Auto "myszkuje" w trakcie jazdy prosto.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kecaj
    RS
    • 2009
    • 1511
    • Superb II (3T4)

    #26
    skodapc, z tym objawem do ASO.
    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

    Komentarz

    • kesus
      Classic
      • 2013
      • 8

      #27
      A czujnik kąta skrętu sprawdzałeś? Kierownica chodzi w obie strony z tym samym oporem czy w którąś stronę lżej?

      Komentarz

      • cold_demon
        Classic
        • 2011
        • 31

        #28
        W takich przypadkach to obowiązkowo do sprawdzenia są drążki kierownicze sworznie i tuleje gumowe bo nawet niewielki luz powoduje rozjechanie sie geometrii a ustawienie geometrii na rozklekotanym zawieszeniu nie ma sensu. Co do skrzywionej kierownicy to można ją spróbować przestawić na wieloklinie bo czasem przy ustawieniu kierownica lubi delikatnie sie przestawić albo jak to miało miejsce u mojego brata w audi jacyś fachowcy tak wymieniali drążki i ustawili zbieżność ze auto miało mniejszy skręt w jedną stronę bo końcówki były wkręcone z różnymi długościami a nie równo tak jak ma być.

        Komentarz

        • EŁ
          L&K
          • 2004
          • 1168
          • Octavia III (5E3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #29
          Zamieszczone przez cold_demon
          Co do skrzywionej kierownicy to można ją spróbować przestawić na wieloklinie .
          o Jezu......:shock: :shock: :lol:

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #30
            Zamieszczone przez cold_demon
            Co do skrzywionej kierownicy to można ją spróbować przestawić na wieloklinie
            kolego jak sie nie znasz o nie podpowiadaj bzdur. w polonezie mogłeś sobie tak przestawiać . jeżeli auto jest salonowe , nie bite i nie demontowana była kierownica to się jej nie ściąga.
            ewentualnie może być taka przypadłość ze auto wyjechało skopane z fabryki , ale w tym przypadku najprawdopodobniej uszkodzona jest przekładania kierownicza..
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #31
              Zamieszczone przez leszekmw
              ... ale w tym przypadku najprawdopodobniej uszkodzona jest przekładania kierownicza..
              to są również moje przypuszczenia (kolega pisze o skokowej pracy) stąd moja powyższa sugestia aby udać się do ASO skora auto ma gwarancję.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • cold_demon
                Classic
                • 2011
                • 31

                #32
                ja nie opowiadam bzdur bo wiem jakich mamy mechaników w polsce bo sam chwile robiłem w warsztacie widziałem różne przekrety i poprawiałem robote po takich co twierdzą ze młot i laga na wszystko pomaga albo spawane drazki kierownicze bo handlarz chciał szybko zarobić. Wracając do tematu przekładanie kierownicy nie jest niczym nadzwyczajnym bo nieraz sie zdarza że po wymianie drazków i ustawieniu geometri na przyzadach wszystko jest ok drazki są jednakowo wykrecone z jednej i drugiej strony a kierownica krzywo sie ustawia bo wcześniej jakiś mądry cos tam grzebał albo nie mógł czegość rozkrecić to ruszył jedną strone a reszte skorygował kierownicą jak miało to miejsce u mojego brata niestety.
                Jezeli klega ma 100% pewności lub był świadkiem wszystkich napraw i wie ze wszystko było robione zawsze jak trzeba to ten temat go nie dotyczy i moze to być równierz uszkodzenie przekładni jezeli w zawieszeniu nie ma luzów.

                Komentarz

                • EŁ
                  L&K
                  • 2004
                  • 1168
                  • Octavia III (5E3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #33
                  opisze ci jak wygladał sytuacja z moim poprzednim autem , tez Octavią, wstawiłem do firmy JC Auto na zmianę obu drążków, nie czekałem tylko auto zostało.Odbieram wszystko zrobione ,zbieżność ustawiona. Autko sie dziwnie prowadzi, coś trze przy max skręcie w prawo. Jade na poprawkę...szystko niby OK. Geometria same zielone pola. Nastepnego dnia zapala sie kontrolka airbagu :shock: Wk..rwiony jade do Skwarzyńskiego na Ostroroga zeby zobaczyli co i jak...w sumie odrazu to oni powinni mi to robić.......ale jakieś zaćmienie miałem czy co.... :lol: .....okazuje sie ze tamci fajere przestawili i to sporo...koło przy skręcie tarło o nadkole :shock: przy okazji doszło do zerwania taśmy airbagu :shock: ...tak sie konczy przestawianie kierownicy na wieloklinie

                  Komentarz

                  • Gaber
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 201

                    #34
                    W takim razie, jeśli geometrie ustawi niezależny warsztat, to co z czujnikiem skrętu koła kierownicy. ASO twierdzi że po każdym ustawieniu powinno się wyzerować czujnik.

