Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Błędy P2196, P2096, P0130

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Błędy P2196, P2096, P0130


    Witam,
    Pacjent: Skoda Octavia II 1.6 MPI BSE Benzyna + LPG Landi Renzo
    W ostatnim czasie pojawił mi się pewien problem. Mianowicie podczas jazdy zapalił się check engine. Przy użyciu skanera sprawdziłem błędy i usunąłem. Następnie zrobiłem około 1500 km bez checka, po czym zapalił się ponownie. Błędy, które wyskoczyły były takie same.
    Kody błędów były następujące:
    P2196:
    276096800_5726235307393090_3789692396002862422_n.jpg
    P2096:
    277028436_1182113959197055_8519010595987509705_n.jpg

    P0130:
    276026782_511634903902184_5212621780611319043_n.jpg

    Z informacji, które udało mi sie wyszperać w internecie wynika, że może to być spowodowane prawdopodobnie sondą lambda. Znalazłem także sugestię, że błedy takie mogą wyskakiwać wskutek zużycia świec zapłonowych. W związku tym miałbym pare pytań, a mianowicie:
    1. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i jak udało się go rozwiązać?
    2. Czy rzeczywiście świece zapłonowe mogą powodować wyskakiwanie powyższych błędów? (w chwili obecnej mam najechane około 40000 km na świecach, świece NGK)
    3. Jeżeli to sonda lambda to która (przed czy za katalizatorem)?

    Jeżeli zdjęcia obrazujące kody błędów okażą się niedostatecznym źródłem informacji mogę udostępnić także logi z VCDSa.
    Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

  • #2
    To są błędy zbyt ubogiej mieszanki. Sprawdź sobie w blokach pomiarowych silnika wypadanie zapłonów. Bloki chyba 16 albo 17.
    Może być to spowodowane wadą układu zapłonowego - patrz świece, kable, cewka.
    Może też źle wyregulowaną instalacja LPG lub kończącymi żywot wtryskiwaczami MED. ( jak się okaże że wtryskiwacze to wymieniaj na nasze polskie AC-W02, zaoszczędzisz ponad połowę kasy z MEDÓW )

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Wtryski gazu byly wymieniane około 50 tyś. km temu, cewka wraz z kablami około rok temu, instalacja sprawdzona i regulowana w serwisie Skody 2 dni temu. Tez sie zastanawiałem czy nie może to wynikać, ze świec, bo obecne maja juz najechane pod 40 tyś. km. Sprawdzę niebawem i dam znać i miejmy nadzieje, że to świece.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
        Wtryski gazu byly wymieniane około 50 tyś. km temu,
        Medy są kiepskie i nie wytrzymują więcej niż 40 000.

        Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
        instalacja sprawdzona i regulowana w serwisie Skody 2 dni temu.
        Sprawdzenie polega na odczycie korekt i wgraniu mapy bez strojenia na drodze - sprawdzone na własnym przykładzie

        Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
        może to wynikać, ze świec, bo obecne maja juz najechane pod 40 tyś. km
        wymień świece na DENSO IK20TT - będziesz zadowolony . W obu swoich 1.6 Mpi takie mam. W yarisie z fabrycznym lpg wytrzymały 90 000 km.


        I najważniejsze sprawdź bloki o których CI pisałem. Na bank masz wypadanie zapłonów.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
          Medy są kiepskie i nie wytrzymują więcej niż 40 000.


          Sprawdzenie polega na odczycie korekt i wgraniu mapy bez strojenia na drodze - sprawdzone na własnym przykładzie


          wymień świece na DENSO IK20TT - będziesz zadowolony . W obu swoich 1.6 Mpi takie mam. W yarisie z fabrycznym lpg wytrzymały 90 000 km.


          I najważniejsze sprawdź bloki o których CI pisałem. Na bank masz wypadanie zapłonów.

          Wymienilem świece i niestety problem nie ustąpił. Po około 1000 km znowu check i ta sama historia. Brak wskazań dot. wypadania zapłonów. Ponadto gdy staje na światłach czasami czuć, że tak nienaturalnie trzęsie. Pytanie tylko czy gdyby to byly wtryski to na przegladzie by nie powiedzieli ze wtryski padly?
          Ostatnio edytowany przez Before; 50080.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
            Pytanie tylko czy gdyby to byly wtryski to na przegladzie by nie powiedzieli ze wtryski padly?
            Korekty sprawdziłeś??

