Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Nagły spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Nagły spadek mocy

    Zamieszczone przez Gaber
    Proszę o nazwę i typ świecy do 1.6 MPI BSE LPG.
    Jestem po pierwszym przeglądzie (1 rok lub 15.000km). Jedno ASO twierdzi że po 15.000km świece należy wymienić, drugie ASO że po 30.000km. Przegląd zrobiłem w tym drugim.
    Tu masz podany model świecy: Forum - Octavia Club Polska
    Janek

  • #2
    [O2] Nagły spadek mocy

    Witam.
    Od jakiegoś czasu w mojej Octavii pojawił się problem nagłego spadku mocy podczas jazdy.
    Problem pojawia się w momencie gwałtownego przyspieszania w zakresie prędkości 80-120km/h.
    Dochodzi wówczas do delikatnego szarpnięcia samochodem i ledwo słyszalnego trzasku pod maską.
    Auto raptownie traci moc i zachowuje się tak jak gdyby odłączyło się turbo.
    Od tego czasu wszelkie czynności związane z jazdą są możliwe, jednakże auto zachowuje się bardzo ociężale.
    Jedynym antidotum na ten problem jest wyłączenie i ponowne włączenie silnika, które rozwiązuje problem na jakiś czas(2-3 miesięcy), kiedy sytuacja znowu się powtarza.
    W momencie pojawienia się problemu nie otrzymuje jakichkolwiek komunikatów na ekranie komputera pokładowego.
    Co może stanowić problem?

    Komentarz


    • #3
      najprawdo masz zapieczona geometrie w turbo .podłacz kompa i sprawdz błedy i z zrób logi bo inaczej to wrózenie z fusów
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz


      • #4
        Re: Nagły spadek mocy

        Zamieszczone przez rataja17
        Witam.
        Od jakiegoś czasu w mojej Octavii pojawił się problem nagłego spadku mocy podczas jazdy.
        Problem pojawia się w momencie gwałtownego przyspieszania w zakresie prędkości 80-120km/h.
        Dochodzi wówczas do delikatnego szarpnięcia samochodem i ledwo słyszalnego trzasku pod maską.
        Auto raptownie traci moc i zachowuje się tak jak gdyby odłączyło się turbo.
        Od tego czasu wszelkie czynności związane z jazdą są możliwe, jednakże auto zachowuje się bardzo ociężale.
        Jedynym antidotum na ten problem jest wyłączenie i ponowne włączenie silnika, które rozwiązuje problem na jakiś czas(2-3 miesięcy), kiedy sytuacja znowu się powtarza.
        W momencie pojawienia się problemu nie otrzymuje jakichkolwiek komunikatów na ekranie komputera pokładowego.
        Co może stanowić problem?
        Hasło Notlauf!!
        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

        Komentarz


        • #5
          Wielkie dzięki.
          Na pewno zgłębię temat.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez rataja17
            Wielkie dzięki.
            Na pewno zgłębię temat.
            powodzenia
            Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

            Komentarz


            • #7
              Re: Nagły spadek mocy

              Zamieszczone przez jefry

              Hasło Notlauf!!
              Szukajka dziala do dupy i praktycznie nic nie mozna w niej znalezc. Tymbardziej jak wpiszesz np. "brak mocy".

              Komentarz


              • #8
                Re: Nagły spadek mocy

                Zamieszczone przez octaviars1
                Zamieszczone przez jefry

                Hasło Notlauf!!
                Szukajka dziala do dupy i praktycznie nic nie mozna w niej znalezc. Tymbardziej jak wpiszesz np. "brak mocy".
                jest 20 stron w tym kilka tematów odnosnie braku mocy na pierwszych 5 stronach :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz


                • #9
                  No wlasnie, na pierwszych 5 stronach, a szukajka powinna wywalac konkretne tematy a nie poboczne. Od dluzszego czasu juz zarowno w phpbb, phpbb przemo, ipb a nawet vb szukajki dzialaja jakby chcialy a nie mogly.

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam! Od kilku dni mam problem z przyspieszeniem w mojej O2 z silnikiem BKC.

                    Wyglada to nastepujaco:
                    - na nizszych biegach (od 1 do 3) auto ma mega przyspieszenie i wkreca sie na obroty bez problemow
                    - od 4 biegu auto lapie mula i nie wchodzi juz dobrze na obroty.

                    Problem pojawil sie po ostatnim tankowaniu. Wymienilem juz elekrozawor (N75) jak sugerowano w ASO ale problem caly czas powraca.

                    Pytanka do kolego co mieli podobny problem:

                    Czy przy zapieczonych kierownicach w turbinie problem pojawia sie przy wyzszych biegach czy caly czas?

                    Czy moze byc to problem peknietego wezyka od turbo? Czy przy peknietym wezyku juz na nizszych biegach odcinalo by turbo?

