Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

problem dpf fap i jego wypalanie - rozkminki ciag dalszy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • problem dpf fap i jego wypalanie - rozkminki ciag dalszy?

    Również melduję się w domciu Dzięki za jak zwykle sympatycznego spota w trochę mało licznym gronie jak na Kobiór :!: , oraz bardzo grzecznego (bez %) :diabelski_usmiech
    Sas zaliczony można iść nyny :szeroki_usmiech

  • #2
    problem dpf fap i jego wypalanie - rozkminki ciag dalszy?

    Witam,
    na wstepie zaznacze, ze siedzialem na forum i czytalem posty na temat dpfa. Przez ostatni
    miesiac jezdzilem z podlaczonym VCDSem 10.6.0 i obserwowalem kiedy wlacza sie i wylacza procedura oczyszcznia samego filtra itp. Ponizej opisze najdokladniej jak umiem cala sytuacje i zadam pod koniec pare pytan:

    Auto to Octavie 2 RS przed FL, Combi, rocznik 2007 model na rok 2008
    Zauwazylem, ze za czesto pojawia mi sie kontrola dpfa. Jezeli jezdze np w trasie to pomimo tego, ze jezdze rowno itp to raz na np 150 km pokazuje sie ikonka dpf. Nastepnie jak jade rowno dalej to sie wlaczy sama procedura automatycznego wypalania albo pojawia sie ikonka swiec zarowych i mam tryb serwisowy - wtedy wlaczenie przez VCDSa wymuszonego wypalania problem zalatwia. Z tego co czytalem to niektorzy widzieli raz lub dwa zapalona u siebie zapalona ikone dpf - u mnie srednio sie ona swieci co okolo 150 km - wedlug informacji na forum powinna co okolo 300km (oczywiscie jazda w miescie = szybciej zapchany dpf). Mniej wiecej co tydzien jezdze w trasy ok 300 km i czesto przed uplywem tygodnia gdy jezdze w miescie ok 100 km przez 5 dni to dpf sie zaswieca. Jak jezdze z VCDS to widze ze w trasie nieraz po 45% ksiazkowo wlacza sie automatyczna procedura i jak jade rowno to sie sadza w filtrze wypala. Nieraz niestety gdy jezdze w miescie zapala mi sie kontrolka DPF nie przy 50% zapelnienia a np przy 25% lub 20% lub 17% - roznie z tym bywa, brak jakiejkolwiek prawidlowosci.
    Ostatnio mialem tak, że filtr byl zapchany w 65% i zadne kontrolki sie nie zaswiecily - ikona dpf i od razu swiece zarowe pojawily sie dopiero przy wartosci 65.7% i oczywiscie tryb awaryjny.

    Wydawalo mi sie ze moze byc to problem z samym czujnikiem lecz sprawdzilem po nr VIN, ze na pewno zostal on wymienioy w ASO w czasie akcji serwisowej bodajze w 2008. Dodatkowo jak auto stoi cala noc to czujnik temperatury przed turbina, przed dpf i za dpf pokazywal podobna temperature do temperatury otoczenia - (przykładowe temperatury jakie zanotowałem: jednego dnia rano: 19,16,16 innego dnia rano:28, 23,23) tak wiec czujnik temperatury powinien byc on ok - chyba ze niepokojace jest, ze pierwsza temperatura jest zawsze pare stopni wyzsza. Podczas jazdy faktycznie
    najwyzsza jest temperatura spalin przed turbina, potem niższa jest temperatura przed DPF i najniższa za dpf (przykładowe temeratury jakie zanotowałem przy 2200 obrotow: 457,318,292). Jak np stane na skrzyżowaniu to ostatnia temperatura (za dpf) jest najwyższa (przykładowe temperatury jakie zanotowalem: 190,235,321) - to chyba normalne bo auto nie jedzie?

