wzrost spalania po regeneracji wtryskiwaczy CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ufolsky
    Drive
    • 2014
    • 51
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    wzrost spalania po regeneracji wtryskiwaczy CR

    cześć, mam taki problem - po regeneracji wtrysków spalanie wzrosło o 0.3-0.5 litra, a wskazania komputera zmalały (wcześniej oszukiwał o 0.5 ltr, teraz nawet o litr). Silnik to 2.0 TDI CFHC, CR 140 KM, auto to golf 6 czyli rodzeństwo O2. Przyczyną regeneracji było szarpanie na zimnym. Po regeneracji problem ustał, auto generalnie jeździ jak wcześniej (ani szybciej ani wolniej). Nie zmienił się mój sposób jazdy. Auto z 2012, wg papierów w 2015 miał u niemca wgraną łatkę softu ze względu na aferę dieselgate - może to jest trop? Nawinąłem temat w warsztacie który organizował regenerację, póki co nie są skorzy na szukanie przyczyny. Zarzekają się że nowe współczynniki kalibracyjne zostały zakodowane (o ile faktycznie się to robi?) Od regeneracji przejechałem już 3kkm więc trudno mówić o jakiejś kwestii "dotarcia". Może ktoś miał podobnie i doszedł z tym do ładu?
    Ostatnio edytowany przez ufolsky; 34761.
    na masce kura, pod maską bocian
  • ufolsky
    Drive
    • 2014
    • 51
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Update: temat niestety nie chciał się sam rozwiązać. Dodatkowo częściej zaczął wypalać się DPF (200-300 km) i przyrastał poziom oleju silnikowego. Przycisnąłem w kwietniu warsztat, któremu zleciłem regenerację wtryskiwaczy, żeby ponownie przyjrzeli się tematowi. Komentarz: "możemy auto przyjąć, ale z góry mówię że niczego nie znajdziemy". No więc jak powiedzieli tak zrobili, auto wzięli na 1 dzień, niczego nie znaleźli. Umówiłem auto do serwisu Volksklinika w Poznaniu, odstawiłem w połowie maja. Po ponad 2 tygodniach dostałem auto z wymienioną przepustnicą, nowym EGR, czujnikiem ciśnienia spalin i "przedmuchanym" chemią DPF. Trochę to trwało i kosztowało, ale przynajmniej ktoś zechciał pochylić się nad tematem. Niesprawna przepustnica zaburzała recyrkulację w EGR, co z kolei nie dawało optymalnych warunków do wypalania DPF i podnosiło poziom oleju. Póki co zrobiłem zbyt mało kilometrów żeby jednoznacznie odtrąbić sukces, poza tym założyłem koła z letnimi oponami o szerokości 225 (zimowe mam 205), które niestety również podnoszą spalanie ON. Po wakacyjnych tarasach pewnie będę w stanie powiedzieć więcej
    Ostatnio edytowany przez ufolsky; 34761.
    na masce kura, pod maską bocian

    Komentarz

    Pracuję...