Witam serdecznie. Pierwszy post na forum, więc dzień dobry wszystkim 
Niedawno kupiłem Octavie II FL 2010r z silnikiem 1.4 Caxa. Generalnie silnik wydaje sie zdrowy. Po kupnie wymienilem wszystkie filtry na Bosch, plukanka shell, olej Shell Helix Ultra 5W30 z normą 502.00 do tego LM Ceratec.
Przejechałem 3 tysiące km, oleju w ogóle nie ubyło. Auto nawet przy -15 pali od strzała. Są tylko 2 problemy :
Gdy lekko przyspieszam w mieście czuje jakby auto bujało się przod tyl, coś jakbym gazem cały czas falował. Jak da się gaz do podłogi auto zbiera się normalnie, może lekko czuc takie jakby szarpnięcia czasami, takie bujnięcia.
Dziś wyleciałem na drogę ekspresową 120km/h 6bieg but w podlodze i nie chciała przyspieszyć dopiero jak puściłem i dodałem parę razy gaz to załapała. Potem podczas jazdy raz miała moc raz nie. Na biegach do 4 nie zauważyłem braku mocy. Jedynie to bujanie o którym wyżej pisałem.
Wymieniłem świece i cewki, ale nic to nie dało. Pod komputerem brak błędów.
Z tego co czytałem, czesto problemem jest zawór upustowy turbiny czy ide dobrym tropem ?
Jeśli tak jak wygląda naprawa tego elementu ? Mozna go kupic i w całości wymienić, czy jest to niewymienialny element całej turbawki ? Jak to najlepiej ugryźć zeby było dobrze, a żeby nie zbankrutować?
Pozdrawiam Andrzej

Niedawno kupiłem Octavie II FL 2010r z silnikiem 1.4 Caxa. Generalnie silnik wydaje sie zdrowy. Po kupnie wymienilem wszystkie filtry na Bosch, plukanka shell, olej Shell Helix Ultra 5W30 z normą 502.00 do tego LM Ceratec.
Przejechałem 3 tysiące km, oleju w ogóle nie ubyło. Auto nawet przy -15 pali od strzała. Są tylko 2 problemy :
Gdy lekko przyspieszam w mieście czuje jakby auto bujało się przod tyl, coś jakbym gazem cały czas falował. Jak da się gaz do podłogi auto zbiera się normalnie, może lekko czuc takie jakby szarpnięcia czasami, takie bujnięcia.
Dziś wyleciałem na drogę ekspresową 120km/h 6bieg but w podlodze i nie chciała przyspieszyć dopiero jak puściłem i dodałem parę razy gaz to załapała. Potem podczas jazdy raz miała moc raz nie. Na biegach do 4 nie zauważyłem braku mocy. Jedynie to bujanie o którym wyżej pisałem.
Wymieniłem świece i cewki, ale nic to nie dało. Pod komputerem brak błędów.
Z tego co czytałem, czesto problemem jest zawór upustowy turbiny czy ide dobrym tropem ?
Jeśli tak jak wygląda naprawa tego elementu ? Mozna go kupic i w całości wymienić, czy jest to niewymienialny element całej turbawki ? Jak to najlepiej ugryźć zeby było dobrze, a żeby nie zbankrutować?
Pozdrawiam Andrzej