Witam szanowne grono,
mam problem z autem - Skoda Octavia 2.0 TDI 110 km, silnik CFHF. Problem występuje przy temperaturze zewnętrznej od ok 0 stopni w dół. Auto odpala zawsze za pierwszym razem, natomiast po uruchomieniu silnik przez kilka - kilkanaście sekund pracuje niestabilnie, lekko falują obroty, chwilami wrażenie jakby nie do końca na wszystkie cylindry. Czas trwania tej niestabilnej pracy uzależniony od temperatury na zewnątrz. Po tych kilku sekundach auto pracuje już normalnie, nie szarpie podczas przyspieszania, jedzie poprawnie.
Podejrzenia mechaników oczywiście na świece żarowe, wiec wymieniony cały komplet, sprawdzone czy dochodzi prąd poprzez wymuszenie grzania na interfejsie diagnostycznym. Parametry wtrysków (korekty czasów wtrysku tez wygladaly poprawnie - zbliżone wartości na wszystkich wtryskach i niewielkie wartosci). Paliwo w zimę lane premium, Lotos lub Shell. Problem niestety występuje nadal.
Podpowiecie jakieś wskazówki co jeszcze moze byc do sprawdzenia ewentualnie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania auta?
Ewentualnie może podpowiecie gdzie udać się na diagnostykę do sprawdzonej i polecanej osoby / warsztatu.
mam problem z autem - Skoda Octavia 2.0 TDI 110 km, silnik CFHF. Problem występuje przy temperaturze zewnętrznej od ok 0 stopni w dół. Auto odpala zawsze za pierwszym razem, natomiast po uruchomieniu silnik przez kilka - kilkanaście sekund pracuje niestabilnie, lekko falują obroty, chwilami wrażenie jakby nie do końca na wszystkie cylindry. Czas trwania tej niestabilnej pracy uzależniony od temperatury na zewnątrz. Po tych kilku sekundach auto pracuje już normalnie, nie szarpie podczas przyspieszania, jedzie poprawnie.
Podejrzenia mechaników oczywiście na świece żarowe, wiec wymieniony cały komplet, sprawdzone czy dochodzi prąd poprzez wymuszenie grzania na interfejsie diagnostycznym. Parametry wtrysków (korekty czasów wtrysku tez wygladaly poprawnie - zbliżone wartości na wszystkich wtryskach i niewielkie wartosci). Paliwo w zimę lane premium, Lotos lub Shell. Problem niestety występuje nadal.
Podpowiecie jakieś wskazówki co jeszcze moze byc do sprawdzenia ewentualnie gdzie szukać przyczyny takiego zachowania auta?
Ewentualnie może podpowiecie gdzie udać się na diagnostykę do sprawdzonej i polecanej osoby / warsztatu.
Komentarz