    Z tego co czytalem na forum to jak sie uruchmi automatyczna procedura wypalania (przy 45%) to wystarczy albo sie przejechac w przedziale najlepiej 2500 obrotow na 4 albo stanac na luzie i w ciagu paru minut filtr sie wypali. U mnie jest tak, ze jak jade rowno to faktycznie filtr sie wypala, niestety jak stane np na swiatlach to poczatkowe obroty z 1000 po okolo 8 sekundach spadaja znow na 800 i w VCDS w grupie MVB 070,1 widze ze regeneracja automatyczna sie wylaczyla - tak wiec nie moge na luzie wypalic dpfa - z kolei jak rusze to znow sie ona wlaczy bezproblemowo.Jak wlacze wymuszona regeneracje to stajac na luzie obroty nie maja 1000 a nadal 800.
    W bloku MVB 070,1 mam ze regeneracja jest wlaczona (na luzie sie nie wyłącza ale poziom sadzy sie nie zmniejsza) i znow jadac rowno ok 2500 obrotow filtr sie normalnie wypala.

    Dodatkowo dziwi mnie ze jak sie wlaczy procedura automatyczna lub przymusowa to konczy sie wypalac filtr nieraz przy 15%. nieraz przy 11.7% a nieraz przy 13 - zero prawidlowosci (z info na forum wiem ze jest tolerancja okolo 5%)

    Zauważylem tez, ze jesli swieca sie swiece zarowe i wlacze wypalanie wymuszone to gdy auto nie zdazy wypalic sadzy a wiec swieci kontrolka dpf i swiec zarowych a wylacze auto to po ponownym jego wlączeniu auto znow jest w trybie serwisowym i znow musze odpalic procedure wymuszonego wypalania.

    Autko ma przejechane 190 tysiecy wiec wedlug info na forum oznacza to ze sam dpf juz jest do wymiany (ale to nie jest wartosc obligatoryjna a usredniona wiec nieraz wytrzymuje taki filtr wiecej a nieraz mniej km). Wedlug mnie jesli wlczaja sie procedury automatyczne i wymuszona, filtr sie wypala to wszystko jest z nim ok - dobrze mi sie wydaje? Wiem ze mozna go wyciac itp ale dla mnie to bedzie ostatecznosc - chcialbym go jeszcze miec o ile dobrze dedukuje, ze on jest jeszcze dobry.

    Podsumowujac moje wypociny mam nastepujace pytania:

    dlaczego tak czesto zapala sie dpf, czy to normalne przy takim przebiegu?

    dlaczego ikona dpf nie wlacza sie gdy poziom sadzy jest ponad 50% a nieraz przy poziomie 20%, 17% badz innych - oznacza to problem z jakims czujnikiem?

    dlaczego przy zatrzymaniu auta procedura automatycznego wypalania sie wylacza (musze jechac by dopalic sadze a inni moga posiedziec w autku i sie im wszystko ladnie w ciagu kilku minut wypali)?

    dlaczego przy wlaczonym wymuszonym wypalaniu obroty na luzie to ok 800 a nie 1000?

    czy jest to kwestia jakiegosz czujnika czy samego dpfa?

    moze moge to jeszcze jakos inaczej sprawdzic? cos w VCDS?

    z gory dziekuje za merytoryczne odpowiedzi a nie ze dpf to zlo czy ze trza wyciac od razu itp.

    pozdr
    mclimak
    Sprzedam:
    nowy, nieuzywany czujnik cisnieniowy DPF, nowa, niuzywana rurke metalowa laczaca czujnik cisnieniowy z filtrem DPF - info na priv

    Komentarz


    • #3
      Witam, mam taka sama furę i miałem do niedawna taki sam problem. DPF mi się włączał dość często, zgodnie z informacjami na forach zbyt często. W pewnym momencie na dość długiej trasie auto przeszło w tryb awaryjny, nie dało się jechać a, procedury wymuszonego wypalania nie mogłem uruchomić bo nie miałem VCDs-a. Świeciła ikona DPF-a i swiec żarzenia. Musiałem się jeszcze przemęczyć na awaryjnym 500km. Ostatecznie co się okazało w ASO w Olsztynie (pozdrawiam): oprocz tego ze 500 km na awaryjnym zapchalo DPF-a do 90% to za procedurę uruchamiania wypalania filtra jest odpowiedzialny ciśnieniowy czujnik. Wymieniono mi ten czujnik i wszystko jest znów tak jak potrzeba. Tak naprawde, od tamtej pory wypalanie DPF-a włączyło mi się 3 razy na 6500km. Dodam ze w ASO odczytano mi historie napraw samochodu i okazało się ze poprzedni właściciel miał również problem z tym czujnikiem i błędem ale najprawdopodobniej poradzono sobie wtedy z nim w Twój sposób - wymuszając wypalenie filtra i skasowanie błędu, potem go to pewnie już nie nękało bo czujnik pozostał niewymieniony. Acha jakby się okazało ze to jednak ten czujniczek odpowiada za Twoje problemy to podpowiem ze koszt to 200PLN. A jeśli nie to życzę sukcesu w diagnostyce usterki.

