Zwracam się z prośbą o podpowiedź, bo na pewno problem który opiszę był poruszany, ale niestety nie mogę odnaleźć lub źle szukam. Sprawa tyczy się ogrzewania. Ogrzewanie pojawia się dopiero jak pokrętło od regulacji dam na maxa. Wtedy leci trochę ciepła ale mało. Jak skieruje strumień powietrza na pozycję nogi i szyba to wtedy mocno grzeje jak powinno, jednak jak zmniejsze trochę temperaturę pokrętłem to dmucha zimnem. Ustaliłem, że prawdopodobnie uległ awarii silniczek otwierania klap w nagrzewnicy i znajduje się gdzieś w okolicy schowka w desce rozdzielczej. Proszę o potwierdzenie diagnozy (wykluczam termostat, ubytki płynu czy uszczelkę pod głowicą) i podpowiedź jak dobrać się do uszkodzonego elementu.
Problem z ogrzewaniem
Zwiń
X
-
Witam, też bym obstawiał silniczek nastawczy. Najlepiej zanim zaczniesz kupować i wymieniać podlączył bym auto pod komputer i odczytał błędy w climaticu bo zapewne są i mogą potwierdzić tezę o uszkodzonym silniczku lub innej części. Jeśli nie to pozostaje wymiana silniczka i zobaczyć czy będzie poprawa, jak nie to pozostaje panel lub czujniki temperatury.Ostatnio edytowany przez danielzy; 27216.
-
-
witam jak cos to zapraszam mam cały komplet tak jak na foto oddam za pare zloty zmienialem na climatronic wszystko sprawne octavia 2011 116tys km jak cos pisac priv
Screenshot_2020-11-02 Klimatyzacja octavia 2 fl 2011.png
Komentarz
-
-
Siemka, od miesiąca walczyłem z dokładnie z tym samym. Jeśli Ci leci ciepłe powietrze to silnik jest dobry bo otwiera klapy. Wymień panel nawiewu - u mnie był zepsuty. Jak przekręcasz na ciepłe/zimne powietrze to raz stoi raz przekręca. Możesz zdemontować ten srebrny plastik wokół radia i panelu i jak go ściągniesz to zobaczysz przy pokrętle w takim małym otworze małe ząbki sprawdź czy jak przekręcasz to się przekręcają te ząbki, możliwe że wystarczy wymienić samo pokrętło. Najlepiej kup na allegro panel, podepnij nowy i sprawdź czy działa (możesz zwrócić do 14 dni), jak nie wtedy się bierz za wymianę silniczka (średnie dojście). Panel jest przykręcony na 4 śrubki. Możesz jeszcze zrobić kalibrację klapek przytrzymując nawiew od środka i AC aż ta zacznie migać. Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz