Hamulce tył - wymienione wszystko i nadal gorące

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ver8
    Drive
    • 2015
    • 72
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Hamulce tył - wymienione wszystko i nadal gorące

    Nadal mam problemy z hamulcami z tyłu i nie mogę sobie z tym poradzić.
    Zaczęło się od tego, że zauważyłem, że kończą się klocki z tyłu, więc wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe (komplet TRW) + linka hamulcowa, która specjalnie nie jest naciągnięta i zaczyna dopiero delikatnie łapać przy 3 ząbku. Wymieniałem już takie rzeczy kilka razy w różnych autach i nigdy nie było problemów. Ale w tym przypadku tył się rozgrzewa po dłuższej jeździe do takich temp, że nie można złapać śrub. No to wymieniłem prowadnice w zacisku + nowe wszystkie gumki + nowy smar ATE itd. Nie pomogło. Więc za radą kolegi wymieniłem przewody hamulcowe giętkie + odpowietrzanie. Nie pomogło.
    Poddałem się i oddałem auto do kolegi mechanika (30 lat w zawodzie), który sprawdził wszystko i stwierdził, że trzeba zregenerować zaciski. Wykonał regeneracje całych zacisków z obydwu stron. Z tym, że za kierowcą zacisk zaczął przeciekać, więc z lewej strony mam już całkowicie nowy zacisk. Krótkie próby jazdy 15-20 km, bez jakiegoś ostrego hamowania i wydawałoby się, że problem rozwiązany.
    Ale po 2 dniach zrobiłem trasę 250 km (spokojna jazda) i się okazuje, że nie można znowu dotknąć śrub w lewym tyle, akurat tam gdzie był wymieniany zacisk. Tarcza ma temp. 100 stopni. Po prawej stronie, gdzie był tylko regenerowany zacisk niewiele lepiej, bo 80 stopni.
    Przód całkowicie zimny, ciepło prawie nie wyczuwalne, a to chyba powinno być odwrotnie, i przód powinien być zawsze cieplejszy od tyłu.

    Prośba o pomoc, bo już nie wiem co dalej robić. Czy to może być pompa absu? Czy coś trzeba robić w VCDSie? A może piasty mi siadły? (ale to by chyba szumiało, i jak to sprawdzić)
  • danielzy
    Ambiente
    • 2013
    • 117

    #2
    Też zaobserwowałem u siebie zjawisko ( Octavia 2008r 2.0 TDI) że podczas jazdy w trasie tarcze tył są ciepłe lub mocno ciepłe- tarcza trochę parzy gdy lato i gorąco. A przód jest zimny. Dziwne to bo chyba powinno być na odwrót. Zacisków nie regenerowałem, ale przy okazji wymiany klocków były czyszczone i prowadnice nasmarowane. Poprawy brak. Nie robiłem z tym nic bo mechanik powiedział że nie trzeba tego ruszać. U mnie jednak aż tak mocno się nie grzeją jak u ciebie. Ale dziwne to jest. Może tak ma być???

    Komentarz

    • ver8
      Drive
      • 2015
      • 72
      • Octavia II (1Z3)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      na logikę biorąc to raczej nie, bo duża większość siły hamowania idzie na przód, więc tył powinien być zimniejszy w skutek mniejszego tarcia

      dzisiaj trochę potestowałem i okazuje się, że jak jadę autostradą, wrzucę na luz i prawie bez dotykania hamulca dotoczę się na parking, to tył ma 42 stopnie na dekielku śruby od piasty tył (obie strony), ale jak wjadę do miasta, gdzie jeździ się wolniej 40-60km/h ale częściej hamuje, to już tego dekielka nie można dotknąć taki gorący

      zastanawiam się czy pompa abesu może dawać takie objawy, ewentualnie może coś w vcds...

      Komentarz

      Pracuję...