Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Check silnika + kontrolka ESP / problemy z jazdą na gazie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Check silnika + kontrolka ESP / problemy z jazdą na gazie

    Witam!

    Po 2 latach bezproblemowej eksploatacji pojawiły się pierwsze problemy i nie moge zlokalizować ich źródła. Nie wiem czy to problem z instalacją gazową czy z elektryką.
    Po kolei.

    Skoda Octavia 2, 2011r, 1.6, MPI, gaz fabryczny, przebieg 145 000km.

    Kolejność zdarzeń (chronologicznie):

    Falują obroty na biegu jałowym, nie zawsze ale raz na jakiś czas stojąc na światłach obroty podnoszą się do 1300-1400 i momentalnie spadają. Myślę sobie, że może przepustnica do wyczyszczenia.

    Montaż haka holowniczego - musze założyć hak więc oddaje do firmu specjalizującej sie w tym. Zakładają hak, sprawdzam, wszystko działa, światła w przyczepce są

    Kilka dni później zapala się kontrolka - check silnika.
    Następnego dnia czeka mnie wymiana butli gazowej (straciła ważność).
    Przy okazji podłączyli komputer - bład wypadania zapłonu.
    Sugerują, żeby w pierwszej kolejności wymienić kable bo jest przebicie i na pewno kable do wymiany. Nie mieli czasu żeby wiecej sprawdzać więc kupuje kable firmy BERU (tak podpowiedziali żeby dobrej firmy kupić) i kilka dni pózniej są wymienione kable. Cały czas pali sie check, na luzie trzęsie, obroty falują.

    Zapala się kontrolka ESP i Skoda przełącza sie sama na benzyne.
    Najczęściej jest tak, że podjeżdżam do świateł, zatrzymuje sie, zapala się kontrola ESP i wtedy wiem, że za kilka sekund usłysze pikanie i przełaczy sie na benzyne.
    Jak póżniej zgasze samochód i odpale ponownie to normalnie jedzie na gazie i może przejechać kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów bez przełączenia, a czasem od razu po ruszeniu przełacza sie na benzyne.Zapala się kontrolka ESP i Skoda przełącza sie sama na benzyne.

    Jaki może być związek kontrolki ESP z jazdą na gazie?
    Czy problem bedzie z gazem?
    Czy z elektryką?

    Nie znam się kompletnie i mam problem.

    Juz sam nie wiem do kogo pojechać. Elektryk twierdzi, że raczej problem z gazem.
    Ale mam podejrzenia, że może coś przy tym montażu haka namieszali? Albo przy wymianie butli? Ale to może przypadek.

    Kontrolka check silnika zapaliła się miedzy montażem haka a wymianą butli. Ale na benzyne zaczął się przełączać już po wymianie butli. Może to w ogóle 2 różne problemy? Miał może ktoś z Was podobnie przeboje?

    Pozdrawiam



  • #2
    Masz problem z gazem . Instalacja generuje błędy i automatycznie przełącza na benzynę bo tak jest zaprogramowany sterownik LPG . Instalacja fabryczna to zapewne Landi renzo . Po tym przebiegu wymaga gruntownego przeglądu i pewnie wymiany wtryskiwaczy . Skoro na benzynie nie na problemów to masz odpowiedź .

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Arias Zobacz wpis
      Jaki może być związek kontrolki ESP z jazdą na gazie?
      Ano taki że to instalacja podciśnieniowa i wszystko jest połączone.

      Jeśli wypadanie zapłonów masz dalej na PB oraz na LPG to do wymiany cewka i świece ewentualnie uszczelki kolektora.

      Jeśli tylko na LPG - umierają wtryskiwacze landi - 145 000 to i tak dla nich sporo. Polecam wymianę na nasze polskie AC-W02.


      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Wtryskiwacze były wymienione przy przebiegu około 100 000, tak samo świece czyli jest zrobione od wymiany jakies 45 tysięcy km. Tak na szybko w jednym serwisie mi zerknął na te wtryskiwacze i wygląda jakby jeden już powoli wysiadał (mechanik ściskał kabel dochodzadzy do niego i nie było prawie żadnej reakcji, przy pozostałych samochód sie dusił). Ale to pewnie jeszcze inny temat.

        Czyli wygląda na to, że cos z gazem nie tak? Na benzynie chodzi chociaż pierwszy moment po tym przełączeniu z gazu mam wrażenie jakby się lekko dusił ale potem już jedzie normalnie jak przygazuje.

        Wczesniej jeszcze szarpał mi dosyć mocno przy powolnej jeździe na jedynce, nie zwróciłem początkowo uwagi na to ale teraz myślę, że szarpał mocniej niż wczęsniej i już wtedy chyba cos sie zaczynało dziać.

        Teraz nastepna w kolejności do wymiany cewka pewnie będzie.

        Komentarz


        • #5
          Jeśli planujesz tym autem jeździć długo to ja bym zrobił tak:

          1.Diagnoza na zimnym wypadania zapłonów. 1 dzień na PB i na drugi na LPG.( wyjdzie czy układ jest sprawny czy tylko na gazie pada)

          2. Diagnoza programem LPG - samemu tez możesz błędy zaczytać. ( okaże się czy instalacja ok)

          3.Przepustnica do czyszczenia i adaptacji - samemu to możesz ogarnąć jak masz kompa.

          4. Wymiana świec ( polecam do gazu DENSO IK 20 TT ) i cewki.

          5. Wymiana wtryskiwaczy na AC-W02 - można samemu albo komuś oddać. Nie ma sensu wydawać 1100 znowu na MEDY.

          6 .Jeździć i cieszyć się :-)

          pytanie pomocnicze - Czy reduktor był regenerowany przez te 145 000 km??

          Żeby nie było że bezpodstawnie piszę przerabialiśmy te tematy z "Braćmi OCP" po sąsiedzku

          ja wtryskiwacze i wypadanie zapłonów
          naver - wypadanie - wymiana świec, cewki i kabli oraz czyszczenie wtryskiwaczy
          smajler - wypadanie - wymiana uszczelek, cewki, kabli - MEDY dalej padają więc pewnie będziemy działać dalej z wymina na AC-W02
          Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #6
            Ok, czyli zacząć od wykasowania błędów i pojeżdzić tylko na benzynie? Jesli gaz jest winny, to check nie powinien się zapalić i coś już wyeliminuje, dzięki.

            Co do reduktora to nie mam żadnych informacji w historii więc pewnie nie był wymieniany/regenerowany. Przy jakim przebiegu może paść reduktor?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Arias Zobacz wpis
              Ok, czyli zacząć od wykasowania błędów i pojeździć tylko na benzynie?
              tak. Masz komputer? Sam możesz wykasować?

              Zamieszczone przez Arias Zobacz wpis
              Przy jakim przebiegu może paść reduktor?
              Jeśli serwisowany w ASO to przy 90 000 km wymiana membran.

              Reduktor umierający, który nie daje ciśnienia bazowego/właściwego tez może powodować problemy. Jaki masz? Li10 czy IG1? Okrągły pod akumulatorem czy kwadratowy?


              Wysłałem Ci numer telefonu. Zadzwoń jutro to wszystko Ci wytłumaczę.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                Mi do gazu panowie z expert auto polecili świece Brisk Silver bo one nawet przy wypadaniu zapłonów dają radę i stara cewka jeszcze podziała

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X