powiedz mi koego czy kiedykolwiek widziales jak wyglada poprawne sprawdzenie hamulców w aucie?? Juz ci mowie ze powinno sie zalozyc taki fajny czujnik na pedal hamulca zapinanay na paski z rzepem. Chodzi oto ze wtedy masz wykres w postaci takiej krzywej bo najpierw sila hamwania idzie prawie pionowo, pozniej idzie po ukosie a potem leci prawie plasko. Juz mowie czemu tak jest. Otóz w aucie mamy kilka korektorów sily hamowania. Otym sie tak nie mowi ale z racji iz pisalem prace inżynierska wlasnie ze skutecznosci ukladów hamulcowych to conieco wiem. Takie zabawy z hamulcami mielismy na uczelni w Szczecinie na Klonowica gdzie mielismy stacje SKP i na niej zajecia. Poza tym wyobraz sobie jak sprawdzic auto ktore ma naped na 4 kola lub np jakes auto w stulu ZIŁ itp gdzi emasz dwie osie napedowe- jedna z adrugą( dwa mosty) Tego na rolkach juz nie sprawdzisz co nie. Poza tym jak sie sprawdz aauta ktore mają ABS ze to ustrojswo nie zalacza sie podczas hamwania na rolkach??
[O2] Badanie diagnostyczne
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez wesolpowiedz mi koego czy kiedykolwiek widziales jak wyglada poprawne sprawdzenie hamulców w aucie??
nie wiem jak u ciebie w mieście badają, ale u mnie to się wjeżdża na rolki i nikt nawet nie sprawdza klocków że już o tarczach hamulcowych nie wspomnę :-) Tak włąściwie jak auto "prawie nowe" to nawet na kanał nie musisz wjeżdżać - ja chciałem sprawdzić co mam no i wyszło, z czego się bardzo cieszę bo przynajmniej wiem że muszę zadbać o swoje hamulce.
Komentarz
-
-
wszedzie podobnie sprawdzaja. Chodzi oto ze tak naprawde troszke inaczje powinno to wygladac to sprawdzanie hamulców. Auta z napedem na 4 kola to sie sprawdza na drodze z przyżadem zwanym opoznieniomierzem. Kladzie sie go na podlodze po stronie pasazera, poziomuje jak wage, uruchamiasz i odrazu rozpedzasz auto zrywnie powiedzmy do 40 km/h i gwaltownie hamujesz. Opoznieniomierz rejestruje dane i ma drukareczke ktora to daje wydruk jak hamuje przód i tył czy nie ściągło auto podczas ahamowania itp. Na rolkach kolego masz sprawdzenie hamulców jednej osi pozniej drugiej i rolki rozpedzają kola auta do predkosci okolo 5 km/h. Powyzej 7 km/h w aucie zadziałałby uklad ABS podczas hamwania i wynik to by był raczej nieciekawy. Jak dla mnie to opoznieniomierz podkazuje raczej realne wartosci bo z rolek z tej smiesznej predkosci to niekoniecznie musi byc tak mocno wiarygodne. Na SKP na rolkah ma wyjsc czy czasem ktores kolo nie ma mniejszego hamowania jak kolo na tej samej osi po drugiej stronie. Poza tym jest jeszcz ejedna sprawa na rolkach ktora dosc czesto tez diagnosci pomijają. Mianowicie wjazd na rolki uruchamia odrazu sprawdzenie oporu na kolach a to tez jest dosc wazne. Czyli czy np jakies klocki nie trzymają lekko.
Osobisci eto bym podjechał na inna stacje SKP, nic nie mowil tylko powiedzial ze chcesz sprawdzic dokladnie uklad hamulcowy pod kontem dzialania i ze chcesz wydruk. TO kosztuje wg ustawy cos kolo 10-15 zl bo juz troszke wyszedlem z tych cen to ci nie podam ile dokladnie. Wydruk wrzucisz na forum to bedziemy dyskutowali. Nie wiem tylko czy bedzie ci chcial robic caly komplet tego badania hamulców czy tylko to standardowe, przód, tyl, reczny.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Ja po pierwszym roku (około 15kkm) miałem do wymiany prawy tylny tłoczek (zaczął się pocić i koło prawie nie hamowało). Także nie ma reguły na to ile auto przejedzie bezawaryjnie. Jedno przejedzie 100kkm a drugie 10kkm. Jedź jak najszybciej do ASO niech robią na gwarancji. Bezpieczeństwo najważniejsze!
Komentarz
-
-
Koledzy podepnę się pod temat bo nie chcę zakładać nowego wątku.
W tym tygodniu moje auto bez problemu przeszło przegląd techniczny. Nie mniej jednak od jakiegoś czasu (dość długiego) przy hamowaniu słyszę dziwny szum. Jest tak cichy, że słychać go dopiero w ostatniej fazie (przy niskich obrotach). Bardzo mnie to niepokoi. Jak ostatnio musiałem w garażu go popchnąć o jakieś 30 cm to też słyszałem ten szum.
Czy ktoś wie co może być? Czy ktoś też tak miał?
Komentarz
-
Komentarz