Rzężenie w silniku 1.6 BSE od 2000 obr./min.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mr11
    Classic
    • 2014
    • 22

    Rzężenie w silniku 1.6 BSE od 2000 obr./min.

    Od dłuższego czasu, choć nie zawsze, silnik w mojej Skodzie rzęzi od około 2000 obr./min..
    Zrobiłem nagranie z wnętrza kabiny, przy czym czasem ten dźwięk jest obecny, a czasem nie, dlatego zrobiłem też drugie nagranie dla porównania

    Dokumenty • pliki użytkownika cdsxza przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • brak rzężenia.m4a, rzężenie.m4a


    Lepiej słychać na postoju a słabiej w trakcie jazdy, dlatego zawsze po dojechaniu do celu robię przegazówkę i nie mam pojęcia, dlaczego raz to słychać a raz nie.
    Nie ma z silnikiem żadnych problemów. Przebieg 260 tys. km na LPG. Pobór oleju w normie. Zastanawiam się czy może ten hałas pochodzić z osprzętu (alternator, sprężarka, pasek wielorowkowy, rolka napinacza, rozrząd), czy z wnętrza silnika. W nagraniu "rzężenie" słychać stuki po ujęciu gazu które są chyba wydawane przez przepustnicę, bo brzmią tak samo jak po wyłączeniu zapłonu (w obydwu nagraniach słychać też niestety jak naciskam pedał gazu). Czy przepustnica mogłaby tak hałasować, jak to słychać przy dodawaniu gazu? Dokładnie 5 lat temu wymieniałem rozrząd z oryginalnego na oryginalny ale u lokalnego mechanika, który namówił mnie żeby wymienić płyn różowy na zielony. Po powrocie od niego doczytałem się w książce "jak naprawiać", ze nie należy tych płynów mieszać (płyn spuścił tylko do poziomu pompy wody) bo grozi to uszkodzeniem uszczelek, dlatego płukałem układ wodą destylowaną, zalałem różowym i nie jestem zadowolony z tamtej usługi.Przybieram się do kolejnej wymiany rozrządu, ale miałem jeszcze mały incydent z paskiem, taki że po uruchomieniu zimnego silnika pasek mi skrzypiał, to znaczy coś poskrzypiwało pod maską i po jej otwarciu udało się dojść, że to skrzypi pasek. Zdarzyło się to kilka razy i więcej nie powtórzyło. To pewnie nie rozrząd no ale piszę co wiem.

    Może ktoś zetknął się z takim dźwiękiem i mógłby coś podpowiedzieć? Kiedyś w Polonezie o sporym przebiegu słyszałem coś bardzo podobnego - rzężenie na granicy stukotania na podwyższonych obrotach, tak jakby jakiś mechanizm w silniku był już wyrobiony, które przenosi się na karoserię.
  • mr11
    Classic
    • 2014
    • 22

    #2
    Przepraszam że piszę kolejnego posta, ale chyba nie ma opcji edytuj. Otóż chyba będę samodzielnie wymieniał rozrząd w oparciu o ELSA. Szperając w starych częściach w garażu oraz kompletując w Internecie zestaw jaki mi będzie odpowiadał, ze zdumieniem zorientowałem się, że pompa wody, którą mam teraz, jest to pompa regenerowana. 5 lat temu mechanik wymontował pompę o oznaczeniu 06b121011Q (zamontowaną w ASO przy poprzednim serwisie) i założył pompę, którą kupiłem w kompletnym zestawie OE VAG za 500 zł, oznaczoną 06b121011QX. No i dzisiaj się dowiaduję, o czym pewnie na forum niejeden już wie, ze część z "X" na końcu to część po regeneracji. Faktycznie, oferty sprzedaży oryginalnej pompy często zawierają warunek, że aby ją nabyć trzeba zdać starą oryginalną pompę. Ponadto pompę 06b121011Q sprzedałem 5 lat temu przez internet za jakieś 30 zł, podając uczciwie przebieg (105 tys. km w 1,5 roku), byłem lekko zdziwiony że ktoś to kupił a dzisiaj już chyba wiem jaki mógł być tego cel. O wspomniane piszczenie oraz rzężenie zaczynam podejrzewać tę całą pompę. Ciekawe na czym polega regeneracja.

    Komentarz

    • mr11
      Classic
      • 2014
      • 22

      #3
      Zdjąłem obudowę rozrządu i ujrzałem wskaźnik napięcia napinacza wychylony na maksa w lewo. Podejrzewam że pasek jest napięty zbyt słabo i może rezonować na wyższych obrotach. Po wymianie rozrządu zobaczymy, czy to zniknie.

      Komentarz

      Pracuję...