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
              Korekty sprawdziłeś??
              Nie i szczerze mówiąc nie mam pojecia jak to zrobic

              Komentarz


              • #8
                Bloki pomiarowe silnika 32 i 33. Korekty mają byc od -3% do 3%. Wieksze świadczą o tym że cos sie dzieje.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Okej, na dniach podjadę na komputer i dam znać jakie uzyskałem wyniki.
                  Pozdrawiam i dziękuje za dotychczasową pomoc.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zgodnie z Twoim zaleceniem sprawdziłem te korekty (nie mam pewności czy na pewno sprawdziłem dobrze)


                    285186919_752295362463854_1318165737967759082_n.jpg

                    Wyniki mniej więcej jak na zdjęciu aczkolwiek zdarzały się wzrosty i spadki. Ponadto po wykasowaniu błędów postanowiłem przejechać około 400 km na benzynie (ta sama trasa, prędkości te same). W rezultacie po 400 km na benzynie nie było żadnego błędu. Następnie po przełączeniu na gaz już po zaledwie 40 km zaczęły wskakiwać błędy. Udałem się zatem do serwisu zajmującego się ogólnie instalacjami gazowymi (inny niż ostatnio), Sprawdzili błędy, a następnie pojechaliśmy w trasę, aby wszystko sprawdzić i wyregulować. W trakcie jazdy nic szczególnego się nie zadziało, a korekty były w porządku. W rezultacie dowiedziałem się że w zasadzie jest wszystko okej. Następnie po przejechaniu około 500 km na gazie znowu check. Czy ktoś jeszcze ma jakies pomysły w czym może leżeć problem? Czy sonda może być w takim stanie, że na gazie juz nie daje rady i wyrzuca błędy (takie jak na poczatku tematu), a na benzynie jeszcze daje rade i nie wyrzuca błędów?
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #11
                      Before sprawdź styki na cewce zapłonowej po ściągnięciu fajek, lubią być zaśniedziałe a nawet ich brak. Wtedy raczej cewka do wymiany, czyszczenie wiele nie pomaga.

                      Komentarz


                      • #12
                        Przewody wysokiego napięcia również do wymiany.

                        Komentarz


                        • #13
                          jasiek2905 Sprawdzilem te styki - brak jakiegokolwiek nalotu, brak widocznych jakichkolwiek nieprawidłowości. Przewody wraz z cewka wymieniane około 1 roku temu. Przewody wymienione zostały na firmę BERU. Ponadto przeczyscilem przepustnice i egr. Wymienione do tej pory zostały świece zapłonowe oraz sonda lambda przed katem. Błędy jak wskakiwały tak wskakują, widoczna tendencja, że coraz szybciej wskakuje check.

                          Komentarz


                          • #14

                            Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                            Błędy jak wskakiwały tak wskakują, widoczna tendencja, że coraz szybciej wskakuje check.
                            A jak wyskakuje check to jaki się pojawia błąd?? Dalej ten z sondą ze zdjęcia??

                            Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                            Wymienione do tej pory zostały świece zapłonowe oraz sonda lambda przed katem.
                            na jaką sondę wymieniłeś? NGK ??

                            Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                            Wtryski gazu były wymieniane około 50 tyś. km temu
                            Ja bym się skłaniał do wymiany meów. 50 000 km to już dla nich agonia. Zmieniaj na AC-W02 i problemy znikną.
                            Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #15
                              Przemek_i dalej te same bledy. Sonda wymieniona na NTK LZA07-V1. Co do wymiany medów to jestem coraz bliższy temu, obecnie jestem na etapie przeprowadzania testów czy na benzynie wystapią te same problemy, jeśli nie to znaczy, że problem tkwi w instalacji gazowej
                              Ostatnio edytowany przez Before; 50080.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                                obecnie jestem na etapie przeprowadzania testów czy na benzynie wystąpią te same problemy, jeśli nie to znaczy, że problem tkwi w instalacji gazowej
                                Znajdziesz na lpgforum machera w swojej okolicy i po trzech godzinach będziesz się cieszył z normalnego działania auta
                                Chyba że chcesz robić sam to mogę powiedzieć co kupić i jak ogarnąć

                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                                  Znajdziesz na lpgforum machera w swojej okolicy i po trzech godzinach będziesz się cieszył z normalnego działania auta
                                  Chyba że chcesz robić sam to mogę powiedzieć co kupić i jak ogarnąć
                                  Powiedzieć co kupić i jak ogarnąć możesz jak najbardziej. Orientujesz się może ile może kosztować (oczywiście mniej więcej widełki) taka operacja przeszczepienia wtrysków?

