Witajcie. to mój pierwszy post na forum ale śledze go już od dłuższego czasu pod koniec marca odbieram swojego białego tygrysa 1.4 TSI i mam pytanko co do schowka w podsufitce. Czy do MINT można zamontować takie cudo jak na tej aukcji ?
i czy będzie to po prostu polegąlo na wyciągnieciu jakiejś zaślepki i włożeniu tego schowka czy też konieczne będzie jakieś magiczne kombinowanie i wycinanie ?
dzięki z góry i pozdrawiam
Mam Minta . Nie będzie pasować. Wystarczy że mając Minta wejdziesz to auta i zerkniesz... odpowiedz sama się nasunie. Pasuje od Ambiente w góre... Inna podsufitka
VAG pokazuje błąd silniczka V158, na blokach pomiarowych widzę, że klapka się nie rusza. Objaw jest taki, że climatronic nie grzeje wogóle po stronie kierowcy. Teraz to jeszcze nie jest problem, ale będzie w zimie. I teraz pytanie, czy można ten silniczek samemu wymienić, czy tylko ASO? Poszukałem i znalazłem opis jak się dostać do silniczka V159, tego od strony pasażera (np TUTAJ), natomiast V158 jest chyba znacznie wyżej.
Dziękuję bardzo na instrukcję.
Wychodzi na to, że chyba trzeba cały kokpit zdjąć, żeby się do tego silniczka dostać. Na początku myślałem, że można dość od strony nawiewów / radia, tak jak do V159.
Dziękuję bardzo na instrukcję.
Wychodzi na to, że chyba trzeba cały kokpit zdjąć, żeby się do tego silniczka dostać. Na początku myślałem, że można dość od strony nawiewów / radia, tak jak do V159.
Tylko niech Ci na myśl nie przyjdzie kupowanie tej klapki Tu masz wskazówki co robić.
Tylko niech Ci na myśl nie przyjdzie kupowanie tej klapki Tu masz wskazówki co robić.
Pzdr
Tylko problem polega na tym, ze u mnie wadliwy jest V158, i żeby się do niego dostać trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą, dostęp do V159 jest o wiele łatwiejszy. A jak już ją zdejmę (co pewnie zajmie z pół dnia) to chciałbym ten temat zakończyć, czyli mieć już gotowy element na podmianę, bo może dnia nie wystarczyć.
Tylko problem polega na tym, ze u mnie wadliwy jest V158, i żeby się do niego dostać trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą, dostęp do V159 jest o wiele łatwiejszy.
Żaden tam ze mnie znawca, ale na moje oko da się do niego sięgnąć po prostu poprzez zdjęcie boczka tapicerki od strony kierowcy. Trzeba będzie oczywiście trochę pogrzebać w głębi samochodu, ale tak samo było i z tym po prawej stronie. Problem może stanowić odpięcie go od klapki, ale po kilku podejściach się da
Kapuhy, nie musisz ściągać całej deski. Zdejmujesz osłonę nad nogami kierowcy, potem boczną osłonę tunelu ( tą z prawej strony pedału gazu ). Potem wg instrukcji trzeba jeszcze zdemontować moduł Gateway i jego wspornik a następnie zdjąć osłonę nagrzewnicy ( taki plastik za którym idą przewody z płynem do nagrzewnicy). I silniczek V158 masz na wierzchu. Tak na oko, jak robisz pierwszy raz to myślę, że max 45 min. na rozłożenie i pewnie z 25 min na złożenie;... no dobra w sumie może z 1,5h.
EDIT:
Osłona Gateway-a na fotce poz. 19 trzyma się na 4 śrubach ( poz. 18 i 20 ). Strzałką zaznaczona osłona nagrzewnicy.
A naprawa samego silniczka i wymontowanie go z siłownika to śmiesznie prosta sprawa.
Ten silniczek jest tak skonstruowany, żeby się zaraz zepsuć. Bo kto słyszał, żeby zamiast szczotek przylegających do komutatora były blaszki, które to nie posiadają żadnej warstwy ściernej. A przecież to jest normalna zasada działania silnika elektrycznego, że ten element ma się ścierać.
To tak jakby klocki w samochodzie były na stałe połączone z połową zawieszenia. Po starciu klocków zmieniało by się wszystko łącznie z amorkiem O_O. Bezsens, ale nie od dziś wiadomo, że producenci w końcu posiedli tą wiedzę jak najwięcej zarabiać na naprawach
A naprawa samego silniczka i wymontowanie go z siłownika to śmiesznie prosta sprawa.
Pzdr
Tzn. naprawą jest przeczyszczenie blaszek? Jak rozumiem z Twojego starszego postu, Twój V159 do dziś śmiga wyczyszczony czy został jednak wymieniony?
W ASO powiedzieli, że trzeba zdjąć cały kokpit, widać tak to robią żeby zarobić, robocizna nawet niby po jakiejśtam znajomości to 800 zł i dzień roboty w ASO. Nie w ASO powiedzieli mi 500 zł i może być nawet dłużej niż jeden dzień. Koszt nowego V158 w ASO to 400 zł.
Ale widzę, że nie ma jak OCP, spróbuję z tym powalczyć i dam znać.
Tzn. naprawą jest przeczyszczenie blaszek? Jak rozumiem z Twojego starszego postu, Twój V159 do dziś śmiga wyczyszczony czy został jednak wymieniony?