      Komentarz


      • #4
        mclimak,

        z tymi DPF'ami (w RS przed FL) był problem określany jako tendencja do częstego wypalania. Rozwiązaniu tego problemu (rzekomo) miała służyć akcja serwisowa oznaczona jako: 26E6 ( ja mam wpis na stronie: Wpisy Stacji Obsługi z początku roku 2009 a mam samochód z tego samego okresu). Sprawdź proszę i powiedz, czy masz w książce serwisowej taki wpis, bo w sumie mnie już to nie dotyczy, ale miałbym potwierdzenie tego, co mi powiedziano swego czasu.

        jeżeli problem pojawił się nagle, to moja podpowiedź jest nieaktualna

        a jak już dojdziesz do wniosku, że pora na niego (mi w ASO wspomniano iż wariant skodowski kończy się przy 180000km), to swego czasu podałem na forum linka do programu ECU Safe 2.0.
        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
        _______________________________________

        Komentarz


        • #5
          juz myslalem ze nikt nie da rady mi pomoc
          wiec tak, jezeli chodzi o akcje serwisowa z wymiana czujnika to mam w historii auta (nie mam ksiazki serwisowej ale jeden kolega z forum wydobył z bazy danych Skody wszystko co było i kiedy było w nim robione):

          26E6 2008-08-06 W-Różnicowy czujnik ciśnienia i aktualizacja oprogramowania 2008-11-03 01 ---- Tak

          Tak wiec teoria z wymiana wadliwego czujnika przez ASO jest prawdziwa. Moze faktycznie sprobuje wymienic sam czujnik bo 200 zl to nie koszt...

          Wydawalo mi się, że z samych pomiarów temeratur w VCDS wychodzi ze czujnik jest ok ale najpierw postawie na jego wymiane.

          Dziś w mieście znów włączyła mi się ikona dpfa przy zapełnieniu 24,2%...

          Jak coś sie zmieni po samej wymianie to oczywiście dam znac co i jak na forum.

          pozdr
          mclimak
          Sprzedam:
          nowy, nieuzywany czujnik cisnieniowy DPF, nowa, niuzywana rurke metalowa laczaca czujnik cisnieniowy z filtrem DPF - info na priv

          Komentarz


          • #6
            mclimak, a ja bym pojechał do dobrego tunera i wyp....... ten cały dpf i przy okazji zrobił program na 200 km :twisted: i masz spokój i banana na gębie :P

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez mclimak
              26E6 2008-08-06 W-Różnicowy czujnik ciśnienia i aktualizacja oprogramowania 2008-11-03 01 ---- Tak
              dzięki mclimak, straciłem historię korespondencji ale coś mi się przypomniało właśnie
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz


              • #8
                mclimak, a ja bym pojechał do dobrego tunera i wyp....... ten cały dpf i przy okazji zrobił program na 200 km :twisted: i masz spokój i banana na gębie :P
                sew1981, nie tak szybko - po takim przebiegu przed wizyta u tunera najpierw trzeba posprzatac balagan ktory w okolicach silnika zrobil dpf
                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                Komentarz


                • #9
                  mclimak a może zamiast od razu wymieniać
                  Tak wiec teoria z wymiana wadliwego czujnika przez ASO jest prawdziwa. Moze faktycznie sprobuje wymienic sam czujnik bo 200 zl to nie koszt...
                  jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to naprawdę to. Jak piszesz miałeś go już wymienionego. W trzy lata by się taki czujnik wypierdzial?

