Witam. Mam dziwny problem z moja Skoda Octavia 2 RS silnik 2.0 BMN 170km 2012 r. Problem polega na nieszczelnosci w układzie chłodzenia i wzrastniu temperatury wody. Sprawdzałem Szczelnosc układu chłodzenia a także kupiłem zestaw do sprawdzenia zawartości CO2 w układzie i go wykonałem. Obydwa testy wykluczyły uszkodzona uszczelke pod głowica, lecz nie jestem pewien na 100 %. Rozrząd wraz z pompa wody także został wymieniony, wymieniony został także główny termostat. Sprawdzane były także węże i Chlodniczka oleju. Nie widać mokrego miejsca w Okolicach silnika. Kiedy auto jest odpalone na postoju także nie widać żadnych plam ani mokrych miejsc. Zależność jest taka że jak jade szybko od 140km/h w zwyz poziom płynu Chlodniczego spada szybciej. Jeżeli jade szybko około 180 km/h temperatura oleju wzrasta aż do 118 stopni a potem temperatura wody nagle wzrasta aż do 120 stopni. Czasami przy jeździe 70 km/h temperatura wody wzrasta aż do 110 stopni Celsjusza i po jakimś czasie spada. Czasami także cieply nawiew Nie działa mimo wymiany termostatu. Nie wiem gdzie szukać problemu? Chlodnica , nagrzewnica ? Czy termostat skrzyni DSG też mógłby mieć cos z tym wspólnego? Czy może jednak jest to uszczelka pod głowica? Na komputerze nie pokazuje żadnego błędu. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o poradę. Pozdrawiam!
Problem z układem chłodzenia
Zwiń
X
-
Głowica do zrzucenia i sprawdzenia->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
-
-
Witam ponownie, chłodnica egr również była sprawdzana. Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Załączam zdjęcia, pierwsze zdjęcie to jak temperatura wzrosła jadąc tylko 140 km/h drugie to kolor płynu po sprawdzeniu. Dziwi mnie to że właśnie CO2 nie jest wykrywany w układzie. Test robiony 2 razy.
Komentarz
-
-
Test powinien wykazać nawet drobną nieszczelność . Robiłem u siebie w BFQ . Możesz sprawdzić płyn czy na pewno dobry. Dmuchnij ustami . CO2 w wydychanym powietrzu przebarwi płyn na 100% . Druga sprawa . Sprawdziłeś czy zbiorniczek wyrównawczy w środku jest cały ? Środek lubi się posypać i wtedy fragmenty zatykają przepływ cieczy w układzie . U mnie zatkały węże do nagrzewnicy ale u Ciebie mogło zatkać np. kanały w chłodnicy .
Komentarz
-
Komentarz