                                  Ponadto zastanawiam się czy to na pewno to, żeby nie utopić kolejnej kasy w wymianę części, która jednak jeszcze chodzi dobrze. Póki co przejechane około 250 km na benzynie i 0 błędów, natomiast na gazie juz po 130 km miałem checka.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                                    Powiedzieć co kupić i jak ogarnąć możesz jak najbardziej. Orientujesz się może ile może kosztować (oczywiście mniej więcej widełki) taka operacja przeszczepienia wtrysków?
                                    co do gratów to
                                    Wtryskiwacze 270 pln listwa
                                    trójniczek z instalacji lecho 10 pln
                                    4 wtyczki superseal ze szrotu albo allegro ok 10 pln
                                    redukcja mosięzna na wąż lpg 14/12 tez pewnie ok 10 - chyba że zamienisz cały wąż na 12 i dasz go na gorąco na reduktor

                                    i tyle jeśli robotę zrobisz sam. Nie wiem ile serwis weźmie za przeszczep. Ja robotę zrobiłem sam i strojenie. Potem z Kolegą smajler też jego kurę ogarnęliśmy.

                                    Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                                    Póki co przejechane około 250 km na benzynie i 0 błędów, natomiast na gazie juz po 130 km miałem checka.
                                    ja obstawiam zaklejone syfem medy i przy dłuższej jeździe cewki nie wyrabiają.

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                                      co do gratów to
                                      Wtryskiwacze 270 pln listwa
                                      trójniczek z instalacji lecho 10 pln
                                      4 wtyczki superseal ze szrotu albo allegro ok 10 pln
                                      redukcja mosięzna na wąż lpg 14/12 tez pewnie ok 10 - chyba że zamienisz cały wąż na 12 i dasz go na gorąco na reduktor

                                      i tyle jeśli robotę zrobisz sam. Nie wiem ile serwis weźmie za przeszczep. Ja robotę zrobiłem sam i strojenie. Potem z Kolegą smajler też jego kurę ogarnęliśmy.


                                      ja obstawiam zaklejone syfem medy i przy dłuższej jeździe cewki nie wyrabiają.
                                      Czy w takim ukladzie jest sens czyscic medy (czy moze przynieść to jakiś wymierny skutek np. ze pochodza jeszcze troche)czy od razu lepiej wymienic i odejsc od tego dziadostwa ?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                                        (czy może przynieść to jakiś wymierny skutek np. ze pochodzą jeszcze trochę
                                        czyściłem własnoręcznie stworzonym sprzętem z przerywacza do ledów. 2 tyg spokoju i znowu to samo.

                                        Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                                        od razu lepiej wymienić i odejść od tego dziadostwa ?
                                        Zdecydowanie tak.

                                        Leci mi trzeci rok i nie dotykam niczego. Kontrola korekt raz na pół roku, wymiana filtra lotnego co 15 000, ciekłego 30 000. Gaz tylko z BP.

                                        ...Moje Cappuccino MPi...

                                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                                          Nie wiem ile serwis weźmie za przeszczep.
                                          Trzeba jeszcze podmienić dane prądowe w pliku konfiguracyjnym w centralce Landi aby rozpoznawała polskie wtryskiwacze jako MEDY. Ale to tez ogarniemy

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Dzisiaj poraz kolejny wpadł check po przejechaniu około 210 km na gazie. Sprawdziłem zamrożona ramkę, zdjęcie wrzucam poniżej.

                                            image_53055.jpg zamroznonaramka2.jpg
                                            Coś tu jest nie tak ?(wydaje mi sie ze korekty). Nie ukrywam, że wolalbym uniknąć jakiejkolwiek wymiany bez upewnienia się w czym leży problem, bo juz niecały tysiąc poszedł, a problem jak istniał tak istnieje.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                                              Coś tu jest nie tak ?(wydaje mi sie ze korekty).
                                              Kurde szort -4.7 a long -7.8. Nie ma niby tragedii ale map sensor pokazuje 55 kPA. tego nie kumam. Jakby była może nieszczelność. Sprawdzałeś plakiem na wolnych??

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Nie sprawdzalem. Ale rozumiem, że szukamy raczej nieszczelności w układzie gazowym, skoro błędy wskakują tylko na gazie zgadza się?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Before Zobacz wpis
                                                  Nie sprawdzałem. Ale rozumiem, że szukamy raczej nieszczelności w układzie gazowym, skoro błędy wskakują tylko na gazie zgadza się?
                                                  Jakichkolwiek.

                                                  Ja miałem u siebie pęknięty wężyk podciśnienia idący z reduktora do przepustnicy i tamtędy szło lewe powietrze,
                                                  Trzeba by na wolnych obrotach sprawdzić plakiem czy sam doda gazu jak pociągnie plaka lewym otworem.

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X