Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Lekkie drgania powyżej 105 km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Lekkie drgania powyżej 105 km/h

    Zamieszczone przez pstrykacz
    Najbardziej podejrzane w tej ofercie to warszawska rejestracja w ofercie w Kraku. :|
    Pewnie jakiś leasing albo osoba z W-wy mieszkająca w Krakowie

    [ Dodano: Pon 13 Sty, 14 21:29 ]
    Zamieszczone przez rafiki
    maksiu, jak dla mnie wszystko fajnie ale nie automat :roll: wolę sam decydować kiedy zmienić bieg :twisted:
    To ma być autko dla żony Czarka więc automat pewnie wskazany :twisted:
    Vermer

  • #2
    [O2] Lekkie drgania powyżej 105 km/h

    Witam wszystkich forumowiczów. Nie dawno kupiłem Skodę Octavię Combi 2007r 1.9 TDI BXE,
    przebieg 165 tys. km.

    Mam w niej takie dziwne objawy że przy jeździe z prędkością powyżej ok. 105 km/h odczuwalne są lekkie drgania na kierownicy i pedale gazu i słychać lekkie jakby buczenie tak jakby jechało się po bardziej chropowatej nawierzchni. Dodatkowo po dłuższej jeździe, ponad 1/2 godzinnej słychać takie jakby dzwonienie kręcących się talerzy zmieniające dźwięk po wciśnięciu sprzęgła więc podejrzewam sprzęgło lub koło dwu masowe ?

    Na chwilę obecną robiłem wyważanie kół, zamianę kół tył na przód ( żeby wykluczyć winę opon ) i nic nie pomogło.

    Co wy na to ?

    Komentarz


    • #3
      Postaw po jeździe auto na wolnych obrotach i nadstaw ucho przy przednim lewym kole...



      Dźwięki takie lub podobne mogą sugerować wspomniany dwumas...

      Komentarz


      • #4
        Widziałem ten filmik i u mnie dźwięk jest trochę inny. Do tego nie słychać tego zawsze ale po dłuższej jeździe, sam nieraz słyszałem ten dźwięk przejechałem chwilę, stanąłem żeby maskę otworzyć a tu nic po kilku sek.od zatrzymania znika ???
        Spróbuję też nagrać filmik i wrzucić.
        Sam nie jestem pewien co to jest ? Bo podobno dwu mas słychać przy odpalaniu / gaszeniu silnika a tego u mnie nie ma a nie chcę wybulić za mechanika żeby mi dostał się do dwu masy a tam wszystko było ok

        Komentarz


        • #5
          Napisz do kolegi DGW. U mnie było dokładnie to samo i skończyło się to wymianą szklanek i wałka rozrządu. Koszt niestety spory.
          O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
          Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

          Komentarz


          • #6
            Nie jest to dwumas, bo ten odzywa się tylko na niskich lub wolnych obrotach:
            Objawy zużycia koła dwumasowego

            Myślę, iż szykuje Ci się jedna z typowych napraw w tym silniku czyli wymiana szklanek i osprzętu klawiatury.

            Komentarz


            • #7
              "Szklanek" - czyli ? Cylindrów ?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez daroxxl
                "Szklanek" - czyli ? Cylindrów ?
                Nie. Szklanki to potoczne określenie popychaczy zaworów, czyli czegoś co jest usytuowane pomiędzy wałkiem rozrządu a trzpieniem zaworu dolotowego/wydechowego.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki serdeczne za (p)odpowiedzi. To może być to.
                  Acha te drgania przy dużych prędkościach nie zależą od obrotów czy biegu, sprawdzałem na 4 i 5 biegu, luzie i zawsze tak samo pow. 105 km/h
                  Jamilko a u Ciebie też były te wibracje przy większej prędkości czy ten dziwny dźwięk czy oba symptomy jak u mnie ? Bo nie wiem czy nawala mi jedna czy dwie różne rzeczy ?
                  PS. tutaj filmik z tym dźwiękiem jakby metaliczne cykanie, trudno to uchwycić bo jak pisałem słychać to tylko po dłuższej jeździe. Ale po ok. 20s po zatrzymaniu ustaje, na filmie słychać raz głośniej, przy wciśniętym sprzęgle innym razem nie ( pompowałem sprzęgłem).

                  Komentarz


                  • #10
                    Dźwięk z tego filmu to nie szklanki. U mnie tak rytmicznie dzwoniło i podczas dodawania gazu przyspieszało. Wibracji nie było. U Ciebie to raczej coś ze sprzęgłem/dwumasą. Mechanikiem nie jestem więc niech się wypowiedzą znawcy.
                    A co do silnika bxe to na Twoim miejscu bym się zajął "dołem" i "górą" silnika. Tym bardziej przy tym przebiegu. Pozdrawiam.
                    O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                    Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                    Komentarz


                    • #11
                      Kolega DGW podpowiedział mi że: "Coś się dzieje ze sprzęgłem. Być może stanęło koło dwumasowe i hałas pochodzi od "mini" tłumika drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej. Niestety ale trzeba zdemontować skrzynie biegów."

                      Za co serdeczne dzięki.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X