który mnie niepokoi to fakt, że silnik po odpaleniu na zimnym gaśnie, przy drugiej próbie nie gaśnie ale ma problemy z wejściem na obroty, po chwili sytuacja się normuje i na ciepłym problem nie istnieje. Dodatkowy symptom, który mnie niepokoi (być może niezwiązany z problemem palenia) to dziwne stuki/ klekotanie po odpaleniu na zimnym (popychacze hydrauliczne?).
Naprawy/ czynności, które już zrobiłem:
- wymiana 8 uszczelek kolektora dolotowego,
- wymiana uszczelki, czyszczenie i adaptacja przepustnicy,
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów (był wyciek),
- wymiana świec zapłonowych (NGK BKUR6ET-10),
- wymiana przewodów zapłonowych (BOSCH),
- podmiana cewki z prawidłowo działającego silnika,
- wymiana oleju (SHELL HELIX HX8 5W30 504.00) i wszystkich filtrów,
- sprawdzenie czujnika temperatury VCDSem - wskazania prawidłowe,
- pomiar ciśnienia sprężania: 1 cyl. - 12,5 bar; 2 cyl. - 13 bar; 3 cyl. - 12,5 bar; 4 cyl. - 12,5 bar.
Nie ma żadnych błędów od silnika, na ciepłym autko śmiga na benzynie i gazie jak wściekłe!!!
Jakieś pomysły?
Z góry dziękuję za pomoc!
Komentarz