Klekotanie silnika (zaworó??)Skoda Octavia II 1.6 tdi cr105

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szczurek1987
    Classic
    • 2014
    • 2

    Klekotanie silnika (zaworó??)Skoda Octavia II 1.6 tdi cr105

    Zamieszczone przez Lucky 83
    http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140795.html
    wymyj-zmien przepływke.
  • jaspercent
    Classic
    • 2012
    • 6

    #2
    Klekotanie silnika (zaworó??)Skoda Octavia II 1.6 tdi cr105

    Witam !!
    Mam gorącą prośbę do osób, które orientują się w temacie, bądź też spotkały się z tym problemem w swoich samochodach.

    Octavia po zmianie biegu na niskich obrotach strasznie klekocze do momentu wejścia na większe obroty, później problemu nie ma. Czasami zmieniając bieg odczuwam na sprzęgle dość mocne stuki dodatkowo wyżej wspomniane klekotanie również jest obecne. W ASO Panowie specjaliści stwierdzili, że to winna chrzczonego paliwa z czym się nie zgadzam absolutnie wcześniej jeździła na tym paliwie (tankowana na orlenie) i przez prawie 2 lata nie było żadnego problemu. Dodatkowo auto przejeździło kilka baków na paliwie z innych renomowanych stacji na paliwie typu ultimate diesel, verva , wysokooktanowe paliwo schela i problem jak był tak został a przyczynę wynikająca ze chrzczonego paliwa można wsadzić między bajki.

    Zwracam się z prośbą o pomoc do wszystkich którzy mogą wiedzieć co jest tego przyczyna. Z góry dziękuje

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      A co to sa niskie i wysokie obroty.

      Eco jazda zmiana biegow przy 1300obr/min bo jakos ciezko cos ustalic z opisu.

      ASO Sliwka :?: :lol:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • jaspercent
        Classic
        • 2012
        • 6

        #4
        Określiłbym to na przykładzie np. wjazdu na rondo na 3 biegu prędkość chcąc nie chcąc spada przy tym obroty silnika, wyjeżdżając bez redukcji biegu, zanim silnik wskoczy na odpowiednie obroty słychać charakterystyczny klekot - to tylko przykład z tym rondem tak dla zobrazowania ale sytuacji jest znacznie więcej, ktoś może stwierdzić, że to jazda na zbyt niskim biegu ale w tego typu sytuacjach nigdy nic takiego nie miało miejsca. Tym bardziej charakterystyczne stuki na sprzęgle i klekot są obecne również podczas ruszania.

        [ Dodano: Czw 29 Lis, 12 14:05 ]
        ASO EMIDA RŚL

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Na 3 biegu na rondo, no ale jaka to predkosc i obroty, bo mi to wyglada na katowanie silnika jadac 20-30k/h na 3 biegu i deptajac gaz. Zuzylo sie to zaczelo narzekac.

          Wiec idac dalej zabicie sprzgla z kolem dwumasowym stad te wibracje na pedale sprzegla.

          Jaki przebieg.

          To ja walcze zeby DSG7 wjezdzalo na rondo na 1 biegu, a kolega pisze o 3 w manualnej skrzyni :roll:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • jaspercent
            Classic
            • 2012
            • 6

            #6
            To był przykład sens był taki, że klekocze na niskich obrotach czego nie było wcześniej

            Przebieg 45 tys. jak na samochód prawie 2,5 roczny jakoś nie specjalnie wysoki

            [ Dodano: Czw 29 Lis, 12 14:25 ]
            Użytkownikiem samochodu jest mama więc pomijając aspekty związane z charakterystyką samej jazdy, nawet gdyby miało to być przyczyną chciałbym poznać co jest nie tak bo chrzczone paliwo to raczej żadne wytłumaczenie zaistniałej sytuacji

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Ale po raz kolejny napisze, ze wlasnie jazda i utrzymywanie tego silnika w skrajnie niskich obrotach moglo takie cos wywolac.

              A tu ciagle to samo. Pytam jeszcze raz ten 3 bieg to nawet na rondo pod spodkiem to tak troche za duzo no chyba ze sie wpada 50km/h.


