Uszczelka pod głowicą ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AtakSpawaczax
    Classic
    • 2021
    • 7

    Uszczelka pod głowicą ?

    Witam Chciałbym zasięgnąć porady odnośnie mojego problemu, mianowicie na autostradzie wywaliło mi płyn chłodniczy i prawdopodobnie przez korek temperatura była ok według zegara cały czas 90 stopni. Naturalnie od razu zatrzymałem samochód odczekałem, aż silnik ostygnie i dodałem płynu. Po 10 km na autostradzie znów gdzieś opadł stan płynu chłodniczego i znów kontrolka, ( skończyło się laweta gdyż nie chciałem ryzykować dalej) następnego dnia udałem się do mechanika dolał płynu, szukał wycieku i nieszczelności i nic nie znalazł, obstawił pompę wody. Jeszcze się nie podjąłem naprawy, zadzwoniłem do drugiego mechanika który zajmuje się cały czas moim samochodem i mówi, że na 100 procent uszczelka. Więc już zgłupialem. Zamówiłem preparat który reaguje z co2 w silniku i nie zmienił kolory nic, a nic, pod korkiem jest czysciutko, sam olej zero masła, płyn chłodniczy też czysty. Jeszcze takie pytanie czy sprawdzanie preparatem na co2 zakładanym na zbiorniczek wyrownawczy zawsze pokazuje w 100 procentach ? Może się mylić i może to być uszczelka jeżeli się nie przebarwił ? Zadzwoniłem do niego znów gdyz nie mam jak do niego pojechać, a on dalej przekonany, że uszczelka.
  • AtakSpawaczax
    Classic
    • 2021
    • 7

    #2
    Dodam jeszcze, że teraz jak jeżdżę silnik się nie dojrzewa, przeważnie jest 75-80 stopni, a jeżdżę około 20 km dziennie

    Komentarz

    • Przemek_i
      RS
      • 2012
      • 3237
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      A tak z ciekawości zapytam co to za auto i jaki silnik?

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Tak na szybko nie wiedząc co to za silnik a patrząc na objawy od końca to masz rozwalony w mak termostat najprawdopodobniej. Ma małą szczelinę dzięki której się auto nie dogrzewa ale zbyt małą żeby przy jeździe autostradowej wychłodzić blok - stąd na autostradzie wywala płyn bo ciśnienia nie wytrzymuje. Zaryzykuj "parę" złotych w nowy termostat i kolanko w którym siedzi oraz płyn chłodniczy i zobaczysz co się stanie. W mojej O1 1.6 MPI AKL miałem rozsypany termostat przez odkształcone kolanko i nie domykał się na aż się rozsypał. Po wymianie kolanka i termostatu grzanie petarda.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz

        • AtakSpawaczax
          Classic
          • 2021
          • 7

          #5
          Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedź. Mam skodę Octavię 2 z silnikiem 1.9 tdi 105 km.

          Komentarz

          • Przemek_i
            RS
            • 2012
            • 3237
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez AtakSpawaczax Zobacz wpis
            Mam skodę Octavię 2 z silnikiem 1.9 tdi 105 km.
            Nie wiem czy dobrze pamiętam ale któreś diesle miały 2 termostaty. Musisz dokładnie obadać temat.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz

            • slawento
              Rider
              • 2016
              • 431
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Zamieszczone przez AtakSpawaczax Zobacz wpis
              Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedź. Mam skodę Octavię 2 z silnikiem 1.9 tdi 105 km.
              Zauważ że napisałeś posta w dziale forum dotyczącym O1, moderatorzy może przeniosą do odpowiedniego...
              Sławek

              Komentarz

              • grzdyl
                Classic
                • 2021
                • 2
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez AtakSpawaczax Zobacz wpis
                Zamówiłem preparat który reaguje z co2 w silniku i nie zmienił kolory nic, a nic, pod korkiem jest czysciutko, sam olej zero masła, płyn chłodniczy też czysty. Jeszcze takie pytanie czy sprawdzanie preparatem na co2 zakładanym na zbiorniczek wyrownawczy zawsze pokazuje w 100 procentach ? Może się mylić i może to być uszczelka jeżeli się nie przebarwił ? Zadzwoniłem do niego znów gdyz nie mam jak do niego pojechać, a on dalej przekonany, że uszczelka.
                Witam,
                jeżeli podejrzewasz UPG, a test CO2 wskazuję inaczej oraz wykluczysz możliwość termostatów to można też mieć z tyłu głowy możliwość uszkodzonej głowicy - niestety piszę z doświadczenia.
                Chociaż w Twoim przypadku płyn ucieka dość szybko, tak o, luźna "podpowiedź".


                Komentarz

                Pracuję...