Witam,
Panowie problem ze Skodą Octavia 2 2.0 TDI (silnik BKD).
Ostatnio podczas jazdy zagotował się płyn chłodniczy, po wstępnych oględzinach stwierdziłem, że wentylatory chłodnicy w ogóle się nie załączają.
Wyciągnąłem wentylatory, podpiąłem większy na krótko, ale nie załączył się, rozpiąłem wtyczkę między większym i mniejszym i mały na krótko też się nie włączył. Duży ma wtyczkę 4 pinową i zapewne ma jakieś sterowanie (na dwóch dużych pinach mam +12V, na jednym cieńszym +2V, a na drugim -2V), natomiast mały ma tylko dwa przewody i na krótko nie zadziałał. Jako, że klima już wcześniej chłodziła trochę słabiej i na krótko mały wentylator nie odpalił, to uznałem, że wymiana wentylatorów będzie dobrym pomysłem. Po wymianie, bez zmian, wentylatory nie załączają się dalej. Odczytałem 3 błędy (poprzez VAG 5053 ITS):
019558 P3102 - Silnik klapy wlotu powietrza (V157) - Brak sygnału
018080 P1672 - Uruchomienie wentylatora chłodnicy 1 - Obieg otwarty / Zwarcie do masy
019557 P3101 - Silnik klapy wlotu powietrza (V157) - Obieg otwarty / Zwarcie do masy
Naturalnie internet przejrzany, jednym pomogła wymiana wiązki, inni wymieniali przepustnice, jednakże widzę, że wszyscy walczą z tym, że wentylatory cały czas działają, a nie spotkałem się, że komuś zagotował się płyn, bo wentylatory nie włączają się.
Auto generalnie ciężko odpala (już od dłuższego czasu) i na zimnym i na ciepłym silniku, ale gasi bez problemu.
Turbo lubi się odciąć przy około 3000 RPM (błąd przeładowania turbiny), po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wraca do normy. Może to akurat bez związku przyczynowego i wszystko mi stopniowo pada w tym 20-latku, a może wszystko układa się w sensowną całość.
Planuję na spokojnie oglądać wiązka po wiązce, rozwijać szmaciane izolacje i oglądać przewody, wyciągnę i przeczyszczę EGR i przepustnicę (robię to 1-2 razy w roku, bo auto jeżdżone głównie w mieście).
Czy ktoś na szybko podpowie coś więcej zanim zacznę wymieniać wszystko po kolei?
Dzięki z góry i pozdrawiam.
Panowie problem ze Skodą Octavia 2 2.0 TDI (silnik BKD).
Ostatnio podczas jazdy zagotował się płyn chłodniczy, po wstępnych oględzinach stwierdziłem, że wentylatory chłodnicy w ogóle się nie załączają.
Wyciągnąłem wentylatory, podpiąłem większy na krótko, ale nie załączył się, rozpiąłem wtyczkę między większym i mniejszym i mały na krótko też się nie włączył. Duży ma wtyczkę 4 pinową i zapewne ma jakieś sterowanie (na dwóch dużych pinach mam +12V, na jednym cieńszym +2V, a na drugim -2V), natomiast mały ma tylko dwa przewody i na krótko nie zadziałał. Jako, że klima już wcześniej chłodziła trochę słabiej i na krótko mały wentylator nie odpalił, to uznałem, że wymiana wentylatorów będzie dobrym pomysłem. Po wymianie, bez zmian, wentylatory nie załączają się dalej. Odczytałem 3 błędy (poprzez VAG 5053 ITS):
019558 P3102 - Silnik klapy wlotu powietrza (V157) - Brak sygnału
018080 P1672 - Uruchomienie wentylatora chłodnicy 1 - Obieg otwarty / Zwarcie do masy
019557 P3101 - Silnik klapy wlotu powietrza (V157) - Obieg otwarty / Zwarcie do masy
Naturalnie internet przejrzany, jednym pomogła wymiana wiązki, inni wymieniali przepustnice, jednakże widzę, że wszyscy walczą z tym, że wentylatory cały czas działają, a nie spotkałem się, że komuś zagotował się płyn, bo wentylatory nie włączają się.
Auto generalnie ciężko odpala (już od dłuższego czasu) i na zimnym i na ciepłym silniku, ale gasi bez problemu.
Turbo lubi się odciąć przy około 3000 RPM (błąd przeładowania turbiny), po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wraca do normy. Może to akurat bez związku przyczynowego i wszystko mi stopniowo pada w tym 20-latku, a może wszystko układa się w sensowną całość.
Planuję na spokojnie oglądać wiązka po wiązce, rozwijać szmaciane izolacje i oglądać przewody, wyciągnę i przeczyszczę EGR i przepustnicę (robię to 1-2 razy w roku, bo auto jeżdżone głównie w mieście).
Czy ktoś na szybko podpowie coś więcej zanim zacznę wymieniać wszystko po kolei?
Dzięki z góry i pozdrawiam.