Witam,
octavia 2013, koniec rocznika O2FL, 2.0 TDI, 140km, CFHC.
Jak w temacie - EGR. Potrzebuje pomocy. Oczywiście, wiem, temat przewalał się wiele razy, przeglądnąłem internet i forum OCP - owszem, znalazłem wiele tematów, ale jednak dalej nie mam jasnej odpowiedzi.
Chiński kabel hex-v2, jeśli dobrze pamiętam. VCDS 21.3.0.
Samochód mam od roku, z przebiegiem 300k aktualnie. Jakiś Janusz już robił z tym samochodem. Widać wiele "niedociągnięć" lekko mówiąc, ale do rzeczy. Zaczęło się jak zwykle. Migające świece żarowe i brak przyśpieszenia. Po odpaleniu na nowo, wszystko ok. Czasem zapala się ikonka silnika. Wszystko standard. Teraz już jest taki moment, że błąd wychodzi do 2km.
I teraz tak, wiem z czym się wiąże wywalenie EGR. Natomiast nie wiem czy faktycznie są prostsze, lepsze sposoby na ominięcie problemu ponieważ wiele komentarzy/posty, wyczytane mówiły, że jest to kwestia kodowania.
Zatem mam możliwość usunięcia EGR, regeneracji lub wymiany. Czytałem również, że warto od razu usunąć DPF, ale jeśli mam być szczery, nie przeszkadza mi, więc od razu pierwsze pytanie:
1.Czy po usunięciu EGR w sofcie mogą pojawić się problemy z DPF? Większe, niż przed usunięciem EGR?
2.Czy usunięcie EGR na poziomie softu jest możliwe z vcds poprzez kodowanie lub adaptacje? czy jedynym sposobem to przegranie całego softu w sterowniku, czyli ingerencja w nóżki procesora?
Dodam jeszcze, że jeśli będę wymieniał EGR, wymienię tylko zawór, a chłodnice przeczyszczę. Jednak skłaniam się mimo wszystko ku regeneracji. Problem jest tylko z demontażem, bo potrzebny kanał - jednak to już mój problem.
octavia 2013, koniec rocznika O2FL, 2.0 TDI, 140km, CFHC.
Jak w temacie - EGR. Potrzebuje pomocy. Oczywiście, wiem, temat przewalał się wiele razy, przeglądnąłem internet i forum OCP - owszem, znalazłem wiele tematów, ale jednak dalej nie mam jasnej odpowiedzi.
Chiński kabel hex-v2, jeśli dobrze pamiętam. VCDS 21.3.0.
Samochód mam od roku, z przebiegiem 300k aktualnie. Jakiś Janusz już robił z tym samochodem. Widać wiele "niedociągnięć" lekko mówiąc, ale do rzeczy. Zaczęło się jak zwykle. Migające świece żarowe i brak przyśpieszenia. Po odpaleniu na nowo, wszystko ok. Czasem zapala się ikonka silnika. Wszystko standard. Teraz już jest taki moment, że błąd wychodzi do 2km.
I teraz tak, wiem z czym się wiąże wywalenie EGR. Natomiast nie wiem czy faktycznie są prostsze, lepsze sposoby na ominięcie problemu ponieważ wiele komentarzy/posty, wyczytane mówiły, że jest to kwestia kodowania.
Zatem mam możliwość usunięcia EGR, regeneracji lub wymiany. Czytałem również, że warto od razu usunąć DPF, ale jeśli mam być szczery, nie przeszkadza mi, więc od razu pierwsze pytanie:
1.Czy po usunięciu EGR w sofcie mogą pojawić się problemy z DPF? Większe, niż przed usunięciem EGR?
2.Czy usunięcie EGR na poziomie softu jest możliwe z vcds poprzez kodowanie lub adaptacje? czy jedynym sposobem to przegranie całego softu w sterowniku, czyli ingerencja w nóżki procesora?
Dodam jeszcze, że jeśli będę wymieniał EGR, wymienię tylko zawór, a chłodnice przeczyszczę. Jednak skłaniam się mimo wszystko ku regeneracji. Problem jest tylko z demontażem, bo potrzebny kanał - jednak to już mój problem.