Wygotowuje wodę POMOCY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kris-71
    Classic
    • 2025
    • 16
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    Wygotowuje wodę POMOCY

    Czesc wszystkim
    mam juz powoli dosc
    mam O2fl tdi 140km 10/2012
    zaczelo sie od powolnego znikania wody w zbiorniku
    przewaznia plama przed prawym kołem i podłużnica mokra
    po otwarciu korka syk
    UPG czy jeszcze coś wykluczyć?
    wymienilem rozrząd z pompą, zbiornik z korkiem, termostat (OE)
    Macie może jakiegoś pewnego i nie za drogiego mechanika we Wrocławiu???
    pomozcie prosze
  • vitorio
    Classic
    • 2025
    • 7

    #2
    Zbyt mało info podajesz. Podaj info:
    1/ W jakich warunkach zewn. są te problemy,
    2/ Czy sprawny jest układ wentylatora /ów chłodnicy,
    3/ Czy włączenie klimy na zimny silniku uruchamia wentylator chłodnicy,
    4/ Jak zachowują się węże układu chłodzenia po wyrzuceniu płynu
    5/ Czy w oleju silnikowym nie ma śladów płynu chłodniczego,
    6/ Jaką maksymalną temp. uzyskuje płyn chłodniczy,
    7/ Czy czujnik temp. silnika jest sprawny
    8/ Czy chłodnica na gorącym silniku ma taką samą temp. jak silnik,
    UPG powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia i zakłóca jego obieg.

    Komentarz

    • Kris-71
      Classic
      • 2025
      • 16
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      1. Podczas jazdy jak złapie temperaturę. Wystarczy parę kilometrów i 90stopni
      2. Tak wiatraki chodzą. Klima chlodzi
      3. Tak
      4. wysokie ciśnienie, węże cieple i twarde
      5. brak oleju
      6. temperatura po podgrzaniu wskazuje 90st, czasem w trasie na moment przechodzi milimetr w prawo ale zaraz wraca
      7 tak sadze
      8 tak samo goraca

      cisnienie w układzie wysokie
      bardzonmocno syczy jak otwieram zbiornik nawet na zimnym. Przy pustym zbiorniku słychać bulgotanie po prawej silnika jak otwieram. Wtedy też wraca trochę płynu do zbiornika.

      Komentarz

      • vitorio
        Classic
        • 2025
        • 7

        #4
        8/ Zapomniałem dodać, czy cała tzn. dół i góra chłodnicy mają jednakową temp. Jeżeli dół ma duża niższą temp. to sprawdzić termostat.
        Syczenie podczas odkręcania zamknięcia zbiornika wyrównawczego ma podwójne znaczenie. Syczy jak wyrzucane jest powietrze i syczy jak powietrze jest zaciągane. Są to dwa różne stany. Przy sprawnym korku będzie syczało jak zostanie przekroczone max ciśnienie w układzie. Również będzie syczało podczas stygnięcia, ponieważ korek ma dwa zawory. Ponadto w grupie VW układ chłodzenia jest tak skonstruowany, że nadmiar płynu zostaje wyrzucony na zewnątrz w nadkole. Stad te ślady. Ponadto należałoby zrobić test na okoliczność spalin w układzie chłodzenia oraz zatrzymać eksploatacje pojazdu z tym defektem. Dalsza eksploatacja tylko zwiększy koszty naprawy i jej zakres /ulegną rozszczelnieniu chłodnica silnika i nagrzewnica klimy/.

        Komentarz

        Pracuję...