Olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mlodyf350
    Classic
    • 2019
    • 8

    Olej

    Witam. Pytanie. Skoda octavia II 1.6mpi 2005 2009 tys km. No i tak: po wymianie oleju, zaczęła go żreć jak opętana. Zrobiłem 4tys km i wolałem już 6 l. Nie ma wycieków i w ogóle. Aczkolwiek głupi poszedłem za radą i zamiast, tak jak wcześniej lać 10w40,to jej wolałem 5 albo 10w60.. zaczął dymić jak opętany i jak wróciłem do domu, to po jakiejś godz sprawdziłem olej i tak: czuć benzynę i wydaje mi się, że trochę spalenizna.. co to może oznaczać?
    Z góry dzięki
  • smajler
    Rider
    • 2017
    • 658
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Jak było zalewane 10w40 to nie bez powodu- pewnie pił sobie 5w. Ty zalałeś 5wXX który jest za rzadki no i poprostu go pije no ale te 2L (zakladam ze 4L w silnik przy zalaniu) na 4 tys km to mega duzo jak nie ma wycieku. Jaki to olej zalałeś? Dym jakiego kolorku był? Śmierdzi spalenizną bo poprostu pali olej.

    Komentarz


    • #3
      1.6 miało tendencje do picia oleju szczególnie przy wysokich obrotach 10w jest gestszym olejem niż 5w więc mógł Ci nie znikać olej lub w małych strasznie ilosciach, możesz sprawdzić kompresję ale z tego co czytałem tutaj na forum to kompresje może mieć a i tak będzie znikać olej. Ogólnie spuścić olej i wlać znowu 10w40 i sprawdzać znikanie bo teraz nic nie zaobserwujesz za bardzo bo zmieniłeś z gestszego na rzadszy.

      Komentarz

      • gacek1
        Ambiente
        • 2018
        • 111
        • Octavia II (1Z3)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Albo pierścienie się skończyły albo grzybek separujący olej w odmie się rozleciał.

        Komentarz

        • Mlodyf350
          Classic
          • 2019
          • 8

          #5
          5w60 z tego co pamietam. A co do oleju, to dodatkowo wlalem 6 l. Dym? Szary. Poza tym, na przeglądzie wykazało za dużo CO w spalinach.

          Komentarz

          • Mlodyf350
            Classic
            • 2019
            • 8

            #6
            Poprawka olej 10w60. A co może być przyczyną, że śmierdzi z wydechu siarka?

            Komentarz

            • osiak_89
              Drive
              • 2018
              • 67
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              jak siarka to chyba katalizator z tego co kojarzę ;p 10w60 to jakiś kosmos do tego auta

              Komentarz

              • Kot72
                Rider
                • 2017
                • 705
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                No , po dwóch milionach kilometrów to ma prawo brać .

                Komentarz

                • Mlodyf350
                  Classic
                  • 2019
                  • 8

                  #9
                  209 tys km

                  Komentarz

                  • Odlewnik
                    Classic
                    • 2019
                    • 12
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    A tak w ogóle to co to za olej ? Marka. I po jaka cholerę go zmieniałes? Żeby przyjanuszyć i zaoszczędzić parę zł ?

                    Komentarz

                    • Mlodyf350
                      Classic
                      • 2019
                      • 8

                      #11
                      Przyjanuszyć, to możesz paseratti pod kościołem w niedziele, a olej 10w60 shell helix ultra. Poza tym, ja nie jestem ani mechanikiem, ani nie znam się na autach, po prostu poszedłem za radą. A kolega jak nie ma zamiaru pomóc, to proszę sobie gdzie indziej komentować !

                      Komentarz

                      • Odlewnik
                        Classic
                        • 2019
                        • 12
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Tu nie chodzi o to by być złośliwym tylko o to, że jeżeli jak powiedziałeś nie jesteś mechanikiem i nie wiesz tego i tamtego to stosuj się do zaleceń producenta. 10w40 był ok, niektórzy w tym silniku leja 5w30 i też są zadowoleni.

                        Komentarz

                        • Kot72
                          Rider
                          • 2017
                          • 705
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Ten olej nie posiada aprobaty/dopuszczenia przez producenta samochodu . Jeśli dymi i przy tym pobiera 1.5 L/1000 km to raczej szykuj się na remont silnika .

                          Komentarz

                          • luckd
                            Rider
                            • 2012
                            • 310
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            A wcześniej na 10w40 nic nie brał, jak długo masz to auto, czy to była pierwsza wymiana oleju?

                            Komentarz

                            • Mlodyf350
                              Classic
                              • 2019
                              • 8

                              #15
                              Auto mam od listopada, i tak jakoś pod koniec, lub na początku grudnia wymieniłem olej. I po 3 tyg się zaczęło. Tak średnio co 700 km musiałem dolać kolejny litr. Teorii, jaka może być przyczyna słyszałem z tysiąc, a tak naprawdę do dzisiaj nie wiem, co mu jest. Tylko się zastanawiam, czy w ogóle warto się w to bawić, bo doszła jeszcze sonda, w elektryce namieszane.. a przebywam w Norwegii i tutejszy mechanikę oszacował koszt na dwukrotną wartość samochodu

                              Komentarz

                              • Kot72
                                Rider
                                • 2017
                                • 705
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Cóż , olej wlałeś na klimat jak w Zatoce Perskiej a nie na norweskie fiordy . Generalnie na chwilę obecną napewno czeka Cię wymiana pierścieni tłokowych plus remont głowicy . W PL koszt powinien się zamknąć w 3 tys pln wraz z rozrządem i nową lambdą . Ceny w Norwegii to tak jak napisałeś więc naprawa raczej nieopłacalna .

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2009
                                  • 10917
                                  • Fiat

                                  #17
                                  no dobrze, wszystko racja, ale 10w/60 to olej racingowy. Generalnie nie dedykowany oczywiście do tego silnika, ale nie on spowodował zużycie silnika w tak krótkim czasie przecież. Musiało być już coś zajechane i na tym oleju to wyszło. Ja bym zrobił płukankę dobrą silnikowi i wrócił do 10w/40 poobserwował spadki oleju. Ale pewnie silnik do remontu - głowica i pierścienie.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Płukanka i zalej na próbę Total 10w40 i oczywiście filtr oleju np OP526/1

                                    Komentarz

                                    • Mlodyf350
                                      Classic
                                      • 2019
                                      • 8

                                      #19
                                      No oki, wszystko idzie ogarnąć. Ale za cholerę nie mogę znaleźć jaka może być przyczyna wysokiego CO w spalinach.. ktoś ma jakiś pomysł?

                                      Komentarz

                                      • Kot72
                                        Rider
                                        • 2017
                                        • 705
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Kwestia zbyt bogatej mieszanki . Jeśli wyraźnie czujesz zapach benzyny w oleju to już masz pierwszą przyczynę . Poza tym np. niesprawna sonda lambda , lejące wtryskiwacze , wadliwy przepływomierz , niesprawny regulator ciśnienia paliwa .

                                        Komentarz

                                        • Kot72
                                          Rider
                                          • 2017
                                          • 705
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          W Twoim przypadku to raczej kwestia zużytych/uszkodzonych pierścieni plus przytruta/niesprawna sonda lambda .

                                          Komentarz

                                          Pracuję...