                  Komentarz


                  • #10
                    Bo DPF to zło konieczne , silniki padaja od tego jak ktoś robi małe odcinki , ważniejsze jest EURO 4 i euro 5.
                    Polecam wywalic dziadostwo jak najszybciej !
                    No i dobry olej i mozliwość sprawdzenia zawartości paliwa w oleju bez tego to jest loteria w praktyce hehe
                    Dziękuję i pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez sanczo01
                      mclimak a może zamiast od razu wymieniać
                      Tak wiec teoria z wymiana wadliwego czujnika przez ASO jest prawdziwa. Moze faktycznie sprobuje wymienic sam czujnik bo 200 zl to nie koszt...
                      jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to naprawdę to. Jak piszesz miałeś go już wymienionego. W trzy lata by się taki czujnik wypierdzial?
                      w mojej O2 w ciagu 2 lat był wymieniany 3-krotnie, wiec nie jest to jakis trwaly element

                      ważne jest natomiast to, jaki soft jest wgrywany przez ASO przy wymianie tego czujnika w ramach akcji serwisowej - to jest prawdziwe clue problemu

                      Zamieszczone przez Radekp
                      mozliwość sprawdzenia zawartości paliwa w oleju bez tego to jest loteria w praktyce hehe
                      akurat ten problem w silnikach z grupy VAG wystepuje bardzo sporadycznie
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Nexus6
                        ważne jest natomiast to, jaki soft jest wgrywany przez ASO przy wymianie tego czujnika w ramach akcji serwisowej - to jest prawdziwe clue problemu
                        ja mogę udostepnić (na mail, gdyż moja propozycja z zamieszczaniem wsadów na forum jeszcze nie przyniosła skutku ale być może Admin zastanawia się jak to technicznie zrobić) swój wsad od BMN wgrany w ramach akcji 26E6, nie było żadnego problemu z DPF po tym epizodzie według zapewnień poprzedniego właściciela, nawet nie wiem gdzie jest kontrolka od DPF w mojej Octavii (autentycznie, nie miałem ani czasu ani potrzeby żeby się tym zainteresować)

                        Myślę że problemem mogłoby się jednak okaząć, iż większość ASO skody nie ma sprzętu (nie miało w tamtym okresie) aby wgrać cokolwiek do ECU Siemensa i kończyło na wymianie czujnika...albo i to nie
                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                        _______________________________________

                        Komentarz


                        • #13
                          dzis czujnik wymienilem na nowy. Przy wymianie sprawdzilem stary i faktycznie byl on wczesniej wymieniony podczas akcji serwisowej. Stary czujnik z ktorym byly problemy to nr katalogowy: 03G906051A. Zostal on wymieniony na nowszy o numerze katalogowym 076906051A. Taki juz mialem i na taki znow wymienilem (nie mozna juz kupic starego ). Teraz w weekend bede w trasie i zdam relacje z obserwacji w vcds.

                          Co do wywalania to pisalem w 1 poscie ze nie chce wywalic dpfa dopoki dziala. W momencie gdy sie okaze ze jest juz po nim to nie bede kupowal regenerowanego badz uzywanego dpfa a go po prostu wyciepie. Na razie jak jest dizlajacy to wole go miec - moze to wina czujnika - czas pokaze. W ASO czujnik kosztowal mnie 191 zl.

                          pozdr
                          mclimak
                          Sprzedam:
                          nowy, nieuzywany czujnik cisnieniowy DPF, nowa, niuzywana rurke metalowa laczaca czujnik cisnieniowy z filtrem DPF - info na priv

                          Komentarz


                          • #14
                            Co do wywalania to pisalem w 1 poscie ze nie chce wywalic dpfa dopoki dziala.
                            Przypomnij sie za rok albo dwa jak cie pierdzelni wtedy bedzie pisał Polak madry po szkodzie.
                            Ludzie wywalają śmieci do rowów nikt tym sie nie przejmuja a o CO2 to pisza wypracowania hehehe
                            Moja rada im szybciej wywalisz dpf tym dluzej pojeździsz autem .
                            Dziękuję i pozdrawiam

