Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

brudna piana w zbiorniku wyrównawczym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • brudna piana w zbiorniku wyrównawczym

    Nie działa wyszukiwarka więc zapytam wprost (być może już ten temat był) mam O2 RS 170km (CEGA) i w zbiorniku płynu chłodniczego ciągle pojawia się piana.
    Był robiony test uszczelki który nic nie wykazał (brak obecności Co2 w zbiorniczku) wymienione uszczelki na chłodnicy oleju i pod kolektorem (trochę nieszczelności było) wymieniony płyn chłodniczy z czyścikiem i co jakiś czas czyszczenie zbiorniczka i dolewka płynu. Przez chwilę było lepiej ale teraz znów widoczna większa ilość brudnej piany i jasne masło pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Na bagnecie bez zmian i bez ubytków oleju. Samochód używany na krótkich trasach po mieście. Może pompa? choć wycieków nigdze nie widać. Kiedyś tylko jak było gorąco i go przegoniłem na dłuższej trasie z dużą prędkością to bulgotał płyn. Poradzicie coś?

  • #2
    Ja chyba celowalbym w UPG bo objawy z bulgotaniem i wyrzucaniem płynu pod mocnym obciążeniu lub przegonieniu na to wskazują

    Komentarz


    • #3
      Tak się właśnie zastanawiam mimo iż przekonują mnie że to raczej nie uszczelka tylko chłodniczka albo pompa itp a sam test na obecność CO2 w zbiorniczku podobno nie do końca jest miarodajny z tego co czytałem. Macie jakiegoś dobrego mechanika z okolic Poznania który szybko taki temat ogarnie i nie weźmie przesadnie dużo kasy?

      Komentarz


      • #4
        Co do mechanika to szukaj kogoś kto zdiagnozuje czy to na 100 procent .

        Komentarz


        • #5
          No właśnie musiałby to być ktoś kto naprawia a nie wymienia a o takich coraz trudniej...

          Komentarz


          • #6
            Test na CO2 da 100% wynik pozytywny pod warunkiem że spaliny dostają się do układu chłodniczego . Jeśli u Ciebie w zbiorniczku są bełty i piana to znaczy że płyn miesza się z olejem . Tutaj jest więcej możliwości . Uszczelka pod głowicą , pęknięty blok , pęknięta głowica , chłodniczka olejowa . Pomieszany olej z G12 da efekt że zbiorniczek wyrównawczy wydaje się czarny . Masz tak ? Chłodniczka oleju musiała by mieć wewnętrzne pęknięcie skoro uszczelniałeś a efektów brak .

            Komentarz


            • #7
              No właśnie zaraz po uszczelnieniu chłodniczki było dobrze przez chwilę, płyn był spieniony ale to przez czyścik układu jaki wlałem żeby oczyścić przewody i kilka razy czyściłem zbiorniczek, ale po jakiś 2-3 miesiącach znów zaczął pienić i G12 z różowego zrobił się brunatny...możliwe że chłodniczka do wymiany a nie uszczelnienia tylko jak to sprawdzić? pęknięty blok lub uszczelka podobno te silniki nie miały tych przypadłości (CEGA) i przebieg 200tys więc jak na diesla niewielki.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X