Swap silnika- wykorzystanie części

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek17
    Classic
    • 2019
    • 8

    Swap silnika- wykorzystanie części

    Witam, w ostatnim czasie niestety moja skoda uległa wypadkowi, w sumie to zniszczony został dach przez co i cała konstrukcja auta się pokrzywiła (drzwi się nie domykają ). Żadna z części mechanicznych nie została naruszona włącznie z poduszkami, samochód ma niewiele przejechane bo 120 tyś km, był kupiony przeze mnie w salonie jako nowy w 2008 r, siedzi tam niezniszczalny silnik 1,6 mpi 102km z instalacją gazową i zastanawiam się jak by najlepiej wykorzystać podzespoły, czy sprzedać na części czy kupić jakąś zajechaną Octavie poniżej 10k zł i przełożyć silnik i ewentualnie wyeksploatowane inne podzespoły.
    Czy silnik 1,6 mpi będzie pasował do modelu z innym silnikiem bez większych problemów i kosztów, chyba wiązki przewodów by trzeba było pozmieniać ?
  • smajler
    Rider
    • 2017
    • 658
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    To już musisz sobie sam przekalkulować czy się opłaca - nowa buda w dobrym stanie cos kosztowac bedzie bo bedzie miala swoja graty + robota za przelozenie itp. Jak przelozysz swoje lepsze graty to pozostałe sprzedasz ale chwile to zajmie. Może być tak, że uszkodzoną budę kupiłby za ciekawe pieniądze jakiś handlarz magik a ty dołożysz grosza i kupisz coś nowego.

    Komentarz

    • oolsztyniak
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6647
      • Superb II combi (3T5)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      Albo kupić anglika za półdarmo i przełożyć graty ze swojego.
      Skoro tylko dach a wnętrze cacy to ja bym może szedł w tą stronę - jeśli chcesz się bawić i masz na to czas.
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz

      • krzysiek17
        Classic
        • 2019
        • 8

        #4
        oolsztyniak ale anglika i tak nie przerobił bym na europejczyka ?
        Czy chodzi Ci żeby jakąś przekładkę na eu zrobić ? no ale to spoto czasu i umiejętności jednak potrzeba. Ile by jakiś spec za taką robotę wziął ?
        Ale powiedzcie mi jeszcze czy musiał bym kupić model z tym samym silnikiem co mam żeby móc swapa zrobić czy może być dowolny ale elektryke itp będzie trzeba zmienić ?
        A jak myślicie ile za graty bym mógł dostać ?
        Ostatnio edytowany przez krzysiek17; 48850.

        Komentarz

        • smajler
          Rider
          • 2017
          • 658
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Wydaje mi się, że jak kupisz pod ten sam silnik to powinno przejść bez kolizyjnie, ewentualnie sterowniki w tym kupionym mogą być starsze i jakiejś funkcjonalności nie będzie. Jak kupisz bude pod inny silnik elektryka powinna być analogicznie jak poprzedio, napewno sterownik silnika inny i chyba tyle.
          Chyba opcja anglik jak powidzial oolsztyniak wyszła by najtaniej, bo ludzie kupuja angole, pozniej kompletuja graty wnątrza z wersji europejskiej i przekładają- ty te graty już masz więc tylko przekładka. Nie wiem tylko jak wygląda sprawa kolumny kierowniczej i otworu w ścianie grodziowej.

          Komentarz

          • oolsztyniak
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6647
            • Superb II combi (3T5)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            krzysiek17 nie wiem skąd jesteś ale jak wpiszesz w google przekładka anglik w Twojej okolicy to na pewno się ktoś znajdzie kto to robi.
            Przekładka bez wymiany silnika z Twoimi gratami (mówię o wnętrzu) to koszt w granicach 2 tyś zł. Przynajmniej tak było jakiś czas temu, teraz to nie wiem.
            Pewnie indywidualna wycena.
            To co z Anglika wyjmiesz zawsze możesz sprzedać - silnik, wiązki, poduszki, wnętrze.
            Ale jak wspomniałem - to trwa.
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz

            • krzysiek17
              Classic
              • 2019
              • 8

              #7
              smajler oolsztyniak Tylko problem jest że z tego co wyszukałem to na allegro, otomoto i olx jest bardzo niewiele tych anglików (więcej diesli trochę jest, a benzynowych to może ze 3), znaleźć z tym samym silnikiem co ja mam to chyba graniczy z cudem, te samochody za 4k to chyba za dużo nie pojeżdżą i swapa oraz jakieś remonty w najbliższym czasie by były potrzebne.