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam.
                              A możecie napisać jak się włącza wypalanie DPFa z poziomu VCDS. Będę bardzo wdzięczny za tę informację.
                              Pozdrawiam.
                              Błażej

                              Skodzinka z wyciętym DPF

                              Komentarz


                              • #16
                                Hipotetycznie, mam auto DPF-em wywalam go bo to problem , zatrzymuje mnie na drodze drogówka ale krokodyle albo jacyś inni z FBI i mogą sprawdzić czy mam dpf ? Załóżmy (za parę lat UE przyciśnie) że jest to kontrola tylko pod tym kątem , mogą mi zabrać dowód rej.? A Skandynawia tam ekologia jest bardzo przestrzegana zobaczą polaczka no to siup zobaczymy jaki on ekologiczny dpf był ale się zmył i co wtedy ?
                                MÓJ SZKODNIK

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez lend
                                  to siup zobaczymy jaki on ekologiczny dpf był ale się zmył i co wtedy ?
                                  a czy wjeżdżając gdziekolwiek poza niektórymi miastami w Europie trzeba w jakiejkolwiek formie deklarować konfigurację (działającą) samochodu?
                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                  _______________________________________

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez mecenasik
                                    Witam.
                                    A możecie napisać jak się włącza wypalanie DPFa z poziomu VCDS. Będę bardzo wdzięczny za tę informację.
                                    KOlego poniżej opis:

                                    Wymagania wstępne (ogólne):


                                    Włączamy zapłon
                                    Włączamy silnik
                                    Temperatora płynu chłodzącego
                                    powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
                                    Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
                                    (Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

                                    Warunki jakie należy spełnić:


                                    Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
                                    Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
                                    Czas trwania ok..15-20 Minut
                                    Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

                                    Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

                                    Teraz czas na interfejs:

                                    [Wybierz]
                                    [01 - Engine]
                                    [Coding-II - 11]


                                    Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

                                    [Do It!]
                                    [Meas. Blocks - 08]
                                    Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

                                    [Go!]
                                    MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
                                    MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
                                    MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
                                    MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
                                    MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)


                                    Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

                                    [Done, Go Back]
                                    [Close Controller, Go Back - 06]


                                    Wszelkie uwagi i sugestie na temat powyższego mile widziane.

                                    za Ross-Tech Wiki (Diesel Particle Filter Emergency Regeneration - Ross-Tech Wiki)


                                    opis z strony: Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP - Warsztat - Passat Forum

                                    [ Dodano: Wto 26 Lip, 11 21:29 ]
                                    Po przejeachaniu w trasie 320 km i w miescie okolo 100 na razie nie zaswiecila mi sie kontrolka DPFa tak wiec pomysl kolegi sanczo01 z wymiana czujnika ciśnieniowego był trafny (czujnik to koszt 191 zl w ASO). Na razie pewnie to za szybkie wnioski - okaze sie jak przejede z 1000 km ale na dzien dzisiejszy problem zniknal. W VCDS widzialem jak sie wypala DPF samoczynnie i znow skonczyl sie wypalac na poziomie około 15% tak wiec ta wartość jest chyba stała. Dam znac co i jak z moim dpf znow po przejechaniu nastepnych paru km

                                    pozdr
                                    mclimak
                                    Sprzedam:
                                    nowy, nieuzywany czujnik cisnieniowy DPF, nowa, niuzywana rurke metalowa laczaca czujnik cisnieniowy z filtrem DPF - info na priv

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      innova, nie wiem , nie wiem czy jest to jakoś ujęte w dowodzie rej. że np silnik 1,9 tdi dpf.
                                      Każdy pisze - wyciąć,wywalić,olać - ale co za jakiś czas.
                                      Sam nie długo będę miał problem bo muszę kupic małego dieselka do jazdy po mieście.
                                      MÓJ SZKODNIK