                    Czy jest nadzieja ze po zalaniu mniej "trefnym" paliwem o ile ostatnie bylo trefne problem ustanie?

                    Komentarz


                    • #11
                      Kierownice w sprezarce mogą sie przycinac w dolnym jak i w gorym zakresie regulacji = na wysokich i na niskich obrotach.
                      Na sugestie ASO spuszczam zalone milczenia... dla mnie to taka diagnoza na "odwal sie".
                      Wykonaj logi dynamiczne i bedziesz wiedział gdzie lezy problem.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz


                      • #12
                        Slabo u mnie z dostepem do kompa zeby zrobic te logi. Nie mieszkam w Polsce.

                        Czy ma ktos moze fotke z zaznaczonymi wezykami ktore trzebaby bylo przejrzec?

                        Prosilbym jeszcze o namiar na sprawdzone miejsce gdzie moznaby turbinke kupic/zregenerowac.

                        Komentarz


                        • #13
                          rataja17, sprawdź rury z turbo i interkulera czy są ok , nie spadły lub coś w tym stylu.. . może to tylko to , mi kiedyś spadła ale wtedy przechodziła w tryb awaryjny od razu.. .
                          jakbyś chciał dobrego i kumatego mechanika to daj znać , mam kolegę który tdi ma bardzo mocno ogarnięte..
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz


                          • #14
                            He miałem to samo. Problem jest z turbiną jak depniesz i wkręcisz samochód na obroty w turbo jest chyba zbyt duże podciśnienie (już nie pamiętam) ale chodzi o to że samochód przechodzi w tryb awaryjny. Tez wymieniałem elektrozawór (N75) bo to wykazywał komputer lecz nic to nie dało. Dopiero mechanik powiedział mi ze takie coś się zdarza w OII i trzeba przeczyścić turbinę (wypiaskować ja) wiec oddałem saochód mechanik przeczyścił nasmarował skręcił i jest po problemie. Dodam że teraz samochód lepiej się zbiera i żwawiej chodzi

                            Komentarz


                            • #15
                              Dzieki za wszelkie podpowiedzi. Rzeczywiscie wychodzi na to ze to turbo.

                              Mam pytanie czy ktos sie orientuje jaka dokladnie turbina wystepuje w silnikach BKC? Moja Octavia jest z 2004 roku. Czy da sie to jakos sprawdzic bez wyciagania turbo? Czy tylko wizyta w ASO i weryfikacja po nr VIN?

                              Komentarz


                              • #16
                                ziolklu_BKS, GT1646V :arrow: Link
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam ponownie

                                  Niestety problem z utrata pomocy pozostaje nie rozwiazany. Po wymianie N75 wymienilem turbo. Wszystko robione w ASO a wiec licze na to ze profesjonalnie.
                                  Turbo pieknie chodzi po uruchomieniu samochodu. Przyspieszenie jak nigdy lecz problem pojawia sie jak samochod sie nagrzeje przy najwyzszych biegach (4 i 5 ze wskazaniem na ten drugi). Jak wdepne gazu odcina turbo. Co moze byc przyczyna? Czy jakas nieszczelnosc nie zostala wykryta? Czy intercooler ma cos wspolnego z tym? Z gory dzieki za pomoc.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    czy to zapieczona zmienna geometria turbo ??? - Forum VW Golf V

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Skoro wszystko bylo w ASO robione to chyba wiadomo gdzie powinno auto trafić.
                                      Chlopaki z ASO robili logi dynamiczne ?
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        only 548 ojro :shock:

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Logi dynamiczne nie były wcześniej robione. Wstawilem dziś do ASO do sprawdzenia i tym razem maja je wykonać. Oni oczywiście twierdza ze wszystko jest oki. Winna wg nich może byc turbina. Tak sie składa ze turbo organizowalem na własna rękę (kupilem regenerowana w Turbo Charger ze Wschowej)i oczywiście ASO nie daje na nią gwarancji. Zobaczymy co powiedzą po dzisiejszych testach.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez ziolklu_BKS
                                            Wszystko robione w ASO a wiec licze na to ze profesjonalnie
                                            :shock: :szeroki_usmiech


                                            przemik,


                                            ziolklu_BKS, jeszcze dużo nauki przed Tobą
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Odebrałem właśnie auto z ASO. Znaleźli coś ale zbytnio nie byli rozmowni. Powiedzieli ze jest oki i zeby przetestować. Na autostradzie bez problemów więc można uznać ze problem rozwiązany. Do kolegi wyżej opinia co do ASO może i uzasadniona ale jak sie mieszka poza RP to lepiej im zaufać niż jakimś nieznajomym warsztatom. Zawsze jest kogo ścigać potem. Dzięki za pomoc.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                ziolklu_BKS, kolo, jak mieszkasz poza RP to zmień to w profilu
                                                poaza tym nie masz silnika podanego w profilu - do uzupełnienia
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Proszę. Niech bedzie na twoje

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X