Cześć,
ostatnio mam problem z odpalaniem swojej octavii. Nie zależnie czy postoi 2 minuty czy 8 godzin występuję problem z odpaleniem na PB (niekiedy nie występuję to przez kilka dni), na LPG auto odpala od razu. Po odpaleniu na LPG mogę od razu przełączyć na PB i silnik pracuje równo i bez spadku mocy. Scan VCDsem wykazał (poniżej), wynika z niego przerwa w obwodzie cylindra 4. W załączniku dorzucam również zdjęcie z Advanced Measuring Values.
W centralnej elektryce (09) występował błąd przekaźnika paliwa (J17), wymieniłem go, ale to nie pomogło.
Dziękuję za poradę co mogę jeszcze sprawdzić, co mogę wykluczyć.
Myślę, że najgorsza rzecz jaka będzie to wymiana wtrysku 4, i tu też mam pytanie czy mogę wymienić 1 czy muszę 4 wymienić i jaki jest to orientacyjny koszt?
Edit: około miesiąc temu wymieniłem świece i kable WN
---------------------------
Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0044071
Shop #: WSC 20350 456 95278
VCID: 7EF425BA296C35B19B-802A
5 Faults Found:
16688 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 640 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 73.5°C
Lambda: -4.7 %
0
(no units): 0.0
16587 - Injector: Cylinder 3 (N32)
P0203 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
16585 - Injector: Cylinder 1 (N30)
P0201 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1856 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Lambda Factor: 1.008
Bin. Bits: 00000010
Voltage: 14.38 V
Ign. Timing: 6.0 °ATDC
16588 - Injector: Cylinder 4 (N33)
P0204 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
16586 - Injector: Cylinder 2 (N31)
P0202 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1856 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Lambda Factor: 1.008
Bin. Bits: 00000010
Voltage: 14.38 V
Ign. Timing: 6.0 °ATDC
Readiness: 0000 1000
---------------------------
e1.png
ostatnio mam problem z odpalaniem swojej octavii. Nie zależnie czy postoi 2 minuty czy 8 godzin występuję problem z odpaleniem na PB (niekiedy nie występuję to przez kilka dni), na LPG auto odpala od razu. Po odpaleniu na LPG mogę od razu przełączyć na PB i silnik pracuje równo i bez spadku mocy. Scan VCDsem wykazał (poniżej), wynika z niego przerwa w obwodzie cylindra 4. W załączniku dorzucam również zdjęcie z Advanced Measuring Values.
W centralnej elektryce (09) występował błąd przekaźnika paliwa (J17), wymieniłem go, ale to nie pomogło.
Dziękuję za poradę co mogę jeszcze sprawdzić, co mogę wykluczyć.
Myślę, że najgorsza rzecz jaka będzie to wymiana wtrysku 4, i tu też mam pytanie czy mogę wymienić 1 czy muszę 4 wymienić i jaki jest to orientacyjny koszt?
Edit: około miesiąc temu wymieniłem świece i kable WN
---------------------------
Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0044071
Shop #: WSC 20350 456 95278
VCID: 7EF425BA296C35B19B-802A
5 Faults Found:
16688 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 640 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 73.5°C
Lambda: -4.7 %
0
(no units): 0.0
16587 - Injector: Cylinder 3 (N32)
P0203 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
16585 - Injector: Cylinder 1 (N30)
P0201 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1856 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Lambda Factor: 1.008
Bin. Bits: 00000010
Voltage: 14.38 V
Ign. Timing: 6.0 °ATDC
16588 - Injector: Cylinder 4 (N33)
P0204 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
16586 - Injector: Cylinder 2 (N31)
P0202 - 000 - Circuit Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1856 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Lambda Factor: 1.008
Bin. Bits: 00000010
Voltage: 14.38 V
Ign. Timing: 6.0 °ATDC
Readiness: 0000 1000
---------------------------
e1.png
Komentarz