Objaw wygląda tak, że jadąc na 2 biegu, gdy dodam gazu to lewarek zmiany biegów idzie trochę do przodu, gdy puszczę gaz to wraca na swoje miejsce i tak za każdym razem jak dodam czy puszczę gaz. Objaw ten występuje tylko i wyłącznie na 2 biegu. Na innych tego nie zaobserwowałem. Wszystkie biegi wchodzą dobrze, bez zgrzytów, skrzynia nie wydaje dziwnych dźwięków itp. Zostały sprawdzone poduszki skrzyni i silnika, dwie z nich były wymienione (ta od skrzyni i w sankach silnika), ale to nie wpłynęło jakkolwiek na poprawę. Nie wiem, gdzie szukać przyczy - czy to skrzynia biegów czy może coś z mechanizmem zmiany biegów. Proszę o pomoc.
Problem ze skrzynią lub mechanizmem zmiany biegów?
Zwiń
X
-
Ja myślę, że lewarek ma prawo się ruszać bo cała skrzynia robi ruch jak dodajesz gazu. Przy dodawaniu gazu ruch do przodu a jak noga z gazu to na swoje miejsce. Na pierwszym biegu może tego nie zaobserwowałeś to lewarek pchasz do przodu aby wbić bieg i taka jest jego pozycja. Bieg drugi wbijasz w tył odwrotnie do jedynki, a że bieg 2 dla silnika BSE jest biegiem powiedziałbym mocnym a cały mechanim oparty jest na linkach, to jak skrzynia delikatnie się pochyli to linki pociagną drążek. Bieg trzeci i piąty analogicznie do pierwszego. Bieg czwarty analogicznie do drugiego lecz na tym biegu depnięcie już nie ma takiej mocy i nie ugina się tam na poduchach to wszystko.
Dlatego ważne jest aby nie opierać się ręką na lewarku bo nieświadomie robisz zbędny nacisk na koła zębate w skrzyni. Możesz spróbować regulacji biegów na YT znajdziesz filmiki i może coś się zmieni. Nie wiem też jak bardzo duży jest ten ruch lewarka na drugim biegu.
-
Komentarz