              Trudno cos doradzic, uzytkownikow tego silnika jest malo, a z opisu gdzie nie ma ani konkretnych predkosci ani obrotow silnika to nawet wrozka nie pomoze
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • jaspercent
                Classic
                • 2012
                • 6

                #8
                Rozumie dziękuje

                Komentarz

                • krzysiuk
                  Classic
                  • 2013
                  • 1

                  #9
                  Ja mam dokładnie taki sam objaw od nowości - ten sam silnik. Auto było diagnozowane - trzymali tydzień, najpierw również sugerowali, że wlałem nie takie paliwo (pokazałem kwita,że to pierwsze tankowanie, kartą flotową i na BP), po tygodniu oddali z informacją, iż wymagało regulacji a pozostałe stuki są w ramach akceptowalnych parametrów... Aby nie być gołosłownym- link do video - kiepska jakość ale stuki słychać..

                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                  Czy Waszym zdaniem te stuki są w normie?

                  Pozdrawiam forumowiczów!

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ja czegos takiego nie mam, ale szwagier w odebranym wlasnie Passacie 1.6TDI BM mowi, ze dochodzi spod maski dzwiek jakby zawory dzwonily. Ma jezdzic, serwis zagraniczny uznal ze moze przestanie, bo auto ma 600km dopiero.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Bo "nowymi" dieslami trzeba jeżdzić w przedziale od 2-4 tys obr inaczej to tak się dzieje. NIe wolno jeżdzić z prędkościami obrotowymi 1-1,5 obr/min.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Normalnie wyglada jakby ECU zle sterowało zapłonem na "dole"... bardzo mnie ciekawi co jest przyczyną takiego stanu rzeczty.
                        Paliwo chyba odpada.
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez krzysiuk
                          Czy Waszym zdaniem te stuki są w normie?
                          nie są w normie , może jest mało oleju ? albo rozrządza źle ustawiony w fabryce ? cholera go wie, może "słabe" paliwo.
                          Ja bym jednak pojechał do ASO zostawił auto i kazał im zadzwonić jak wyeliminują problem, wcześniej zrobił jazdę próbną demówką z tym silnikiem i sprawdził czy tak samo klepie.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • krumi1978
                            Classic
                            • 2014
                            • 26

                            #14
                            Zamieszczone przez przemik
                            Normalnie wyglada jakby ECU zle sterowało zapłonem na "dole"... bardzo mnie ciekawi co jest przyczyną takiego stanu rzeczty.
                            Paliwo chyba odpada.
                            Witam,
                            odgrzeję trochę kotleta, ale mam podobne objawy. Też mam wrażenie, jakby ECU źle sterowało. Jak dodaje gazu powoli to klekocze jak głupi, podobnie, jak lekko odejmę gazu i chcę jechać w pewnym zakresie obrotów trzymając nogę na gazie. Po prostu aż szkoda silnika. Jak się tak dzieję, albo dodaję gazu w podłogę, albo zmieniam biegi, ale takie wahlowanie jest mało komfortowe. Dodam, że nie jeżdżę tak, jak komputer mi sugeruje zmianę biegów przy np. 1200 obr/min, tylko co najmniej 1600-1800.
                            Masakra, wkurza mnie to jak nie wiem. Wygląda, jakby luzy na zaworach były - co raczej jest niemożliwe.
                            Chyba niedługo podjadę do ASO i każe sprawdzić.
                            Może macie jeszcze jakieś sugestie albo od jakiegoś czasu ktoś się z tym uporał?

                            Z góry dziękuję za sugestie.

                            Komentarz

                            • pumba16
                              Classic
                              • 2013
                              • 25

                              #15
                              NIE JESTEŚ SAM .BEDZIE KLEPAŁ.CHOCIAŻ JAK MI TAK NAPIERNICZAL TO PODMIENILEM WTRYSKIWACZE I TROCHE SIE USPOKOIŁO.ALE WŁASNIE I TU JEST TAKIE ALE ZE JAK COFAM ALBO RUSZAM POD GÓRE NIEWAZNE CZY ZIMNY CZY GORACY SINIK TO W PIERWSDZYM MOMENCIE KLEKOCZE I TAK JAKBY NIERÓWNO CHODZIŁ I NADODATEK BRAK MOCY.TAKIE MAM ODCZUCIE

                              Komentarz

                              Pracuję...