                    Komentarz

                    • cold_demon
                      Classic
                      • 2011
                      • 31

                      #35
                      zgodze sie że ruszanie kierownicy to juz oststeczność ale czasami nie ma innego wyjścia żeby auto miało jednakowy skret w dwie strony bo nasi wspaniali mechanicy lubią iść na łatwizne i potem trzeba poprawiać ich i druciarstwo. Najlepszy sposób to patrzeć na rece mechaników bo nawet w ASO skody trafiają sie pseudo fachowcy o czym przekonał sie mój ojciec i sąsiad. Co do czujnika to sie nie wypowiem bo nie znam tematu napewno trzeba zbadać sprawe.

                      Komentarz

                      • skodapc
                        Classic
                        • 2012
                        • 6

                        #36
                        Witam,
                        Ja byłem ze swoją w zeszłym tygodniu w ASO bo mi zapalać nie chciała (22 tys przebiegu). Nasmarowałem im całą listę rzeczy że kierownice i zbieżność ustawiali i dalej kupa, że opony po ząbkowane, że kierownica skacze no i teraz palić nie chce. Zabrali auto tym razem na cały dzień a nie na 15 min i szok. kierownica prosto, w zakrętach to mi ją z rak wyrywa tak chce prosto jechać, kierownica nie skacze, znaczy chcieli i zrobili . Przyznali się do tego że tylko zbieżność ponownie ustawili ale co tak naprawdę zrobili ????. Auto nie pływa . Allleeee przy tym zapalaniu stwierdzili znów że mam wtryskiwacze od gazu wypalone bo miałem za bogatą mieszankę i będą je wymieniać. Dziś siedzę w domu a miałem być u klienta, wyjechałem z domu i mi kontrolka od silnika się zapaliła. Tryb awaryjny i znów warsztat. Dobrze że żonę wysadziłem na przystanku bo ma dziś pierwszy dzień w nowej pracy i gdybym z daleka korka nie spostrzegł to bym ją za mostem Grota na środku S8 wysadził. Na pewno by zdążyła. Tydzień bez serwisu w skodzie to tydzień stracony. Tylko co tu kupić skoro wszędzie się księgowość wpieprza do produkcji. Z cienkiego robi się jeszcze cieńsze , może kierowca nie wypadnie razem z fotelem przez podłogę.

                        Komentarz

                        • James30210
                          Classic
                          • 2013
                          • 9

                          #37
                          skodapc,
                          Witam.
                          Poprosze o informacje jak uporała sie pan z ,, myszkujaca" skoda i co było przyczyna.
                          mam podobny problem
                          Pozdr.
                          J

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            ustawienie geometrii załatwi sprawę. Miałem to samo w swojej O2

                            Komentarz

                            • macpablo
                              Classic
                              • 2009
                              • 14

                              #39
                              Co prawda minęło trochę czasu, mojego "niebytu" na forum i teraz nadrabiam zaległości.

                              "Rezon" potwierdzam. Geometria eliminuje problem myszkowania auta.

                              Moja historia:
                              Pomimo niesamowitych diagnoz w ASO i wskazywanie co to ja nie powinienem wymienić, z ustawieniem geometrii u nich, na nie najnowszym sprzęcie za 500,00 Pln postanowiłem podjechać do niezależnej stacji diagnostycznej z nowoczesnym sprzętem laserowym do ustawienia geometrii. Człowiek podszedł do tematu w bardzo fachowy i profesjonalny sposób. Po wysłuchaniu mojego problemu, potwierdził występujący problem w wielu Octaviach. Następnie w ciągu 30 min. ( w tym sprawdzając ciśnienie w oponach ) ustawił geometrię z poprawą położenia kierownicy na prawidłowe. I w końcu jest "cacy". Kierownica prosto, a auto w trasie zachowuje się jakby jechało po szynach, po prostu płynie. Żal, że z tym zwlekałem tak długo ale to tylko i wyłącznie moja wina z powodu bezkresnej wiery w ASO.