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja mam DPF w moim 1.9BLS i jak narazie raz mi się świeciło. Może zacznijcie deptać mocniej auto po mieście.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez lend
                                          innova, nie wiem , nie wiem czy jest to jakoś ujęte w dowodzie rej. że np silnik 1,9 tdi dpf.
                                          Każdy pisze - wyciąć,wywalić,olać - ale co za jakiś czas.
                                          Sam nie długo będę miał problem bo muszę kupic małego dieselka do jazdy po mieście.
                                          A nie lepiej byłoby małą benzynkę (wolnossaka)? Zawsze to kilka potencjalnych problemów mniej, które nie muszą się zdarzyć, ale mogą.
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            co do dowodu rejestracyjnego to brak tu jawnego info czy auto ma dpf czy nie. Jest VIN i po nim mozna sprawdzic co powinno byc w autku...
                                            Sprzedam:
                                            nowy, nieuzywany czujnik cisnieniowy DPF, nowa, niuzywana rurke metalowa laczaca czujnik cisnieniowy z filtrem DPF - info na priv

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Każdy pisze - wyciąć,wywalić,olać - ale co za jakiś czas.
                                              lend
                                              moje spojrzenie jest takie: tak długo jak nie deklarujesz że posiadasz DPF (a faktycznie go już masz) czy też poziomów emisji charakterystycznych dla samochodu z funkcjonującym DPF celem osiągnięcia korzyści (wjazd do centrum Berlina czy też niższe składki przykładowo) to nie popadniesz w konflikt z prawem żadnego z krajów. W dowodzie rejestracyjnym wpisanego DPF nie masz a jak kolega podniósł jest zaszyty w numerze VIN no a przecież numeru VIN Ci nikt nie zmieni nawet jak byś chciał zgłosić dokonanie samodzielnej przeróbki w samochodzie.

                                              Żywię też nadzieję iż powoli dociera do decydentów i regulatorów świadomość, iż zastosowanie DPF niczego nie rozwiązuje (fajnie to przedstawił ktoś na stronie przytaczanej przez ze mnie kilkukrotnie wcześniej: vwszrot.pl) i ten wynalazek znajdzie się na liście pomysłów nietrafionych ale takich które i tak już się zwróciły wynalazcom i konstruktorom...a być może projekt nawet był finansowany ze środków EU a w takich przypadkach, im większe skomplikowanie sprawy, tym więcej pieniędzy można pozyskać.
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                witam,
                                                okazalo sie po paru dniach jak napisalem na forum, ze juz jest ok, to jednak problem znow sie pojawil. Od wymiany czujnika ciscnieniowego poprawilo sie tyle, ze jak jezdze w trasy to juz sam sie automatycznie wypala dpf i podczas jazdy nie zaswieca mi sie ikona dpf (jak mialo miejsce przed wymiana czujnika). Tyle sie poprawilo.
                                                Niestety jezdzac po miescie nadal pojawia sie ikona dpf informujaca o jego zapchaniu w momencie gdy VCDS pokazuje jego zapchanie na poziomie nie 50% a np 28%. Dodatkowo zauwazylem, ze tryb serwisowy (swiece zarowe i odcinka mocy) pojawia sie u mnie nie po przekroczeniu 75% zapelnienia a wydaje sie jakby to bylo zwiazane z iloscia km przejechanych po zapaleniu ikonki dpf.
                                                Wydaje mi sie tak dlatego, ze mialem nie raz sytuacje gdy pojawila sie ikona dpf (troche z nia jezdzilem po miescie), nastepnie wlaczylem wypalanie przymusowe jezdzac poza miastem i np tryb serwisowy wlaczyl mi sie gdy dpf mial juz wypalona sadze do np 16%. Znow musialem wylaczyc go przez vcdsa i po spaleniu sadzy do 15% wszystkie ikony zgasly.

                                                Kolejne moje obserwacje to, ze w momencie gdy nie ma zapalonej ikony DPF a przez vcdsa wlaczy sie wypalanie wymuszone to oczywiscie to wypalanie sie wlacza ale jednoczesnie pojawia sie ikona dpfu na wskaznikach.

                                                Zauwazylem tez ze jak jezdze po miescie bez zapalonej ikony dpf to jak np stoje na swiatlach a jest wlaczone automatyczne wypalanie (nie wymuszone) to silnik potrafi utrzymac procedure wypalania a wiec obroty okolo 1000 nawet do 2 minut. Natomiast gdy zaswieci sie juz ikona dpfu, wlaczy sie procedura automatycznego wypalania to gdy stoje na skrzyzowaniu dluzej niz okolo 10s to juz ta procedura sie sama wylacza.

