Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wibracja kierownicy przy 110-130km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wibracja kierownicy przy 110-130km/h

    Witam
    Poszukuje jakiś wskazówek do rozwiązania problemu który występuje już od dłuższego czasu w mojej Skodzie.
    Mianowicie od prędkości ok. 110km/h zaczyna mi drżeć kierownicą. Drżenie powoli ustaje po przekroczeniu 130km/h. Czasami, ale nie za każdym razem drżenie nasila się podczas jazdy po łuku jak i podczas przyspieszania. Odpuszczenie gazu nie powoduje zaniku wibracji. Nie ma tez zależności czy jedzie się spokojnie czy dynamicznie.

    Odrazu napisze co zrobiłem i co sprawdziłem w trakcie eksploatacji i jazdy:

    - wibracja występuje na kołach letnich(18”) i jest mocniejsza niż na zimowych, ale domyślam się ze to kwestia większego koła i szerokiej opony. Felgi miałem prostowane, opony nowe firmowe. Koła zimowe (16”) wibracja również występuje. Wiec winę kół odrzucam. Były prostowane, wyważone i zmieniane. Nie ma żadnej poprawy.
    -zmieniałem lewa piastę (oem) (hałasowała)
    -tarcze hamulcowe (eksploatacja)
    -pozmieniałem półosie i przeguby wew.
    -wymienione kpl zawieszenie: amortyzatory, sprężyny, wahacze, drążki końcówki, łączniki stabilizatora (eksploatacja)
    -ustawiona poprawnie geometria
    -sprawdzałem czy nie ma luzu na mechanizmie różnicowym. Ale niestety noc nie wyczułem.

    Żadna z tych prac nie przyniosła poprawy

    Przekładnia kierownicza ma delikatny luz w pozycji kierownic na wprost. Ale nie wiem czy to będzie ona. Jeździłem autami z ewidentnie uszkodzona i stykającą maglownicą i czegoś takiego nie było.

    Pacjent O2 RS DSG 370kkm przebiegu

    Czy spotkał się ktos z takim problemem ?

  • #2
    I also had the shaking problem. There was shaking because the steel rim was processed. A bracelet was attached to the steel wheel center hub and the problem was solved. that is, after balancing the steel rim, it was necessary to mount it in the same place. otherwise it would vibrate. put the steel wheels in different places until the vibration stops, try maybe it will be ok, sorry for the translation... my language is Turkish

    Komentarz


    • #3
      U mnie było podobnie, objawy identyczne, a winne okazały się krzywe felgi.

      Rozpocząłem od wyważenia kół u dwóch różnych wulkanizatorów - nie pomogło.
      Kupno nowych opon - nie pomogło.
      Wymiana elementów zawieszenia - nie pomogło.
      Kiedy oddałem felgi do prostowania, okazało się, że wszystkie cztery są krzywe - dwie bardzo krzywe i dwie trochę krzywe.
      Koszt tej usługi nie jest wielki, tak więc na twoim miejscu nie odrzucałbym winy kół i spróbował ponownie "zbadać" felgi, najlepiej u innego fachowca.
      Ostatnio edytowany przez MQ1977; 36345.

      Komentarz


      • #4
        Jak są felgi z miękkiego materiału, to potrafią gubić centrowanie. Na wyważarce jest wszystko OK, ale po założeniu na osie już niekoniecznie. W zestawie zimowym miałem felgi stalowe, w których otwory na śruby uległy uszkodzeniu i biło.

        Komentarz


        • #5


          zobacz prof chisa odcinek o tym , wymienił pół auta a winne okazały się pierscienie centrujące felge przez które było bicie góra dół.

          masz felgi z orginalnym otworem czy pierscienie centrujące ?

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X