Witam wszystkich. Mój ojciec niedawno zakupił Octavie II 2010 z silnikiem jak w temacie, sprowadzoną z Belgii. Przebieg 180k, potwierdzony w ASO, podobnie pełna historia do samego końca - regularne przeglądy i drobne naprawy. Po przejechaniu się tym autem zauważyłem od razu nietypowy problem. Na co dzień jeżdżę różnymi skodami służbowymi m.in. fabiami z tym silnikiem, a ok 2 lata temu jeździłem dokładnie taką Octavią. Cechą charakterystyczną tych i innych odmian TDI jest żwawa reakcja na pedał gazu (na postoju i w trakcie jazdy) tj. obroty szybko się podnoszą oraz szybko opadają oraz druga sprawa - przy puszczaniu sprzęgła obroty samoczynnie podnoszą się w okolice 1000 aby ułatwić ruszanie np. w korku bez udziału prawej nogi. W egzemplarzu ojca niestety brak jest tego "ułatwienia" ruszania lub jest ono zaburzone, ponieważ obroty podnoszą się po wciśnięciu sprzęgła, a nie przy puszczaniu - czasem nawet podniosą się dość wysoko i chwile tam przytrzymają, natomiast przy puszczaniu obroty lubią spaść dość nisko. Druga sprawa to wolno opadające obroty przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu. Daje się negatywnie odczuć na postoju, a szczególnie w trakcie jazdy, gdzie po wciśnięciu sprzęgła obroty utrzymują się dość długo na stałym poziomie - na pewno nie jest to norma dla tych silników. Auto ani na zimnym silniku ani na ciepłym nie kopci. Nie ma kłopotu z odpaleniem - odpala na 1-3 obroty, równo pracuje i nic nie stuka. Historia ASO nie mówi nic o droższych naprawach, natomiast EGR wygląda jak nowy, więc prawdopodobnie jeszcze za granicą był wymieniany. Żeby łatwiej Wam było ocenić wrzucam filmiki. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki gdzie szukać przyczyny.
Odpalanie silnika
Wolne opadanie obrotów
Nietypowe zachowanie obrotów przy pracy sprzęgłem
Odpalanie silnika
Wolne opadanie obrotów
Nietypowe zachowanie obrotów przy pracy sprzęgłem
Komentarz