                              Pozdrawiam,

                              Komentarz

                              • Ceed1
                                Rider
                                • 2012
                                • 461

                                #40
                                Jaki problem występujący w Octaviach? Możesz rozwinąć temat.

                                Komentarz

                                • macpablo
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 14

                                  #41
                                  Czytając tytuł wątku, opis mojego przypadku oraz moje wypowiedzi znajdziesz odpowiedź na Twoje pytanie.

                                  Jak zauważysz u mnie to trwało ale złożyło się na to kilka czynników, chociaż teraz żałuję, że od razu nie rozwiązałem problemu w taki sposób jak został rozwiązany.
                                  Prawda też jest i taka, że aż tak mocno nie zajmowałem się tym problemem w moim samochodzie, bo nie było to przesadnie odczuwalne i nie przeszkadzało mi. Tym bardziej, że w dalsze trasy jeździłem przeważnie moim drugim samochodem, a Octavia II bardziej służy mojej drugiej połowie, a ona już tak długich dystansów nie pokonuje. A zresztą nigdy nie narzekała więc jak widać na moim przypadku jeden kierowca jest wrażliwy ( to ja ) i zauważy od razu pewne mankamenty, a drugi kierowca nie zwróci na nie uwagi.

                                  Wszystko przez to, że zawsze ufałem ASO, a to właśnie tam początkowo stawiano zupełnie inne diagnozy niż okazało się w rzeczywistości.

                                  Ale w końcu zebrałem się i usunąłem usterkę w moim samochodzie. Ustawienie pełnej geometrii auta z wyprostowaniem kierownicy włącznie wyeliminowało definitywnie problem. W moim przypadku jedyny koszt związany z usunięciem tej "fabrycznej" usterki związany był z opłatą właśnie za ustawienie w sposób profesjonalny i rzetelny geometrii mojego auta.
                                  Dodam, że objawy myszkowania i krzywo ustawionej kierownicy zgłaszałem już na gwarancji, podczas przeglądów ale zawsze słyszałem, że, a to ciśnienie powietrza w kołach poprawiono, a to koła zostały przełożone, a tak w ogóle to przesadzam i czepiam się. No i temat był odwlekany.
                                  Co prawda na przeglądzie już po gwarancji od razu pojawiła się diagnoza, ze wskazaniem - do wymiany komplet elementów metalowo-gumowych tylnego zawieszenia ( wahacz-drążek), no i oczywiście do tego geometria, a kosz za to po prostu "kosmos". Zrezygnowałem.

                                  I w końcu pojawiłem się w niezależnej stacji zajmującej się ustawianiem geometrii samochodu na najnowszym sprzęcie. Usługa ta kosztowała mnie około 1/5 ceny geometrii w ASO !!!
                                  Udało się i mam spokój.

                                  Czyli reasumując. Profesjonalna diagnoza problemu i profesjonalnie ustawiona geometria na nowoczesnym sprzęcie rozwiązuje problemy związane z "myszkującym" i nieprawidłowo prowadzącym się autem. Tak było w moim przypadku.

                                  Pozdrawiam.

                                  Ps. Jak mogę Ci jeszcze pomóc?

                                  Komentarz

                                  • Tholin
                                    Classic
                                    • 2017
                                    • 26

                                    #42
                                    No to odkopie,

                                    Po wymianie 90% tylnego zawieszanie I ustawieniu geometrii (nie były wymienione amorki I gumy sanek haldexa),
                                    powyżej 100km/h tańczy jam szalone. jakby tył mine chciał wyprzedzić albo jajach w druga strong. dzieje sie to przy zmianie pass ruchu przyspieszaniu I wjazdu nawet na mall nierówność

                                    Machanicy powiedzieli zmien opony<< ale przed naprawa nice było tego efektu
                                    no I może wahacze przednie bo lekkie luzy na gumach




                                    Auto:
                                    1Z5 [2004-2013] Estate 1.9 TDI 4x4
                                    Estate1896ccm 105HP 77KW (Diesel)
                                    VIN TMBKS21Z858031212

                                    Komentarz

                                    Pracuję...