              Komentarz

              • smajler
                Rider
                • 2017
                • 658
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Musisz odszukać czy komora silnika różni się w zależności od silnika czy tylko inne poduszki no i ewentualnie różnice diesel/benzyna. I tak chcesz swój silnik przełożyć i reszte gratów więc robota bedzie

                Komentarz

                • oolsztyniak
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6647
                  • Superb II combi (3T5)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #9
                  Raczej bez rzeźby jakiejś się nie obejdzie.
                  Albo iść już grubiej i kupić rs'a w benzie i przekładać graty.
                  Popyt na części jest większy niż na "cywila", łatwiej będzie odzyskać zainwestowane siano.

                  Łatwo jest radzić wiem wiem ale trzeba mieć na to masę czasu i kogoś kto się tego podejmie za jakiś normalny hajs.
                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #10
                    no właśnie, bo mechanicy na byle naprawię więcej zarobią, a taką przekładką będą zajmować się "hobbystycznie" po godzinach, żeby dorobić i będzie to trwało....

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Taka przekladka, nawet jak mamy calego dawce, to jest jest rozebranie dwoch aut do golej blachy i potem jednego poskladanie. Bo trzeba przelozyc cala kompletna wiazke elektryczna. Da sie to zrobic, bo robilem taka przekladke kilka razy, ale roboczogodzin troche schodzi
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • krzysiek17
                        Classic
                        • 2019
                        • 8

                        #12
                        Maicroft A jak wygląda sytuacja z grodzią, i uchwytem mocowania silnika bo zaobserwowałem że nie jest to symetryczne, trzeba jakoś to rzeźbić mocno ?
                        https://a.allegroimg.com/original/0c...4af855c02d9f2a - link do zdjęcia

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Sciane grodziowa odkrecasz i wkladasz druga z wersji EU. W angolu widac jak przekladnia przechodzi przez nadwozie, a w wersji EU przez sciane.

                          Zadnego mocowania silnika nie ruszasz przeciez, poduszka jest na podluznicach. Nic tam sie nie rusza.

                          To nadwozie jest P&P
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • krzysiek17
                            Classic
                            • 2019
                            • 8

                            #14
                            Maicroft Może głupie pytanie ale czy w angliku silnik, akumulator, pojemnik płynu chłodniczego itd. jest tak samo umieszczony (po tej samej stronie) jak w wersji EU ?
                            Czyli w angliku ta dziura zaznaczona na czerwono tam wychodzą pedały ?
                            A na żółto zaznaczone mocowania poduszek ale w eu i ang jest identycznie czyli więcej tych mocowań po prawej stronie ?

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              krzysiek17 Zbiorniczki sa w tym samym miejscu, nawet weze klimy sa te same, nie tak jak w O1. Na serwo jest miejsce w jednym i drugim aucie. Nie wiem tylko jak angole wymieniaja samo serwo bez wyjecia silnika, bo jest tam strasznie ciasno.

                              Serwo hamulcowe wchodzi tam gdzie jest otwor i 4 otwory na sruby dookola (tam nad psem )

                              O jakich mocowaniach teraz piszesz nie wiem, bo nie zaladowala sie Twoja fotka.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • krzysiek17
                                Classic
                                • 2019
                                • 8

                                #16
                                Maicroft
                                Udostępnij swoje zdjęcia i pliki graficzne za darmo bez rejestracji.

                                A powiedz mi cała konstrukcja jest w O2 taka sama jak O2 lift ? Czyli graty będą pasowały ? bo jak bym przekładał to raczej już na polifta bym się zdecydował.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Mechanika w wiekszosci tak, chyba ze mamy O2 Tour, bo to bida do kwadratu nawet w zawieszeniu.

                                  Elektronicznie O2 i O2FL roznia sie i tu juz wiazke mozna np przelozyc cala, ale potem moze wymagac pewnych modyfikacji, jak ktos ma czas i chec to do wykonania
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • krzysiek17
                                    Classic
                                    • 2019
                                    • 8

                                    #18
                                    Maicroft a na coś takiego dało by radę swapa zrobić, w tym przypadku, skrzynia, silnik, tylny napęd do wywalenia i zwykła belka z mojej Octavii 2 (przed FL). Czy bardzo dużo roboty i dla osoby nie doświadczonej za duże wyzwanie ?
                                    Bo zastanawia mnie właśnie sprawa elektroniki, powiedzmy, że wiązkę od silnika bym przekładał ale czy ona np. bedzie pasowała do tego Scouta gdzie jest np. komp pokładowy, klima dwustrefowa

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Dawce budy masz dobrego, wiazke i cala reszte ze swojego lacznie z silniczkami i zamkami z drzwi. Reflektory nie powinny byc problemem. Moim zdaniem wykonalne wykorzystujac wiekszosc ze swojego dawcy.

                                      Scout w osce z 1.6MPI pod maska

                                      BTW, to fajna baza moim zdaniem pod wsadzenie tam jakiegos 1.8T 250-300KM, taki angol w 4 bucie
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      Pracuję...