Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nie odpala, ale słychać "pompowanie" paliwa.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nie odpala, ale słychać "pompowanie" paliwa.

    Skoda Octavia 2 2009r. 1.4tsi 122km.
    Mam problem z odpaleniem mojej Octavii. Na wstępie dodam, że rozrusznik jest nowy (po regeneracji), akumulator kupiony miesiąc temu, po zakupie samochodu. Rozrusznik kręci, ale samochód nie odpala. Po przekręceniu kluczykiem na zapłon pod maską słychać takie typowe "otwieranie/zamykanie" tuż za silnikiem (bliżej środka auta), po chwili włączają się wentylatory, a do tego słychać pompowanie paliwa, jakby chciało puścić je ze zbiornika, ale nie mogło, co jest bardziej słyszalne pochylając się pod autem od strony tylnych bocznych drzwi. Przypuszczam, że może pompka paliwa (paliwo jest, dokładnie 1/2 zbiornika), bądź może dostał się tam jakiś syf. Tankowany był dobre kilka dni temu do pełna i do wczoraj odpalał bez problemu. Samo "tykanie" słychać jakby z kostki (pompki paliwa) umieszczonej u góry, tuż za silnikiem, bliżej kabiny.

    EDIT: Znajomy mechanik podpowiedział, że będzie to pompka paliwa. Orientuje się ktoś, czy w Octavii 2 fl jest umieszczona pod bakiem, czy bezpośrednio w nim?
    Ostatnio edytowany przez Dejmien_97; 9995236.

  • #2
    Dejmien_97 Zauważ, że piszesz w dziale forum dotyczącym O1
    Sławek

    Komentarz


    • #3
      przeniesione
      Pozdrawiam,


      Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

      Komentarz


      • #4
        Filtr paliwa wymieniony (stary całkowicie zanieczyszczony), pompa paliwa sprawdzona i nie tutaj leży problem. Co więcej, spada nawet napięcie na akumulatorze, który ma zaledwie miesiąc (napięcie 11,2V sprawdzone na aku). Na zapłonie nadal słychać głośne buczenie pompy paliwa i załączające się wentylatory. Skoda kręci, ale nie odpala, po czasie rozładowuje w ten sposób akumulator.

        Komentarz


        • #5
          Usterka naprawiona. Temat rozwiązany.
          Zapchany był stary filtr paliwa i przewody paliwowe (między pompą, a filtrem oraz między filtrem a zaworem wysokiego ciśnienia na silniku). Przeczyszczone sprężarką, jednak najlepiej najpierw przeczyścić, a dopiero później wymienić filtr paliwa, bo podczas pracy pompy bez przeczyszczenia przewodu, może zapchać się nowy filtr. Auto odpala bez problemu.

          Komentarz


          • #6
            Jaki był przebieg auta na starym-zapchanym filtrze paliwa?
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • #7
              194k. Auto kupione przy 192k. Niestety poprzedni właściciel mocno zaniedbał, to co powinno się wymienić już wcześniej.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X