Witam Chciałbym zasięgnąć porady odnośnie mojego problemu, mianowicie na autostradzie wywaliło mi płyn chłodniczy i prawdopodobnie przez korek temperatura była ok według zegara cały czas 90 stopni. Naturalnie od razu zatrzymałem samochód odczekałem, aż silnik ostygnie i dodałem płynu. Po 10 km na autostradzie znów gdzieś opadł stan płynu chłodniczego i znów kontrolka, ( skończyło się laweta gdyż nie chciałem ryzykować dalej) następnego dnia udałem się do mechanika dolał płynu, szukał wycieku i nieszczelności i nic nie znalazł, obstawił pompę wody. Jeszcze się nie podjąłem naprawy, zadzwoniłem do drugiego mechanika który zajmuje się cały czas moim samochodem i mówi, że na 100 procent uszczelka. Więc już zgłupialem. Zamówiłem preparat który reaguje z co2 w silniku i nie zmienił kolory nic, a nic, pod korkiem jest czysciutko, sam olej zero masła, płyn chłodniczy też czysty. Jeszcze takie pytanie czy sprawdzanie preparatem na co2 zakładanym na zbiorniczek wyrownawczy zawsze pokazuje w 100 procentach ? Może się mylić i może to być uszczelka jeżeli się nie przebarwił ? Zadzwoniłem do niego znów gdyz nie mam jak do niego pojechać, a on dalej przekonany, że uszczelka.
Uszczelka pod głowicą ?
Zwiń
X
-
Tak na szybko nie wiedząc co to za silnik a patrząc na objawy od końca to masz rozwalony w mak termostat najprawdopodobniej. Ma małą szczelinę dzięki której się auto nie dogrzewa ale zbyt małą żeby przy jeździe autostradowej wychłodzić blok - stąd na autostradzie wywala płyn bo ciśnienia nie wytrzymuje. Zaryzykuj "parę" złotych w nowy termostat i kolanko w którym siedzi oraz płyn chłodniczy i zobaczysz co się stanie. W mojej O1 1.6 MPI AKL miałem rozsypany termostat przez odkształcone kolanko i nie domykał się na aż się rozsypał. Po wymianie kolanka i termostatu grzanie petarda.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AtakSpawaczax Zobacz wpisMam skodę Octavię 2 z silnikiem 1.9 tdi 105 km.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AtakSpawaczax Zobacz wpisDzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedź. Mam skodę Octavię 2 z silnikiem 1.9 tdi 105 km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AtakSpawaczax Zobacz wpisZamówiłem preparat który reaguje z co2 w silniku i nie zmienił kolory nic, a nic, pod korkiem jest czysciutko, sam olej zero masła, płyn chłodniczy też czysty. Jeszcze takie pytanie czy sprawdzanie preparatem na co2 zakładanym na zbiorniczek wyrownawczy zawsze pokazuje w 100 procentach ? Może się mylić i może to być uszczelka jeżeli się nie przebarwił ? Zadzwoniłem do niego znów gdyz nie mam jak do niego pojechać, a on dalej przekonany, że uszczelka.
jeżeli podejrzewasz UPG, a test CO2 wskazuję inaczej oraz wykluczysz możliwość termostatów to można też mieć z tyłu głowy możliwość uszkodzonej głowicy - niestety piszę z doświadczenia.
Chociaż w Twoim przypadku płyn ucieka dość szybko, tak o, luźna "podpowiedź".
Komentarz
-
Komentarz