Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia II 1,6 MPI (LPG) 2005r zbyt duże spalanie oleju.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia II 1,6 MPI (LPG) 2005r zbyt duże spalanie oleju.

    Dzień dobry,od 5 lat posiadam te auto sprowadzone z Niemiec przebieg miał prawie 170 tys.wg licznika obecnie 237900km 9 marca zmieniłem olej i nagle spalanie oleju strasznie wzrosło przejechałem prawie 1200 km i dodałem 1,2l oleju gdzie ledwo poziom oleju jest po środku bagnetu,palił mi wcześniej głównie na autostradach przy dużej prędkości z dużym obciążeniem tak średnio na 10 tys km dolałem 2,5 l oleju,przy wymianie oleju wymieniłem termostat bo ledwo grzał silnik teraz jak temp.jest prawidłowa pali olej.Oczyeiscie rozumię że takie usterki to zazwyczaj pierścienie czy zawory,ale czytałem o chłodniczkach oleju ze też robią problem,choć takiej części w 1, 6 MPI nie słyszałem, dzięki i.prosze o rady.

  • #2
    Napisz jaki olej był a na jaki zmieniłeś. Oleju nie brał, zmieniłeś olej i nagle tragedia? Auto w ruchu cały czas czy może po dłyższym postoju. Jakieś inne objawy?

    Komentarz


    • #3
      Witam,jeżdżę od kilku lat na valvoline max 10w/40 auto cały czas jeździ robię koło 1000 km miesięcznie,głównie trasy takie po 100 km,mechanik jakiś czas temu przy wymianie świec mówił że jedna jest okopcona.W poniedziałek wymieniałem świece bo na 3 cylindrze nie chodził.Palenie oleju tego silnika ma wpisane w swój żywot,w niemieckiej instrukcji samochodowej jest napisane że po wymianie oleju może spalić do 3 l oleju do 5 tyś.km.taja ciekawostka.

      Komentarz


      • #4
        A no to widzisz, być może jak mechanik coś wspomniał to jeden cylinder coś przepala ... Rozumiem, że wycieków nie ma, podłoga czysta pod autem. Co do norm VW na to nie patrz bo normy zostały zmienione aby ludzie nie wracali do salonów z reklamacjami. Kiedyś takie normy były normą dla remontu, a przezież technika poszła do przodu i procesy produkcji ...

        Komentarz


        • #5
          Tylko tak nagle takie spalanie oleju,podłoga sucha silnik też,pod korkiem wlewu oleju budyń dość spory,ogólnie zaczęło się to zużycie po zmianie termostatu temperatura teraz duża znaczy normalna wtedy kole 70 stopni,czytałem też tu na forum o chłodniczce oleju ze też robi bałagan słabo chłodzi i olej pali nie wiem czy tyczy się to mojego auta,chyba najgorszy scenariusz głowica albo pierścienie.

          Komentarz


          • #6
            Pierścienie do wymiany, tylko taka naprawa skutecznie rozwiązuje problem. Nie masz dwumasy, nie masz turbiny, nie masz korozji - coś musisz robić
            Ja jestem po. Naprawę robiłem przy 190 kkm teraz mam 250 kkm. Pobór oleju to około 1 litr na 15 kkm.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
              Pierścienie do wymiany, tylko taka naprawa skutecznie rozwiązuje problem. Nie masz dwumasy, nie masz turbiny, nie masz korozji - coś musisz robić
              Ja jestem po. Naprawę robiłem przy 190 kkm teraz mam 250 kkm. Pobór oleju to około 1 litr na 15 kkm.
              Zapytam ile taka przyjemność kosztowała sumarycznie?

              Komentarz


              • #8
                Zapłaciłem coś ponad 3 tys. PLN. To sporo, ale oddałem auto do zaufanego warsztatu zajmującego się remontem silników od 50 lat.
                Miałem też oferty na poziomie 2 tys. Na pewno można zaoszczędzić kupując samemu części ale wówczas jest ryzyko sporów w przypadku reklamacji.
                W tej cenie miałem zrobiony remont głowicy i wymianę tego co potrzeba, wymianę pierścieni, uszczelek, rozrządu, oleju i filtrów.

                Warto naprawę zlecić warsztatowi, który zmierzy owalizację cylindrów. Chodzi o to że cylinder na skutek zużycia może być w przekroju jajkiem i wówczas wymiana pierścieni nic nie da a nawet pogorszy sprawę. Takie sytuacje są opisywane na forach.

                Komentarz


                • #9
                  Rozumię że nie sama wymiana pierścieni tylko łącznie szlifem cylindrów remont się odbył?

                  Komentarz


                  • #10
                    Czy ja pisałem coś o szlifie cylindrów?

                    Komentarz


                    • #11
                      Tylko pytam,rozumie że po wymianie tych części i wykonaniu prac naprawczych z silnikiem jest wszystko ok, zużycie oleju praca silnika wszystko w normie?

                      Komentarz


                      • #12
                        Patrz post #6 w tym wątku.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ok dzięki,po niedzieli jestem już umówiony na robotę,wymiana pierścieni,głowica do roboty i rozrząd,mam nadzieję że jak go otworzą
                          Ostatnio edytowany przez Kriss77; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • #14
                            Głowica ściągnięta, pierścienie zgarniające zapieczone dlatego brał olej widoczny na tłoku,cylindry bez rys,mechanik mówi że jeszcze widoczne są ślady po honowaniu, może nie będzie aż tak źle.
                            Załączone pliki

                            Komentarz


                            • #15
                              To widok cylindrów.
                              Załączone pliki

                              Komentarz


                              • #16
                                I jak? Już po wykonaniu usługi? Ile taka przyjemność kosztuje? Wyszło coś jeszcze? Mam nadzieję, że już nie - wystarczy tych problemów
                                http://hosteljaga.pl/

                                Komentarz


                                • #17
                                  No wstępnie wyliczenia 2,5 tyś. ale wyjdzie lekko ponad 3 tysiące bo po rozebraniu silnika wyszły jakieś przecieki to przy okazji powymiena uszczelki i wszystkie takie,odrazu rozrząd i co się da,za tydzień będzie po robocie to dam znać,pozdrawiam.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Owal cylindrów zmierzony? Jaki wynik?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Tak zmierzone, wszystko w normie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jeszcze tylko dodam, że u mnie założono inne pierścienie, niż były oryginalnie. Zamiast 3-częściowych założono 2-częściowe. One mają inne "sprężynowanie" i podobno są lepsze.

                                        Mnie natomiast interesuje ile jeszcze może przejechać ten motor po wymianie pierścieni. Ja zrobiłem ponad 60 tys., mam znajomego co zrobił około 100 tys. A dalej?
                                        Co o tym myślicie?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          A jaki masz całkowity przebieg?

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X