Tak, naprawą jest przeczyszczenie blaszek, tylko tak bez przesadnego tarcia bo na końcu tych blaszek jest warstwa ala grafitu. Po prostu trzeba ją delikatnie przytrzeć a następnie dogiąć blaszki, żeby mocniej napierały na komutator i będzie git.
Mój silniczek działa do dzisiaj, a od naprawy minęły już 2 miesiące. Dodatkowo u mnie to jedna z tych blaszek była jakaś zawinięta dookoła i nosiła ślady jakby przyspawania.
Moja teoria jest taka, że stykała bardzo małą powierzchnią przez co miejsce styku się mocno nagrzewało co spowodowało jej wygięcie aż w końcu dotknęła do blaszki o przeciwnym potencjale co spowodowało takie jej nadpalenie jakby ktoś ją spawał. Powyginałem, poczyściłem i jest git.
Tylko, żeby było jasne to ten silniczek nawet nowy nie ma prawa za długo działać. Jego konstrukcja jest taka, że awaria jest tylko kwestią czasu. Z kolei pierwszy lepszy silniczek od jakiegoś siłownika pasuje rozmiarami, ale nie chce się kręcić. Już VW pomyślał tak, żeby standardowy zamiennik nie działał. Prawdopodobnie ten oryginalny ma mniejszą impedancję. Napewno da się wynaleźć zamiennik, ale nie będzie to taki pierwszy lepszy ze sklepu.
Moja rada dla Ciebie jest taka, że dostań się do tego V158 wg instrukcji z postu wyżej. Rozbierz silniczek, wyczyść styki, dognij blaszki i złóż do kupy. A następnie licz się po prostu z tym, że po jakichś 6-ciu miesiącach będziesz musiał robić to ponownie bądź wymienić silniczek. Przez taki okres czasu spokojnie znajdziemy jakiś zamiennik. Jak będę miał czas to popytam na elektrodzie.
Wymiana na nowy silnik nic nie da, bo po dwóch latach i tak się zepsuje, bo tak przewidział to producent.
Co do rozbierania to naprawdę jest niewiele. Z prawej strony rozebranie, złożenie i naprawa w chwili obecnej zajęło by mi nie więcej niż 30 minut.
Chodziło mi o całość z zabudową, znalazłem w Etce, nr: 1K2907511C lub 1K1907511C, nie wiem, czym się różnią, ten pierwszy mam.
A no to nie wiem.
Ale w zasadzie nie chcę ani oryginalnej klapki, ani silniczka z niej. To i tak się zaraz popsuje.
Poszukam jakiegoś zamiennika silniczka. Takiego normalnego na szczotkach.
Dobrałem się dziś do V158. Niestety wspornik CAN gateway'a jest przymocowany na górze śrubami, do których od dołu nie ma dostępu. Także wymontowałem V158 urywająć jeden zaczep (później dopiero odkręciłem ostatnią śrubę) i nowy założę tylko na jedną śrubę i prowadnicę zastępując drugą śrubę kawałkem pianki wciśniętej pomiędzy V158 i wspornik CAN gateway'a - akurat jest miejsce i wydaje się to rozsądnym rozwiązaniem bez rozbierania całej deski od góry.
Mój V158 to 1K1907511C, silnik wydaje się nierozbieralny, także rozejrzę się za nowym. Próbowałem go rozruszać ale i tak działa jak chce i kiedy chce.
Witam!!! U mnie W Octavii II Elegance przestala dzialac jedna strefa. Tzn strefa od kierowcy stoi w miejscu nie wazne jaka temp ustawie to caly czas leci cieple powietrze. Dobralem sie juz prawie do tego silniczke V 159.
Moje pytanie to czy po zamontowaniu nowego on sie sam ustawi w odpowiedniej pozycji czy trzeba cos przez Vaga dlubac? A moze wystarczy uruchomic test z panel klimatronika.
Czy ktos to przerabial nie chcialbym czegos uszkodzic.
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 5K0-907-044.clb
Oznaczenie elementu: 3T0 907 044 AN HW: 3T0 907 044 AN
Komponent i/lub wersja: Climatronic H14 0302
Kodowanie: 0000000000
Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
Zbiór danych ASAM: EV_Climatronic A01001 (SK46)
ROD: EV_ClimaAutoBasis_SK35.rod
VCID: 7EF2C664E1F774B19B-802A
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
9473138 - Silnik nastawczy klapy temperatury z lewej strony
B108C 54 [009] - Brak kalibracji
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 218
Przebieg: 272626 km
Data: 2127.14.31
Czas: 20:11:52
9481988 - Czujnik jakości powietrza
B10AF 04 [009] - Usterka systemu
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 224
Przebieg: 272929 km
Data: 2127.14.31
Czas: 20:39:55
Jak mniemam to ten błąd: 9473138 - Silnik nastawczy klapy temperatury z lewej strony
B108C 54 [009] - Brak kalibracji
dotyczy silniczka klapy nawiewu środkowego- na twarz/ciało czyli V158?
U mnie nie było możliwości ustawień kalibracji w blokach pomiarowych ale udało mi się to zrobić w Adaptacjach.
Po ponownym odczycie nie ma błędu klap ale nadal wisi błąd czujnika jakości powietrza, pomimo kasowania nadal wraca.
Tak informacyjnie wcześniej różnica temp między lewą stroną a prawa wynosiła ok 10 stopni , teraz ok 1-2 stopnie jak na screenie.
Pojeżdżę parę dni o i zobaczę co się dzieje czy problem wraca czy ustał chwilowo.
Komentarz