Mechanizm podnoszenia szyby - usterka inna niż dotychczas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcinp
    Classic
    • 2017
    • 25
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Mechanizm podnoszenia szyby - usterka inna niż dotychczas

    Dzień dobry. Proszę o pomoc i wymianę doświadczeń ponieważ mechanizm szyby przedniej prawej (elektryczny) doprowadza mnie do płaczu.

    Wyczerpałem wszelkie źródła wiedzy internetowej, w tym filmiki i informacje od Krzynola.
    Prawy przedni mechanizm zatrzymywał szybę i opuszczał... Zakupiłem zestaw naprawczy w postaci nowych ślizgów i linki i zamontowałem. Nic nie pomogło. Stan rolek w prowadnicach blachy wydawał mi się dobry- ten mechanizm z prawej strony przecież nie jest tak często używany. Potem kupiłem samo kółko zębate na Ali i wymieniłem posmarowawszy smarami nie powodującymi kruszenia i reakcji z plastikami. Mechanizm zaczął pracować normalnie az w końcu zaczął "strzelać", przepuszczać jakby na wielowypuście.
    Co jeszcze można zrobić ?!? Wymienić sam silniczek ? Wymienić blachę na nową ? Czy ktoś korzystał z blach -zamienników ? Jakaś firma do polecenia ? Czy ktoś wie czy same silniczki są kompatybilne z jakimiś innymi modelami bo ogólnie dość mało tych części na rynku :-(. Pomóżcie proszę
  • kowaltom99
    Rider
    • 2009
    • 738
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    W takich przypadkach winna najczęściej jest przekładnia w podnośniku szyby.
    Wystarczy kupić używkę moduł z silniczkiem z nowszego rocznika (wygląd ma być ten sam - moduł nieważny) - i podmienić sam moduł sterownika do "nowej" przekładni (siedzi na 2 zaczepach).
    Podaj jaki obecnie masz sterownik (albo wstaw zdjęcie). - czy masz OII FL czy przed FL?

    Tych części jest masa na rynku, pasują z całej grupy VAG (oczywiście w ramach tych samych lat produkcji, jak masz OIIFL - to może być z Golf6)
    image.png

    Komentarz

    • marcinp
      Classic
      • 2017
      • 25
      • Octavia II (1Z3)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Cześć,

      Dzięki za odpowiedź. Myk z modułem znam. Wymieniłem w swoim silniku duże plastikowe kółko ale jak widać to za mało. Po drugiej strony blachy jest odbiór mocy z silnika (szpula z linką) i zastanawiam się czy tam też nie objechało :-(. Podmienię przekładnię i dam znać.

      P.S. Testowałeś może (lub ktokolwiek inny) metodę mocowania zaczepów szyby na wyjętej szybie, a potem "wklikiwanie" całości w mechanizm szyby ? Na niektórych filmach YT widać właśnie tą metodę zamiast męczenie się z wkrętem i wbijanie przez otwory kołków.

      Komentarz

      • kowaltom99
        Rider
        • 2009
        • 738
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez marcinp Zobacz wpis
        Cześć,

        Dzięki za odpowiedź. Myk z modułem znam. Wymieniłem w swoim silniku duże plastikowe kółko ale jak widać to za mało. Po drugiej strony blachy jest odbiór mocy z silnika (szpula z linką) i zastanawiam się czy tam też nie objechało :-(. Podmienię przekładnię i dam znać.

        P.S. Testowałeś może (lub ktokolwiek inny) metodę mocowania zaczepów szyby na wyjętej szybie, a potem "wklikiwanie" całości w mechanizm szyby ? Na niektórych filmach YT widać właśnie tą metodę zamiast męczenie się z wkrętem i wbijanie przez otwory kołków.
        Nie testowałem tej metody.
        Ja robię tak - wsuwam mniejszy kołek tak 1/3 długości w większy. Wsuwam całość w otwór w podnośniku. Potem od góry dociskam szybę, żeby zablokować większy kołek i delikatnie dobijam mniejszy.

        Komentarz

        • marcinp
          Classic
          • 2017
          • 25
          • Octavia II (1Z3)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zakupiłem używaną, oryginalną blachę z silnikiem itp. wykonałem czyszczenie "prowadnic" - włochatych uszczelek, wyciągnąłem szybę i także wyczyściłem. strzałów, zatrzymań już nie ma ale szyba nadal tak jak od początku zwalnia w 1/3 wysokości, potem przyspiesza, potem zwalnia w 2/3 wysokości. Nie wiem czy to możliwe ale chyba geometria samych drzwi wewnątrz powoduje jakieś naprężenia i takie zachowanie. Co do montażu szyby - sprawdziłem - polecam wyciągnąć szybę, wsadzić w nią wszystkie zatrzaski i potem całość ręcznie "wklikać" w prowadnice - wchodzi bez problemu.

          Komentarz

          Pracuję...