Witam. Od 3 miesięcy mam Skodę Octavię II 1.4 75km benzyna, przebieg 250tys, 2 miesiące temu wymieniany rozrząd. Nie wiem, czy tak powinno być, ale na zimnym silniku przez jakiś czas auto klekocze prawie jak diesel, do tego są trochę podwyższone obroty 1200. Po kilku minutach klekot ustaje, a obroty spadają do 900 na biegu jałowym. Czy to jest normalne?
Klekotanie i wyższe obroty na zimnym silniku 1.4 75km
Zwiń
X
-
Gość
Wersja 75 KM to była w jedynce, a ty masz 80 KM (taki przebieg, a nie wiesz!), a to już troszkę inaczej zrobiony silnik, nawet na oko widać. Miałem fabię z tym silnikiem 75 KM (BBY). Klekot jest w nim usterką typową, a wynika z wadliwej konstrukcji tłoków. U mnie klekotał od przebiegu około 100 kkm, więc twój późno zaczął. Można z tym jeździć. Wątpię, że to kiedykolwiek poprawili do końca produkcji ostatniej wersji.
Dużo żre oleju?
PS Octavia z tym silnikiem to dla mnie kosmos!
-
Na 100% w Octavi II też był silnik 75km (zdaje się tylko do 2006 roku) i taki mam. Olej muszę sprawdzić, bo przyznam się, że jak miesiąc temu był wymieniany to od tego czasu nie zaglądałem do niego ;P Czyli mam po prostu jeździć i się nie przejmować klekotaniem? A co odnośnie wyższych obrotów zimnego silnika?
edit: https://www.auto-data.net/en/skoda-o...mpi-75hp-14209Ostatnio edytowany przez Piotrek6312; 48567.
Komentarz
-
-
Gość
A rzeczywiście - masz racje! To jest silnik BCA, czyli pewnie niczym istotnym się nie rożni od mojego byłego BBY. To konsumpcja oleju być musi.
Podwyższone obroty po odpaleniu miałem po czyszczeniu przepustnicy (bez adaptacji). Ne zrobili ci czasem przy okazji?Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Gość
Komentarz
Komentarz