Witam!
Po 2 latach bezproblemowej eksploatacji pojawiły się pierwsze problemy i nie moge zlokalizować ich źródła. Nie wiem czy to problem z instalacją gazową czy z elektryką.
Po kolei.
Skoda Octavia 2, 2011r, 1.6, MPI, gaz fabryczny, przebieg 145 000km.
Kolejność zdarzeń (chronologicznie):
Falują obroty na biegu jałowym, nie zawsze ale raz na jakiś czas stojąc na światłach obroty podnoszą się do 1300-1400 i momentalnie spadają. Myślę sobie, że może przepustnica do wyczyszczenia.
Montaż haka holowniczego - musze założyć hak więc oddaje do firmu specjalizującej sie w tym. Zakładają hak, sprawdzam, wszystko działa, światła w przyczepce są
Kilka dni później zapala się kontrolka - check silnika.
Następnego dnia czeka mnie wymiana butli gazowej (straciła ważność).
Przy okazji podłączyli komputer - bład wypadania zapłonu.
Sugerują, żeby w pierwszej kolejności wymienić kable bo jest przebicie i na pewno kable do wymiany. Nie mieli czasu żeby wiecej sprawdzać więc kupuje kable firmy BERU (tak podpowiedziali żeby dobrej firmy kupić) i kilka dni pózniej są wymienione kable. Cały czas pali sie check, na luzie trzęsie, obroty falują.
Zapala się kontrolka ESP i Skoda przełącza sie sama na benzyne.
Najczęściej jest tak, że podjeżdżam do świateł, zatrzymuje sie, zapala się kontrola ESP i wtedy wiem, że za kilka sekund usłysze pikanie i przełaczy sie na benzyne.
Jak póżniej zgasze samochód i odpale ponownie to normalnie jedzie na gazie i może przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów bez przełączenia, a czasem od razu po ruszeniu przełacza sie na benzyne.Zapala się kontrolka ESP i Skoda przełącza sie sama na benzyne.
Jaki może być związek kontrolki ESP z jazdą na gazie?
Czy problem bedzie z gazem?
Czy z elektryką?
Nie znam się kompletnie i mam problem.
Juz sam nie wiem do kogo pojechać. Elektryk twierdzi, że raczej problem z gazem.
Ale mam podejrzenia, że może coś przy tym montażu haka namieszali? Albo przy wymianie butli? Ale to może przypadek.
Kontrolka check silnika zapaliła się miedzy montażem haka a wymianą butli. Ale na benzyne zaczął się przełączać już po wymianie butli. Może to w ogóle 2 różne problemy? Miał może ktoś z Was podobnie przeboje?
Pozdrawiam
Po 2 latach bezproblemowej eksploatacji pojawiły się pierwsze problemy i nie moge zlokalizować ich źródła. Nie wiem czy to problem z instalacją gazową czy z elektryką.
Po kolei.
Skoda Octavia 2, 2011r, 1.6, MPI, gaz fabryczny, przebieg 145 000km.
Kolejność zdarzeń (chronologicznie):
Falują obroty na biegu jałowym, nie zawsze ale raz na jakiś czas stojąc na światłach obroty podnoszą się do 1300-1400 i momentalnie spadają. Myślę sobie, że może przepustnica do wyczyszczenia.
Montaż haka holowniczego - musze założyć hak więc oddaje do firmu specjalizującej sie w tym. Zakładają hak, sprawdzam, wszystko działa, światła w przyczepce są
Kilka dni później zapala się kontrolka - check silnika.
Następnego dnia czeka mnie wymiana butli gazowej (straciła ważność).
Przy okazji podłączyli komputer - bład wypadania zapłonu.
Sugerują, żeby w pierwszej kolejności wymienić kable bo jest przebicie i na pewno kable do wymiany. Nie mieli czasu żeby wiecej sprawdzać więc kupuje kable firmy BERU (tak podpowiedziali żeby dobrej firmy kupić) i kilka dni pózniej są wymienione kable. Cały czas pali sie check, na luzie trzęsie, obroty falują.
Zapala się kontrolka ESP i Skoda przełącza sie sama na benzyne.
Najczęściej jest tak, że podjeżdżam do świateł, zatrzymuje sie, zapala się kontrola ESP i wtedy wiem, że za kilka sekund usłysze pikanie i przełaczy sie na benzyne.
Jak póżniej zgasze samochód i odpale ponownie to normalnie jedzie na gazie i może przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów bez przełączenia, a czasem od razu po ruszeniu przełacza sie na benzyne.Zapala się kontrolka ESP i Skoda przełącza sie sama na benzyne.
Jaki może być związek kontrolki ESP z jazdą na gazie?
Czy problem bedzie z gazem?
Czy z elektryką?
Nie znam się kompletnie i mam problem.
Juz sam nie wiem do kogo pojechać. Elektryk twierdzi, że raczej problem z gazem.
Ale mam podejrzenia, że może coś przy tym montażu haka namieszali? Albo przy wymianie butli? Ale to może przypadek.
Kontrolka check silnika zapaliła się miedzy montażem haka a wymianą butli. Ale na benzyne zaczął się przełączać już po wymianie butli. Może to w ogóle 2 różne problemy? Miał może ktoś z Was podobnie przeboje?
Pozdrawiam
Komentarz