                                                DPF wypala sie automatycznie lub za pomoca procedury wymuszonej zawsze do 15% (+-2%)
                                                Pojawienie sie ikony DPF nie pokazuje bledu w VCDS, dopiero tryb serwisowy generuje blad:

                                                01-Engine -- Status: Malfunction 0010
                                                008194 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold
                                                P2002 - 006 - Short to Plus
                                                Freeze Frame:
                                                Fault Status: 11000001
                                                Fault Priority: 5
                                                Fault Frequency: 1
                                                Reset counter: 40
                                                Mileage: 171035 km
                                                Time Indication: 0
                                                Date: 2000.00.00
                                                Time: 11:15:16
                                                Freeze Frame:
                                                RPM: 1408 /min
                                                Torque: 0.0 Nm
                                                Speed: 48.0 km/h
                                                (no units): 1.0
                                                Pressure: 21.3 mbar
                                                Lambda: 28.8 %
                                                Time: 4492.8 s

                                                Zaobserwowalem ze podczas jazdy w miescie po 32 km wzroslo mi zapelnienie dpfa o 14.7%.

                                                Innym razem przyjezdzajac po trasie nie swiecil sie dpf ale vcds pokazal zapelnienie na
                                                poziomie 32.8%. W dniu nastepnym jezdzilem, po Lodzi , dzialala procedura automatycznego wypalania i po 23 km jazdy wlaczyla sie ikona dpfa a vcds pokazywal poziom 27.1%.

                                                Teraz postawilem na wymiane rurek ktore ida do czujnika roznicy cisnien. Znalazlem na forum ze komus pomoglo przeczyszczenie tych rurek/przepchanie - ja juz je wymienie na nowe.
                                                Czy ma ktos jeszcze jakies pomysly? Czy to moze byc kwestia czujnika temperatury przed i za dpf? Bo pierwszy czujnik jest chyba ok bo przy wypalaniu pokazuje temeratury 700 - 800 stopni.

                                                pozdr
                                                mclimak
                                                Sprzedam:
                                                nowy, nieuzywany czujnik cisnieniowy DPF, nowa, niuzywana rurke metalowa laczaca czujnik cisnieniowy z filtrem DPF - info na priv

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Wyjatkowo moge zgodzic sie z INNOVA

                                                  DPF to dziadostwo za ktore placi sie przy kupnie, placi sie w paliwie (cykle wypalania) i placi sie przy jego serwisie.
                                                  Oczywiscie placi KLIENT ktory jest zapewniany w salonie ze kupuje najnowsze cudo techniki ktore bezawaryjnie bedzie latac wiele tys km.

                                                  Nie wiem kto i ile zaplacil by ten bubel sie przyjal w majestacie prawa. Jesli ktos zaraz mnie posadzi o nieprawdziwe dane to niech mi najpierw wyjasni jak stary 1.9tdi ktoremu zaklada sie "cos a'la DPF" nagle oddycha ekologicznie ze dostanie EUR5 ??
                                                  Kasa ludzie kasa...
                                                  Widzialem juz ARL z dolozonymi katalizatorami ktore mialy zielone wlepki. A konia z rzedem temu kto zrozumie jak moze taki ARL dopalac sobie "sadze" bez odpowiednich procedur w sofcie i osprzecie !!!
                                                  Oczywiscie jak zaplaci to nagle bedzie ekologiczniejszy od tego ktory nie zaplacil....

                                                  Paranoja.
                                                  Ustawowe lapowkarstwo !


                                                  A orginalne DPF tylko szkodza. Proces ich utylizacji, produkcji i uzytkowania raczej nie jest dodatni....

                                                  Dlatego chetnie oferuje wycinke tego diabelstwa wraz z odpowiednia kastracja w sofcie ( i to nie przez ECU SAFE) :twisted:
                                                  Raz ciach mach i zgnily zab wyrwany
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X