Witam
Poszukuje jakiś wskazówek do rozwiązania problemu który występuje już od dłuższego czasu w mojej Skodzie.
Mianowicie od prędkości ok. 110km/h zaczyna mi drżeć kierownicą. Drżenie powoli ustaje po przekroczeniu 130km/h. Czasami, ale nie za każdym razem drżenie nasila się podczas jazdy po łuku jak i podczas przyspieszania. Odpuszczenie gazu nie powoduje zaniku wibracji. Nie ma tez zależności czy jedzie się spokojnie czy dynamicznie.
Odrazu napisze co zrobiłem i co sprawdziłem w trakcie eksploatacji i jazdy:
- wibracja występuje na kołach letnich(18”) i jest mocniejsza niż na zimowych, ale domyślam się ze to kwestia większego koła i szerokiej opony. Felgi miałem prostowane, opony nowe firmowe. Koła zimowe (16”) wibracja również występuje. Wiec winę kół odrzucam. Były prostowane, wyważone i zmieniane. Nie ma żadnej poprawy.
-zmieniałem lewa piastę (oem) (hałasowała)
-tarcze hamulcowe (eksploatacja)
-pozmieniałem półosie i przeguby wew.
-wymienione kpl zawieszenie: amortyzatory, sprężyny, wahacze, drążki końcówki, łączniki stabilizatora (eksploatacja)
-ustawiona poprawnie geometria
-sprawdzałem czy nie ma luzu na mechanizmie różnicowym. Ale niestety noc nie wyczułem.
Żadna z tych prac nie przyniosła poprawy
Przekładnia kierownicza ma delikatny luz w pozycji kierownic na wprost. Ale nie wiem czy to będzie ona. Jeździłem autami z ewidentnie uszkodzona i stykającą maglownicą i czegoś takiego nie było.
Pacjent O2 RS DSG 370kkm przebiegu
Czy spotkał się ktos z takim problemem ?
Poszukuje jakiś wskazówek do rozwiązania problemu który występuje już od dłuższego czasu w mojej Skodzie.
Mianowicie od prędkości ok. 110km/h zaczyna mi drżeć kierownicą. Drżenie powoli ustaje po przekroczeniu 130km/h. Czasami, ale nie za każdym razem drżenie nasila się podczas jazdy po łuku jak i podczas przyspieszania. Odpuszczenie gazu nie powoduje zaniku wibracji. Nie ma tez zależności czy jedzie się spokojnie czy dynamicznie.
Odrazu napisze co zrobiłem i co sprawdziłem w trakcie eksploatacji i jazdy:
- wibracja występuje na kołach letnich(18”) i jest mocniejsza niż na zimowych, ale domyślam się ze to kwestia większego koła i szerokiej opony. Felgi miałem prostowane, opony nowe firmowe. Koła zimowe (16”) wibracja również występuje. Wiec winę kół odrzucam. Były prostowane, wyważone i zmieniane. Nie ma żadnej poprawy.
-zmieniałem lewa piastę (oem) (hałasowała)
-tarcze hamulcowe (eksploatacja)
-pozmieniałem półosie i przeguby wew.
-wymienione kpl zawieszenie: amortyzatory, sprężyny, wahacze, drążki końcówki, łączniki stabilizatora (eksploatacja)
-ustawiona poprawnie geometria
-sprawdzałem czy nie ma luzu na mechanizmie różnicowym. Ale niestety noc nie wyczułem.
Żadna z tych prac nie przyniosła poprawy
Przekładnia kierownicza ma delikatny luz w pozycji kierownic na wprost. Ale nie wiem czy to będzie ona. Jeździłem autami z ewidentnie uszkodzona i stykającą maglownicą i czegoś takiego nie było.
Pacjent O2 RS DSG 370kkm przebiegu
Czy spotkał się ktos z takim problemem ?
Komentarz